FiCi Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2021 (edytowane) Witam, Na wstępie dodam, że jestem nowym użytkownikiem forum i od tygodnia właścicielem nowego Passata B8 z benzynowym silnikiem 2.0 TSI 190KM z automatem DSG. Zanim zdecydowałem się na zakup jeździłem egzemplarzem z tym silnikiem, który miał przebieg około 40 tysięcy kilometrów. Zauważyłem, że kiedy samochód stoi na światłach, skrzynia jest w pozycji D i z włączonym auto holdem, auto drżało, wibrowało na co zwróciłem uwagę. Z różnych powodów nie zdecydowałem się na jego zakup a postanowiłem kupić nowy egzemplarz. W moim egzemplarzu, który ma przejechane 800km również występuję to drżenie, wibrowanie. Znika zupełnie, kiedy przełączy się skrzynie w pozycje N. Więc nie jest to objaw od silnika, tylko raczej ze skrzyni. Pytanie czy to normalne, że tak wibruje/drży? Czy wszystkie egzemplarze tak mają? Edytowane 14 Stycznia 2021 przez FiCi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2021 (edytowane) W aso powiedzą że to cecha modelu, czyli tak ma być.Trzeba było wykonać jazdę próbną takim samym testowym. Teraz to tylko można liczyć na dobry gest ze strony serwisu , że cokolwiek wymienią . Edytowane 14 Stycznia 2021 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Forrestal Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2021 Mam u siebie ten sam silnik i 8tys przebiegu. Zauważyłem takie wibracje kilka razy u siebie ale policzyłby ich wystąpienia na palcach jednej reki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2021 Miałem Passata z tym silnikiem na testy na parę godzin - żadne wibracje nie były wyczuwalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiCi Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2021 Hmm.. dokopałem się w międzyczasie do opinii użytkowników na forum Arteona i kilka osób ma takie same "objawy", więc nie jest to jednostkowy przypadek. Dziękuję za odpowiedzi, skontaktuje się z ASO i zobaczymy co powiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2021 Ja proponuję w momencie kiedy pojawią się takie wibracje wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu, czyli klimę, grzane stołki jeśli grzeją, światła, navi żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie wina większego obciążenia ze strony alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2021 A czy napęd przy załączonym autohold jest rozłączany bo świeci się D1, czy to tylko informacja o pozycji lewarka .A co z pełzaniem i systemem zapobiegania cofaniu się na pochyłościach ,działają w chwili zaciągnięcia hamulca przez autohold ? Ja nie widzę korzyści z autoholda przy DSG psuje tylko płynność jazdy .Jadąc w korku zaciąga i zwalnia hamulec ręczny ,bez sensu .FiCi wyłącz to ustrojstwo i nie stresuj się wibracjami .Włączyłem dzisiaj go w związku z twoim postem i upewniłem się że do niczego nie jest mi potrzebny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2021 Nie jest rozłączony, ale przełączanie na N jest grubym błędem. Przeczytaj jak działa autohold, bo trochę błądzisz. AH nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym, obsługuje go pompa abs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiCi Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2021 (edytowane) To nie jest wina Autohold, to ewidentnie związane jest z samą przekładnia. Odbiorniki prądu też to nie to - bo po przełączeniu na N tych wibracji nie ma a pobór prądu się nie zmienia. Oczywiście przełączałem na N dosłownie kilka razy, żeby sprawdzić w tym położeniu-wiem, że jest to niezdrowe dla skrzyni więc to nie jest rozwiązanie problemu, żeby przełączać, z resztą to nie miałoby sensu. Poza tym ten efekt jest bardziej odczuwalny kiedy silnik jest zimny, po rozgrzaniu oleju do 85 stopni jest lepiej, ale też wibracje są odczuwalne. Edytowane 15 Stycznia 2021 przez FiCi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2021 1 godzinę temu, FiCi napisał: po przełączeniu na N tych wibracji nie ma a pobór prądu się nie zmienia ale obciążenie silnika się zmienia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2021 (edytowane) Być może pomoże adaptacja skrzyni , to chyba w odis nazywało się adaptacja punktu ślizgania sprzęgieł. Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu bo auto na gwarancji , więc aso i importer vw decyduje jak klienta obsłużyć dać mu z daszka (czapeczka z daszkiem ) ,czy może pomóc . Edytowane 15 Stycznia 2021 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiCi Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2021 Byłem dzisiaj w ASO. Podłączyli do komputera-błędów nie ma. Drgania są faktycznie, nikt nie zaprzeczył. Według serwisu, nowa skrzynia się adaptuje do 2000 km i takie objawy mogą być a potem powinny ustąpić (nie wierze w to oczywiście). Jak się nie poprawi to mam przyjechać jak przekroczę 2000 km. Post tak informacyjnie, jakby kogoś to interesowało 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiCi Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2021 (edytowane) Czy jest ktoś w Warszawie, kto ma Passata 2.0 TSI 140KW i chciałby się ze mną gdzieś spotkać? Chciałem wsiąść (nie jeździć) do innego egzemplarza i porównać pracę silnika. Bo być może jestem przewrażliwiony i tak ma być jak jest. Stawiam kawę Edytowane 12 Lutego 2021 przez FiCi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach