Skocz do zawartości
milesiu

2.0 TSI drgania kabiny oraz glosna praca silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pacjent to B8 2.0 TSI 220KM grudzien 2016, przebieg 130tys. Na rekojmii wymieniono mi sprzeglo i dwumase, bo byly wyczuwalne przeskoki miedzy niskimi biegami. Wymiana w ASO(moze dla kogos to jest jakis wyznacznik jakosci ;) ). Wiekszosc fachowcow twierdzila oczywiscie te to DSG i tak ma byc, tak nie ma byc. Zmiana biegow w sprawnej DSG jest niemalze niewyczuwalna. Po tej naprawie biegi wchodza i schodza bez zarzutu, ciezko wyczuc moment zmiany. Natomiast pojawil sie nowy problem, drgania kierownicy i calej budy na biegu. Tego nie bylo przed naprawa. Najmocniej drzy jak temp plynu osiagnie 90stopni a olej jeszcze nie wystartuje, przy ponad 90stopniach oleju drgania znikaja(tzn na poczatku znikaly, teraz sa mniejsze). Dodatkowo od tej naprawy silnik chodzi jak diesel. Tez tak nie chodzil, bo kupilem go wlasnie dlatego ze nie bylo slychac silnika.

Najpierw serwis gluchy i slepy, mowia tak ma byc, moze delikatnie trzesie, ale to przez to, ze jak poduszke demontujesz to ona nie trafi w to samo miejsce i stad drgania. Pomyslalem, ze nie mogli wyjac i tlukli mlotkiem. Zamowili poduszke, postawilem samochod na wymiane i dzwonia ze samochod do odbioru, nie wymienili poduszki bo jest w stanie idealnym, a drgania sa od pompy wodnej. Mowi typ ze wada fabryczna, mieli akcje serwisowa, walek dostaje luzu i dostaje wibracji i wibracje przenosza sie na kabine. Mam nagrywanie rozmow w telefonie, moglbym nawet to do telewizji sprzedac, pewnie by pokryli kare za nielegalne nagrywanie. Walek o srednicy olowka albo i mniejszej trzesie buda o masie 1,5tony. W Bialymstoku ASO VW sa dwa, nie mialem wyjscia, bo to nie ja placilem, ale prywatnie wybierajcie ten drozszy. Jak juz musicie w ASO.. Nie odbierali telefonow(maja identyfikacje numeru, nie bede pajacowal dzwonil z innego), wiec wymienilem pompe(ciekla) i obie poduszki u innego majstra. Wymiana poduszek sprawila, ze nie ma takiego dziwnego luzu na pedale gazu. Jestem zadowolony, ze to zrobilem. Trzesie nieco inaczej, moze to subiektywne odczucie, ale wydaje mi sie ze teraz mniej trzesie na biegu a zaczelo dodatkowo drgac na P, czego wczesniej nie bylo. Cos na pewno sie zmienilo, ale drgania sa dalej. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja na dwumase. Wadliwa fabrycznie(LUK) lub zly montaz. Od wymiany zrobilem ok 2tys km.

Ponizej nagranie jak pracuje silnik, w tle wprawne ucho uslyszy falowanie, czasem to falowanie jest glosniejsze.

https://www.youtube.com/embed/2j2Mkfcby40

Ogolnie to wojna juz sie rozpoczela, ale kazda opinia jest dla mnie cenna. Podjade jeszcze do kilku majstrow, ale wiecie jak to majster, jak nie on robil to wiadomo ze partacze robili.

 

Edytowane przez milesiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie pociągnąć ten monolog. Problem dalej występuje i zacząłem znowu drążyć. Są dwa tropy.

Pierwszy to jak temp na zewnątrz przekracza 15stopni to jak ręka odjal.

100proc skuteczności. 4dni było ciepło i nie było trzęsienia. Zrobiło się 12stopni zaczęło trzesc ale nie mocno. Teraz jest 3stopnie i trzęsie już mocno. Majster podłączył kompa. Czujniki przejrzał wszystko niby ok. Temp na dolocie jakieś 12stopni wyższa niż na zewnątrz.  Są podobno dwa czujniki na wlocie. Mi się nie podoba to że przy silniku jest pół stopnia mniej niż na pierwszym czujniku. Majster mówi, że tak ma być.

Ostatnim tchnieniem majster wszedł w sterownik skrzyni i ogłosił zwycięstwo. Błędy które po skasowaniu od razu się pojawiają. Od razu powstała cala historia, ale fakt jest taki że błędy są.

P072c

P072b

P174a

P179d

Majster twierdzi że skrzynia chodzi w trybie awaryjnym, pompa pracuje na maksa i stąd wibracje. Nic na desce się nie świeci, tryb awaryjny wywnioskowal po tych błędach. Skrzynia zmienia biegi prawie jak w nowym. Zmianę biegu da się wyczuć tylko między 1 a 2.

Ma to sens? To jest tryb awaryjny? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić bezpieczniki od skrzyni  poczytaj to normalnym sprzętem np VCDS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to bezpiecznik mechatroniki do sprawdzenia. 30A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika SB8

image.png.e7086b6ce116f098b525220b3c14b2a6.png

W dalszej kolejności sprawdzenie poziomu oleju, a potem to już tylko porządna diagnoza mechatroniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o bezpiecznik od mechatroniki  skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to skrzynia by chodziła jakby był spalony?

To jest tryb awaryjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz sprawdzić bezpiecznik czy nie jest spalony a nie zastanawiać się czy skrzynia będzie chodziła kolega mkpol dobrze cie informuje a ty masz sprawdzać i podawać informację zwrotną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie właśnie jestem w windzie.  Chyba wiedzy zaczerpnąć nie zaszkodzi.

Na skrzynka na pewno jest pod maską? W tej obok akumulatora obie 30a całe.

20210414_205106.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mnie zamroczyło. Teraz dopiero widzę, że masz B8 :). Od skrzyni jest bezpiecznik pod przekaźnikiem 646. U Ciebie jest 15A a powinien być 30A.  Zacznij od podmiany na właściwy. 

A potem tak jak pisałem. Diagnostyka skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie bezpieczniki całe. Te kody to z VCDS. Sam nic więcej nie zdiagnozuje. Muszę jechać do kolejnego majstra.

O ten tryb awaryjny mi najbardziej chodzi. Czy to jest możliwe. I czy od tego mogą być wibracje. I co ma do tego temp powietrza.

Jeśli chodzi o skrzynie to na ten moment są takie opcje brane pod uwage(kolejność od najbardziej prawdopobnego):

1. Matoły w aso źle wykonali adaptację, podobno też przy sofcie da się spieprzyc i to też mogli zrobic 

2. Za mało oleju, wleli wg książki a nie odczytali że jak zmieniasz sprzęgło to sprzęgło też trzeba uzupełnić. I nie sprawdzili poziomu.

3. Uszkodzony sterownik/wtyczka

4. Uszkodzona mechatronika

 

 

Przypominam, że rozmawiamy o ASO które probowalo mi wmówić że trzęsie kabina bo wałek od pompy wody dostał luzu ;) więc nic nie mozna wykluczyć. 

Edytowane przez milesiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też trzęsie - ale 2.0 TSI 190KM. Jeździłem 3 innymi egzemplarzami dla porównania i też tak miały. Mój również reaguje na temperaturę. Im zimniej tym bardziej te wibracje są wyczuwalne. Czytałem też na forum arteona, też tak ludzie mają... Samochód mam od nowości i ma przejechane 4 tyś, więc nic się jeszcze nie zużyło raczej jak poduszki... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że to popularny problem. Ale wczesniej tak nie było. Znajomy ma superb 1.8tsi 2016rok nic nie trzęsie. Drugi ma a4 2015 2.0tdi i też nie trzęsie.

Oczywiście trzęsie to jest subiektywne odczucie. Po prostu u nich nie ma różnicy czy jest P czy D. U mnie na P jest ok, przelacze na D i sie zaczyna. Niestety sam będę musiał odnaleźć przyczynę. Majster mówi, że moze świece albo ktoras cewka. Ale odbierając taka taktykę to pół samochodu wymienię. Silnik nie pracuje tak jak powinien, ale to wszystko sie stalo po wymianie sprzegla. Nie wierze w taki zbieg okolicznosci.

Jeśli chodzi o błędy na skrzyni to punkt 1 był prawidłowy. Jakaś aktualizację powinni zrobić i nie zrobili. Błędów już nie ma. Wibracje ocenie jutro, bo dostałem auto rozgrzane i jest ciepło, ale wydaje mi się że to nic nie dało.

 Jednak cofam to co mówiłem, że skrzynia chodziła ok. Teraz chodzi jeszcze lepiej.

 

Drgania są dalej. Skoro wpływ ma temp zewn to wstępnie wykluczam uszkodzenie mechaniczne. Pozbieralem typy wszystkich fachowców i wychodzi, że to może być wina wszystkiego.

Jeden typ to sonda lambda, nie wiem jak sprawdzić. Spalanie jest ok. Jak kupowałem to mówili, że w tym silniku sondy padają i że jedna wymienili więc druga pewnie zaraz padnie.

Drugi typ to majster wskazał czujnik położenia wału. Że ilość obrotów wału ma byc mniej więcej równe ilości obrotów walka. Nie jest. Wal na P ma wachniecia w ciągu sekundy o maks 10 obrotów(790-800). W tym samym czasie wałek skacze nawet o 100(750-850). Srednie obroty są myślę że takie same tylko inna rozpiętość. Tak ma być?

Edytowane przez mkpol
Nie pisz posta pod postem. Użyj guzika edytuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to Ci majster. Jeszcze nie słyszałem o silniku , w którym wałek rozrządu obracałby się z jednakową prędkością co wał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam nic nie znajdę jedyna nadzieja w forum. Majstry mowia "jeździć obserwowac". Ja nie wiem gdzie się naprawia s8 czy s klasę jak do passata z kropidlem w aso wychodzą.  Zauważyłem kolejne problemy.

1. Jak olej osiągnie maks temp czyli pod 100st to po zatrzymaniu się, na włączonym silniku dmucha gorącym powietrzem od podwozia. Tj wysiadajac z auta i stojąc przy drzwiach kierowcy dmucha po kostkach  jak z farelki. Dosłownie.

2. Trzęsie podczas jazdy. Tak jakbym po nierownym jechał. Do tej pory zwalalalem to na drogę. Bo to takie małe drgawki, ale kupiłem żonie B klase 2019   rok. Płynie jak poduszkowiec. A zwykle zawieszenie, w passacie dcc. Myslalem ze moze dcc siadlo i pokazuje komfort a jezdze na sporcie, ale przelaczylem na chwilę na sport i różnica jest wyczuwalna.

Mam dwa pytania do znawców.

1. Czy wymieniając sprzęgło i dwumas w dsg robi się cokolwiek przy tlumikach? Wymiana w aso, więc robili wg wzorca. Zauważyłem to od razu po wymianie ale zbagatelizowalem. Rzadko się wychodzi z auta na zapalonym.

2. Czy przy wymianie sprzęgła można uszkodzić np przegub wewnętrzny i czy to może być przyczyną tych drgań? 

 

Od tej feralnej wymiany przejechałem 10tys km. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności