Jump to content
Termosik

Silnik 2.0 TDI 16V PD 170KM (EA188) Błąd 01314

Recommended Posts

Problem zaczął się od unieruchomienia silnika w czasie jazdy.Było niedaleko domu więc lina i do garażu.Po podpięciu komputera wywaliło błąd 01314 (brak komunikacji ze sterownikiem silnika). Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone.Wiązki elektryczne do ECU sprawdzone.Auto dalej nie odpala. Po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka grzania świec żarowych,świeci kontrolka trakcji i nie można jej wyłączyć ani włączyć,a po chwili zaczynają pracować wentylatory chłodnicy.Robiłem to co na obecną chwilę wiem,ale żadnych efektów nie ma.Może ktoś miał podobną sytuację i wie gdzie jest "pies pogrzebany".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może teraz ktoś się wypowie?🤨 Czy tak ma  wyglądać ECU po otwarciu?

 

image.jpg

Edited by Termosik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu nic strasznego nie widać. To białe to masa silikonowa, ale korozji raczej nie ma. 

Próbowałeś podłączać ECU na stole do zasilania?

Można też podłączyć bezpośrednio (bez Gateway'a) kabel VCDS i próbować łączyć się... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten moment jeszcze nie próbowałem nic robić. Niestety nie wiem czy w trakcie rozbierania ECU czy już tak było,ale jeden mały element trzymał się tylko jednym stykiem.Czy już jest szmelc ze sterownika?

IMG_20210106_203828.jpg

Edited by Termosik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba mu trochę pomogłeś się oderwać... Jeśli nogi nie są pourywane i miedź na płytce nie wyrwana to pewnie dałoby się to przylutować. Czy szmelc? Ciężko powiedzieć na podstawie zdjęć... Pewnie wszystko zależy od umiejętności magika, który by się tym zajął i od faktycznej przyczyny braku komunikacji z ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dokładnych oględzinach przez fachową osobę okazało się,że winna była woda która dziwnym trafem dostała się do sterownika i robiła zwarcie.

Z resztą ktoś wcześniej ingerował w sterownik  (były ślady podważania pokrywy ) i nie dokładnie ją zamknął.

Wymiana na używane ECU dała pozytywne rezultaty i można teraz wejść w każdy sterownik ale  immo nie pozwala odpalić.

VCDS -em próbowałem to zrobić ale nie zahulało,niestety nie bardzo się na tym znam.

Temat do zamknięcia.

 

 

Edited by Termosik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy