Skocz do zawartości
bbbb

Różnica ładowania alternator-prostownik

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to możliwe żeby prąd ładowania alternatorem był bardziej "treściwy" od prostownika? Napięcie ładowania alternatorem: na wolnych obrotach w przedziale 13,6-14,45V zależnie od obciążenia, a podczas jazdy w przedziale 13,75-14,5V-czyli w normie. Napięcie ładowania prostownikiem(12V/6A) zaczyna się od ok. 13,5V wzwyż i przerywam ładowanie po osiągnięciu ok. 15,5V(akumulator zabudowany w aucie). Ponieważ auto jeździ głównie na krótkich dystansach i tylko czasami na dłuższej trasie to od czasu do czasu doładowuję akumulator. I teraz ciekawostka. Gdy odpalam auto po dłuższej jeździe(dłuższe ładowanie alternatorem) to silnik odpala tak łagodnie, że mógłbym na silniku postawić monetę na sztorc i ta nie przewróciłaby się. Po naładowaniu prostownikiem silnik też odpala "na widok kluczyka" jednak nie jest to tak miękkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie jest pytanie? 

o ile mnie pamiec nie myli to juz tu i na forum FB dostales odpowiedzi jak ladowac aku z plynnym elektrolitem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ładować to już wiem, a pytanie jest w pierwszym i ostatnim zdaniu posta. Dla jasności sprecyzuję: dlaczego po ładowaniu alternatorem(dłuższa jazda) kultura uruchamiania silnika jest wyższa niż po ładowaniu prostownikiem. Teraz chyba już wiesz jaka była moja intencja pisania tego posta. Przez pierwszych kilka razy myślałem, że to zbieg okoliczności, ale trochę często się to zdarza. No chyba, że mam takie szczęście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

długa jazda.... alternator bardzo dobrze naładuje akumulator.

rozłączanie prostownika kiedy osiąga 15.5V błąd.... aku weź do domu i naładuj prostownikiem około 15h bez przerywania jego pracy.... może osiągnąć nawet 16.5V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że nie chcę co chwila wyciągać akumulatora, bo nie dość że skasuje mi zegary to później znów wszystko trzeba ustawiać i programować. A kończę ładowanie przy 15,5V gdyż obawiam się o elektronikę auta. Napięcie na klemach(po kilkugodzinnym "odstaniu") w obu przypadkach waha się w granicach 12,6-12,8 V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bogdan kup sobie procesorową ładowarkę np. Ctek i nie będziesz już musiał wyciągać aku z auta, ponadto zadba o prawidłowy proces ładowania,bez obawy o elektronikę. 

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy dwa razy w roku wyjąć i porządnie naładować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności