Skocz do zawartości
Gość +jacek+

Drgania w B5 - pomocy, pompowtryskiwacze

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie 2 mas praktycznie miesiąc czasu ma,sprzedający przed sprzedażą zrobił,napewno miał zamiar jeździć ale pewnie te kulenie go wk.....lo....

kuleje mi praktycznie na każdym przy tych obrotach ale w najintensywniej odczowalne to jest na 4, na 5 delikatniej a na 6 praktycznie chyba tego nie ma:/ muszę gdzieś na komputer podjechać ale w okolicy same paproki....mnie te turbo zastanawia...u was na turbo dobrze ciągnie? u mnie raz od kupna się rozłączyło i to właśnie na 4 przy jakiś 3500... później go parę razy porządnie przedmuchałem,czułem tak jakby na tym biegu przy tych obrotach miał chwilę zastanowienia i pózniej znow szedł...a teraz już jest taki przedmuchany że nic nie czuć:P teraz tak po zastanowieniu mogłem sprawdzić wtedy po rozłączeniu turbo czy przy tych obrotach kuleje:/

 

kolega ma cos podobnego ale w bmw,twierdzi że to jest jakaś turbo dziura,mu to nie przeszkadza bo nie jeździ na tych obrotach:)

Edytowane przez bulej1910

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo. Auto ma tak jakby chwilową czkawkę przy przechodzeniu przez 1800 obr. Sprawdzone PDki, wałek rozrządu, przeguby, turbo, wyłączony EGR i zaślepiony. Szczególnie objawia się jak silnik ma 90 stopni. Na zimny prawie wcale nie występuje.

Szczególnie zauważalne przy przyśpieszaniu przy w połowie wciśniętym pedale gazu oraz jak przyduszę auto i potem zaczynam przyśpieszać.

Powyżej 2 tys. obr auto idzie OK i żadnych oznak czkawki/drgawek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczególnie objawia się jak silnik ma 90 stopni. Na zimny prawie wcale nie występuje.

Szczególnie zauważalne przy przyśpieszaniu przy w połowie wciśniętym pedale gazu oraz jak przyduszę auto i potem zaczynam przyśpieszać.

Powyżej 2 tys. obr auto idzie OK i żadnych oznak czkawki/drgawek.

 

Dokładnie u mnie to samo, takie same objawy przy takiej jeździe. Dziwne, że tyle pasków cierpi na takie doleglowści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do listy szczęśliwych posiadaczy "czkających" pasków :D

Tak jak u Kolegi lukasz_vip również wszystko sprawdzone, konektorki "poprawione" a mimo to pasek czasami się "zacina".

Ja już w sumie nie zwracam na to uwagi, ale jakby się nie przycinał to bym się nie obraził :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem już pół neta i jak na razie mam do sprawdzenia u siebie jeszcze:

- wymiana tłumika drgań przed katalizatorem. Nowy DP już idzie do mnie.

- sprawdzenie czujnika paliwa

- ostateczna wersja to wymiana uszczelnień na PD'kach i wysłanie PD do regeneracji mimo prawidłowych parametrów pracy tj. BIP<30 i korekty mniejsze niż 1.

- kable w listwie od PD na wejściu do silnika. Podobno w środku się łamią i też mogą powodować takie objawy.

 

Próbowałem to szarpanie zlogować ale nie udało mi się. Podczas jazdy parametry silnika cały czas w normie.

 

Niemcy mówią, że na 90% jest do wymiany kabelkologia od PD i że nie da się tego w jakikolwiek sposób sprawdzić.

Edytowane przez lukasz_vip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemcy mówią, że na 90% jest do wymiany kabelkologia od PD i że nie da się tego w jakikolwiek sposób sprawdzić.

 

Główna wiązka co jest w głowicy?

Ja zmieniałem wiązke na nową oryginalną i **** dalej to samo. Pompowtryski mam zregenerowane, nowe uszczelniania i drga. Niedługo bedę zmianiał kpl sprzeglo z dwumasem i zobacze czy sie cos poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ta wiązka.

Musiałeś ściągać głowicę do wymiany wiązki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ściągałem głowicy. Jest mało miejsca ale da się zrobic. Starą jak wyciągałem to mi popękała, więc trzeba uważać żeby nie wpadło nic do środka. A nową grzałem opalarką oczywiście z czuciem i zrobiła sie na tyle elastyczna, że wskoczyła bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyeliminowałem problem lub zmieniłem jego charakterystykę.

W weekend wyrzuciłem katalizator i wstawiłem DP 2,5'', przy okazji ściągnąłem kolektor ssący i go wyczyściłem w środku bo miał nagar. Do tego jeszcze przepinałem czujnik temp. paliwa bo kabel był naciągnięty i puszczałem go inaczej.

Aktualnie nie występuje czknięcie przy 1800 obrotów na 3,4,5 i 6 biegu ale na pierwszych dwóch biegach jak dobrze zagrzeję auto czyli po jakiś 50-90km pojawia mi się objaw, który wygląda jak drgająca dwumasa lub braki w paliwie w zakresie 1500-2000obr.

Na zimnym silniku objaw nie występuje.

Auto mam po chipie dość mocnym bo 65mg dawki i 1,5bar doładowania. Spróbuje zmniejszyć mu trochę koksu z dołu lub wgram serie i potestuję.

 

Samo wstawienie DP 2,5'' bardzo ożywiło auto. Od kupna Passata wydawało mi się, że jest jakiś zamulony, że słabo się kręci, nie chciał przekroczyć 190km/h, że na 170KM to słabo się odpycha.

Winny był widocznie katalizator, który miał 250tys. km nalotu.

Edytowane przez lukasz_vip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co cię podkusiło żeby wywalic kata???brzęczał,da się w jakiś sposób sprawdzić jego stan???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powody były trzy:

1. Lekko auto kopciło już przez tłumik drgąń wydechu

2. Czułem, że auto jest zamulone mimo chipa a logi nie pokazywały nic.

3. Auto miało 250tys.km nalotu i seryjny kat co przy takim przebiegu może wskazywać na jego zatkanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem podobny. Mechanik, który wymieniał rozrząd powiedział , że to wina napinacza paska wspomagania. Wymieniłem. Potem inny mechanik powiedział, że to wina paska, chociaż założony miesić temu. wreszcie pojechałem do gościa który mi powiedział że to sprzęgiełko alternatora. Wymieniłem, ucichły piski paska i drgania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyeliminowałem problem lub zmieniłem jego charakterystykę.

W weekend wyrzuciłem katalizator i wstawiłem DP 2,5'',

Samo wstawienie DP 2,5'' bardzo ożywiło auto. Od kupna Passata wydawało mi się, że jest jakiś zamulony, że słabo się kręci, nie chciał przekroczyć 190km/h, że na 170KM to słabo się odpycha.

Winny był widocznie katalizator, który miał 250tys. km nalotu.

 

 

 

Co to jest ten DP 2,5" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to jest ten DP 2,5" ?

podejrzewam że to rura 2,5 calowa wstawiona w to miejsce co był kat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O proszę czyli jak zostanie z jakiejś premii to zainteresuję się tym wynalazkiem.

Mój ma zaraz 400 tyś przebiegu, a nie wiem co się działo z katalizatorem i jaki jest stan a jak znam zycie to opłakany.

 

 

Tylko zostaje zorientować się w temacie jakie korzyści z tego będą wynikały. Piszesz, że się odmulił a to spora korzyść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ostatnio również ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/2886-Szarpanie-drganie-przy-ruszaniu-raz-na-jakis-czas/page18

Myślę, że nasze drgania można połączyć z powyższym. Jest tam sporo opisów, gdzie ludzie narzekają, że jak samochód nagrzany do 90 stopni to zaczyna szarpać przy ruszaniu. W jednym z postów pokazana jest różnica w docisku, że od pewnego roku poprawili docisk i po wymianie problem ustępuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem ostatnio również ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/2886-Szarpanie-drganie-przy-ruszaniu-raz-na-jakis-czas/page18

Myślę, że nasze drgania można połączyć z powyższym. Jest tam sporo opisów, gdzie ludzie narzekają, że jak samochód nagrzany do 90 stopni to zaczyna szarpać przy ruszaniu. W jednym z postów pokazana jest różnica w docisku, że od pewnego roku poprawili docisk i po wymianie problem ustępuje.

 

u mnie zdecydowanie częściej szarpie jak jest zimny - tzn śmiało mogę powiedzieć, ze TYLKO szarpie jak zimny, jak ciepły nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi szarpie coraz bardziej... choć jak zatkałem EGR to auto idzie lepiej i zgubił mi się szum rozszczelnionego powietrza.. chyba egr go wywołuje.

Szarpie dalej

Koniu a szarpie ci podczas jazdy czy przy ruszaniu bo jakoś chyba nie opisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mi szarpie coraz bardziej... choć jak zatkałem EGR to auto idzie lepiej i zgubił mi się szum rozszczelnionego powietrza.. chyba egr go wywołuje.

Szarpie dalej

Koniu a szarpie ci podczas jazdy czy przy ruszaniu bo jakoś chyba nie opisałeś.

 

przy ruszaniu szarpie. Na zimnym raczej nie ruszę energicznie - bo robi mi żabki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności