pzi1967 Zgłoś #1 Napisano 10 Grudnia 2020 (edytowane) Zima za pasem a B8 to mój pierwszy nie manual i szukam jakichś porad jak ewentualnie poradzić sobie z sytuacją gdy kiedyś utknę w zaspie czy błocie, piachu itp. ESP, tiptronic, itp jak tym się ewentualnie posłużyć w takiej sytuacji ? Wiem że klasyczne metody ruszania (znane z manuala) typy przód-tył w automatach odpadają a czy w DSG także ? Czy znacie jakieś poradniki czy użyteczne rady jak z tekiej sytuacji się wygrzebać jednocześnie nie narażając skrzyni DSG na uszkodzenia ? Może macie swoje techniki ? Edytowane 11 Grudnia 2020 przez pzi1967 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ens Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2020 Podłączę się do tematu powyżej - całe życie na manualnej skrzyni, teraz pierwszy raz będzie na automacie (dsg) i też nurtuje mnie kilka, pewnie mega oczywistych, pytań: Np. jazda pod stromy podjazd (takie grube kilkanaście procent). Czy DSG samo wszystko ogarnie i w razie czego zrzuci nawet na pierwszy bieg czy np. lepiej w takiej sytuacji wrzucać tryb sport? Jak z ruszaniem z miejsca na stromym podjeździe? Czy jazda po góach ma jakikolwiek wpływ na skrzynie? Pytam bo w zeszłym roku zjechałem większą część Norwegii i tam momentami podjazdy były naprawdę solidne (i długie) Czy w ogóle jest możliwość, że samochód przy skrzyni automatycznej zgaśnie podczas ruszania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pzi1967 Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2020 (edytowane) Ok, Co do ręcznego sterowanie biegami to w miarę to juz ogarniam ale np... Przeglądając net często czytałem że bujanie przód-tył w automacie to zabójstwo dla skrzyni i nigdy nie wolo tak robić. Tymczasem w instrukcji obsługi Passata B8 na stronie 194 czytam: Przy gwałtownym przełączeniu poza położenie N, np. z R na D/S, dźwignia zakresów nie zostaje zablokowana. Pozwala to np. na „rozkołysanie" samochodu, który ugrzązł. Jeżeli dźwignia przy nie wciśniętym pedale hamulca i przy prędkości mniejszej niż około 5 km/h (3 mph) znajduje się przez okres dłuższy niż sekundę w położeniu N, blokada dźwigni przełączania blokuje się. Czyli domniemam że DSG jako nie jest typowa skrzynia automatyczna jest skontrowana tak że można tego manewru używać aby "wybujac" samochód z zaspy bez zagrożenia uszkodzenia skrzyni ? Edytowane 12 Grudnia 2020 przez pzi1967 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2020 Ruch dźwigni jest ruchem fizycznym który przekazuje sterownikowi co chcemy zrobić ,a wszystko inne jest zaprogramowane żeby było bezpieczne dla skrzyni, samochodu i kierowcy . Inżynierowie VW doszli do wniosku że jest to bezpieczne .Skrzynia DSG składa się z tak jakby z dwóch niezależnych przekładni. Każda jest samodzielną ręczną skrzynią biegów z własnym sprzęgłem nie bez znaczenia jest ,że bieg 1 i wsteczny są w tej samej tzw.,,ręcznej skrzyni biegów" .Zaprogramowano zabezpieczenie prędkości poniżej 5km/h i funkcjonalność pozycji N poniżej 1 sek bez blokady pozycji więc można to zrobić szybko nawet w czasie cofania się samochodu po próbie wyjechania z ugrzęźnięcia .Żeby przełączyć bieg musi nastąpić synchronizacja czyli muszą zrównać się prędkości obrotowe tych dwóch elementów. A do tego właśnie służy synchronizator. Bieg 1, 2 oraz 3 posiadają potrójne synchronizatory ,bieg R (wsteczny) posiada podwójny synchronizator a pozostałe biegi pojedyncze .Widać że konstruktorzy zadbali o niższe przełożenia gdzie przekazywana moc i prędkość zębatek jest bardzo duża .Myślę że szkodliwość takich manewrów nie jest większa niż w manualu .Bardziej przeszkadza system zabezpieczający poślizgowi kół w czasie ruszania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2020 W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał: Czy w ogóle jest możliwość, że samochód przy skrzyni automatycznej zgaśnie podczas ruszania? nie W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał: Jak z ruszaniem z miejsca na stromym podjeździe? Auto Hold jest tu bardzo pomocny W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał: jazda pod stromy podjazd (takie grube kilkanaście procent). Czy DSG samo wszystko ogarnie i w razie czego zrzuci nawet na pierwszy bieg czy np. lepiej w takiej sytuacji wrzucać tryb sport? skrzynia ładnie sobie ogarnia, ale można ją też zblokować na zadanym biegu, by nie zmieniała biegu. Testowane w Alpach. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #6 Napisano 13 Grudnia 2020 Wygrzebywałem się Passatem z DSG z zaspy. Nawet daje radę. Z tym przełączaniem w manualnej skrzyni przód/tył również nie ma tak kolorowo. Raczej trzyma się się właczony pierwszy bieg i tak operuje się sprzęgłem aby rozbujać samochód. Podobnie z DSG tylko tutaj operuje się wyłącznie gazem. Skrzynia bardzo ładnie interpretuje zdjęcie nogi z gazu i wysprzęgla napęd. Z tego co pamiętam, zabawa w DSG z biegiem do przodu i do tyłu zbytnio nie zdawała egzaminu. W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał: Czy w ogóle jest możliwość, że samochód przy skrzyni automatycznej zgaśnie podczas ruszania? Przy pierwszych samochodach z dieslem i DSG był to znany problem. Obecnie poprawiono oprogramowanie i nie słyszałem aby to się jeszcze zdarzało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pzi1967 Zgłoś #7 Napisano 14 Grudnia 2020 (edytowane) 54 minuty temu, SeBa_ napisał: Z tym przełączaniem w manualnej skrzyni przód/tył również nie ma tak kolorowo. Raczej trzyma się się właczony pierwszy bieg i tak operuje się sprzęgłem aby rozbujać samochód. Dokładnie tak się zazwyczaj robi w manualu. Bujanie sprzęgłem i dlatego zastanawiałem sie czy w DSG można uzyskać ten sam efekt nie mając sprzęgła. No cóż pozostaje poprostu to sprawdzić samemu w praktyce operując samym gazem Edytowane 14 Grudnia 2020 przez pzi1967 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach