Skocz do zawartości
Termosik

Silnik 2.0 TDI 16V PD 170KM (EA188) Błąd 01314

Rekomendowane odpowiedzi

Problem zaczął się od unieruchomienia silnika w czasie jazdy.Było niedaleko domu więc lina i do garażu.Po podpięciu komputera wywaliło błąd 01314 (brak komunikacji ze sterownikiem silnika). Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone.Wiązki elektryczne do ECU sprawdzone.Auto dalej nie odpala. Po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka grzania świec żarowych,świeci kontrolka trakcji i nie można jej wyłączyć ani włączyć,a po chwili zaczynają pracować wentylatory chłodnicy.Robiłem to co na obecną chwilę wiem,ale żadnych efektów nie ma.Może ktoś miał podobną sytuację i wie gdzie jest "pies pogrzebany".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może teraz ktoś się wypowie?? Czy tak ma  wyglądać ECU po otwarciu?

 

image.jpg

Edytowane przez Termosik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu nic strasznego nie widać. To białe to masa silikonowa, ale korozji raczej nie ma. 

Próbowałeś podłączać ECU na stole do zasilania?

Można też podłączyć bezpośrednio (bez Gateway'a) kabel VCDS i próbować łączyć się... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ten moment jeszcze nie próbowałem nic robić. Niestety nie wiem czy w trakcie rozbierania ECU czy już tak było,ale jeden mały element trzymał się tylko jednym stykiem.Czy już jest szmelc ze sterownika?

IMG_20210106_203828.jpg

Edytowane przez Termosik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mu trochę pomogłeś się oderwać... Jeśli nogi nie są pourywane i miedź na płytce nie wyrwana to pewnie dałoby się to przylutować. Czy szmelc? Ciężko powiedzieć na podstawie zdjęć... Pewnie wszystko zależy od umiejętności magika, który by się tym zajął i od faktycznej przyczyny braku komunikacji z ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnych oględzinach przez fachową osobę okazało się,że winna była woda która dziwnym trafem dostała się do sterownika i robiła zwarcie.

Z resztą ktoś wcześniej ingerował w sterownik  (były ślady podważania pokrywy ) i nie dokładnie ją zamknął.

Wymiana na używane ECU dała pozytywne rezultaty i można teraz wejść w każdy sterownik ale  immo nie pozwala odpalić.

VCDS -em próbowałem to zrobić ale nie zahulało,niestety nie bardzo się na tym znam.

Temat do zamknięcia.

 

 

Edytowane przez Termosik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności