Termosik Zgłoś #1 Napisano 2 Stycznia 2021 Problem zaczął się od unieruchomienia silnika w czasie jazdy.Było niedaleko domu więc lina i do garażu.Po podpięciu komputera wywaliło błąd 01314 (brak komunikacji ze sterownikiem silnika). Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone.Wiązki elektryczne do ECU sprawdzone.Auto dalej nie odpala. Po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka grzania świec żarowych,świeci kontrolka trakcji i nie można jej wyłączyć ani włączyć,a po chwili zaczynają pracować wentylatory chłodnicy.Robiłem to co na obecną chwilę wiem,ale żadnych efektów nie ma.Może ktoś miał podobną sytuację i wie gdzie jest "pies pogrzebany". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Może teraz ktoś się wypowie?? Czy tak ma wyglądać ECU po otwarciu? Edytowane 6 Stycznia 2021 przez Termosik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2021 Na zdjęciu nic strasznego nie widać. To białe to masa silikonowa, ale korozji raczej nie ma. Próbowałeś podłączać ECU na stole do zasilania? Można też podłączyć bezpośrednio (bez Gateway'a) kabel VCDS i próbować łączyć się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Na ten moment jeszcze nie próbowałem nic robić. Niestety nie wiem czy w trakcie rozbierania ECU czy już tak było,ale jeden mały element trzymał się tylko jednym stykiem.Czy już jest szmelc ze sterownika? Edytowane 6 Stycznia 2021 przez Termosik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2021 Chyba mu trochę pomogłeś się oderwać... Jeśli nogi nie są pourywane i miedź na płytce nie wyrwana to pewnie dałoby się to przylutować. Czy szmelc? Ciężko powiedzieć na podstawie zdjęć... Pewnie wszystko zależy od umiejętności magika, który by się tym zajął i od faktycznej przyczyny braku komunikacji z ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2021 (edytowane) Po dokładnych oględzinach przez fachową osobę okazało się,że winna była woda która dziwnym trafem dostała się do sterownika i robiła zwarcie. Z resztą ktoś wcześniej ingerował w sterownik (były ślady podważania pokrywy ) i nie dokładnie ją zamknął. Wymiana na używane ECU dała pozytywne rezultaty i można teraz wejść w każdy sterownik ale immo nie pozwala odpalić. VCDS -em próbowałem to zrobić ale nie zahulało,niestety nie bardzo się na tym znam. Temat do zamknięcia. Edytowane 8 Stycznia 2021 przez Termosik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach