Papliniak Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2020 Witam. Czytałem już na forum o podobnym problemie, ale nie napisano do końca co stanowiło problem, tylko opis wymienionych części A chyba nie o to chodzi, żeby wymieniać na pałę. OTO MÓJ PROBLEM Pewnego dnia przejeżdżając przez błoto z gliną i nie wiadomo czym jeszcze wyjechałem na główną drogę, po dojechaniu do ronda w połowie łuku w lewo wyskoczyły mi kontrolki ESP ABS I ŻÓŁTY PRZEKREŚLONY P. Po zgaszeniu silnika, ponownym odpaleniu i przekroczeniu 20-30 km/H Abs i Esp gaslo ale Żółte P zostawalo jakiś czas i gaslo. Z odczytu komputera DELPHI , wychodził czujnik skretu koła i czujnik koła tylnego prawego. Zrobiłem inicjacje czujnika skrętu koła,nie pomogło. Wymieniłem czujnik ABS. Błedy zniknęły. Ruszyłem autem, przy hamowaniu przy małej prędkości hamulec drżą, jak bym jechał po śniegu, lodzie. Po przekroczeniu 30km/H znów wyświetla się ABS I ESP. NA czujniki ABS jest wyraźne wyżłobienie, jak by coś to wytarło. Na forach pisano że wymienano łożyska , pisty itd. Może ktoś miał już taki problem, bądź ktoś zna rozwiązanie, żeby nie wymieniać wielu części bez potrzeby. Bo luzu na lozyskach nie ma. A i jeszcze jedno. Przed wymiana czujnika ABS Błędy wyskakiwaly przy mocniejszym skręcie w lewo. Teraz wyskakują na prostej po przekroczeniu 30 km/h 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1987 Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2021 Trzeba umieć interpretować błędy... Brak sygnału, zwarcie czy niezrozumiały sygnał? Jeśli to ostatnie, to 99% uszkodzony pierścień magnetyczny na piaście. Koszt piasty Fag ok 200zł. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mihu1986 Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2021 U mnie ten sam problem i tak samo utarty czujnik. Na nowym to samo. VCDS tak to widzi (lekki fiolet to prawe tylne koło, które wywala błąd speed sensor intermittent). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2021 witam . odświeżę temat. czy może ktoś potwierdzić czy powodem jest uszkodzona piasta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Papliniak Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2021 DO MICHU. Dzisiaj wymieniłem, piaste, tarcze i klocki za jednym zamachem, jutro po jeździe próbnej napiszę czy wszystko wróciło do normy. Do SUMO75. MIALEM TE SAME BŁĘDY. Mam zdjęcie tylko tego błędu, ale jest ten sam co twoj. U mnie lozysko sie wyrobilo, nagar sie zebral z brudu, rdzy itp i wyżłobiło rowek na czujniku i dziękuję. Jutro napiszę czy wymiana pomogła i co jeszcze trzeba było zrobić. W dniu 3.01.2021 o 21:35, pawel1987 napisał: Trzeba umieć interpretować błędy... Brak sygnału, zwarcie czy niezrozumiały sygnał? Jeśli to ostatnie, to 99% uszkodzony pierścień magnetyczny na piaście. Koszt piasty Fag ok 200zł. Tak jak poradziles i wiele innych osób kupiłem piaste FAGa. Interpretować błędy też trzeba umieć, ale jak miałem STALY BŁĄD czujnika skrętu koła, a po wymianie czujnika ABS zniknął, a został tylko błąd ABS to jak to zinterpretować?? Zrobiłem ustawienie kata skretu paru krotnie. Dzisiaj wymienione piasty, tarcze, klocki i czujniki ABS, jutro dam znać czy pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Papliniak Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2021 Wszystko wróciło do normy. Żadne błędy już nie wyskakują. Czyli ewidentnie winna była piasta. A oto jak wyglądała Stara. Po rozmowie z chłopakami z vw powiedzieli, że przy tych błędach co wyskakują ludzie wymieniają czujniki A w 90% jest uszkodzona piasta. U mnie temat już zamknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mihu1986 Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2021 (edytowane) Ja też dzisiaj wymieniłem wreszcie piastę na SNR. Błędy z licznika zniknęły same bez kasowania. Właśnie wszedłem dodać fotki, ale widzę że już coś wrzuciliście Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Mihu1986 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2021 Tak. dzisiaj rownież wymieniłem piastę.miałem ułatwione zadanie bo zdejmowałem tarcze wiec śruby jarzma były ruszone... Ten pierscień na starej piaście wygląda podobnie do waszych.... kupiłem jakies włoskie gówno za 135 pln pare lat pojezdzi... Acha jeszcze jedno ten błąd hamulca który widnieje w moim poście ... nie jest zwiazany z tym pierscieniem i piastą. zbiegł sie w tym samym czasie ale chodziło o silniczek hamulca recznego... pozdrawiam autora watku dziekuję za naprowadzenie wszystkich... tanio sprzedam czujnik abs lewy tył który niepotrzebnie wymieniłem albo oddam za malego whiskacza.... jak by komuś potrzebny był... haah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielecki191 Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2021 Chyba jakaś zmora bo ja ostatnio też ten sam przypadek, wymieniłem piasta koła z łożyskiem i rzeczywiście jak ręką odjął. Też dałem okolice tego co sumo, mam nadzieję, że przynajmniej dwa lata pojeżdżę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bratkowal Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2021 Jestem kolejny na liście z tym ,że ja jeszcze przed wymianą . Jaką markę najlepiej kupić w rozsądnej cenie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Papliniak Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2021 Ja kupiłem FAGA 200zl różnica miedzy chinczykiem w sklepie którym kupowałem to 35 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molczito Zgłoś #12 Napisano 30 Marca 2022 Witam. Jak w temacie zaświeciły się kontrolki ABS, ESP i hamulec ręczny. Poziom płynu jest na max. Komputer pokazuje błąd czujnika ABS koło lewy tył. Wymieniłem czujnik i dalej to samo. Stary czujnik miał głęboką rysę tak jakby pierścień magnetyczny go obtarł. Czy mogę wymienić sam pierścień, czy muszę wymieniać całą piastę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach