Skocz do zawartości
pzi1967

DSG i wyjeżdżanie z zaspy czy błota.

Rekomendowane odpowiedzi

Zima za pasem a B8 to mój pierwszy nie manual i szukam jakichś porad jak ewentualnie poradzić sobie z sytuacją gdy kiedyś utknę w zaspie czy błocie, piachu itp.

ESP, tiptronic, itp jak tym się ewentualnie posłużyć w takiej sytuacji ?

Wiem że klasyczne metody ruszania (znane z manuala) typy przód-tył w automatach odpadają a czy w DSG także ?

Czy znacie jakieś poradniki czy użyteczne rady jak z tekiej sytuacji się wygrzebać jednocześnie nie narażając skrzyni DSG na uszkodzenia ?

Może macie swoje techniki ?

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu powyżej - całe życie na manualnej skrzyni, teraz pierwszy raz będzie na automacie (dsg) i też nurtuje mnie kilka, pewnie mega oczywistych, pytań:

Np. jazda pod stromy podjazd (takie grube kilkanaście procent). Czy DSG samo wszystko ogarnie i w razie czego zrzuci nawet na pierwszy bieg czy np. lepiej w takiej sytuacji wrzucać tryb sport? Jak z ruszaniem z miejsca na stromym podjeździe? Czy jazda po góach ma jakikolwiek wpływ na skrzynie? Pytam bo w zeszłym roku zjechałem większą część Norwegii i tam momentami podjazdy były naprawdę solidne (i długie)

Czy w ogóle jest możliwość, że samochód przy skrzyni automatycznej zgaśnie podczas ruszania?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, Co do ręcznego sterowanie biegami to w miarę to juz ogarniam ale np...

Przeglądając net często czytałem że bujanie przód-tył w automacie to zabójstwo dla skrzyni i nigdy nie wolo tak robić.

Tymczasem w instrukcji obsługi Passata B8 na stronie 194 czytam:

 

Przy gwałtownym przełączeniu poza położenie N, np. z R na D/S, dźwignia zakresów nie zostaje zablokowana. Pozwala to np. na „rozkołysanie" samochodu, który ugrzązł.

Jeżeli dźwignia przy nie wciśniętym pedale hamulca i przy prędkości mniejszej niż około 5 km/h (3 mph) znajduje się przez okres dłuższy niż sekundę w położeniu N, blokada dźwigni przełączania blokuje się.

 

Czyli domniemam że DSG jako nie jest typowa skrzynia automatyczna jest skontrowana tak że można tego manewru używać aby "wybujac" samochód z zaspy bez zagrożenia uszkodzenia skrzyni ?

 

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruch dźwigni jest ruchem fizycznym który przekazuje sterownikowi co chcemy zrobić ,a wszystko inne jest zaprogramowane żeby było bezpieczne dla skrzyni, samochodu i kierowcy . Inżynierowie VW doszli do wniosku że jest to bezpieczne .Skrzynia DSG składa się z tak jakby z dwóch niezależnych przekładni. Każda jest samodzielną ręczną skrzynią biegów z własnym sprzęgłem nie bez znaczenia jest ,że bieg 1 i wsteczny są w tej samej tzw.,,ręcznej skrzyni biegów" .Zaprogramowano zabezpieczenie prędkości poniżej 5km/h i funkcjonalność pozycji N poniżej 1 sek bez blokady pozycji więc można to zrobić szybko nawet w czasie cofania się samochodu po próbie wyjechania z ugrzęźnięcia .Żeby przełączyć bieg   musi nastąpić synchronizacja czyli muszą zrównać się prędkości obrotowe tych dwóch elementów. A do tego właśnie służy synchronizator. Bieg 1, 2 oraz 3 posiadają potrójne synchronizatory ,bieg R (wsteczny) posiada podwójny synchronizator a pozostałe biegi pojedyncze .Widać że konstruktorzy zadbali o niższe przełożenia gdzie przekazywana moc i prędkość zębatek jest bardzo duża .Myślę że szkodliwość takich manewrów nie jest większa niż w manualu .Bardziej przeszkadza system zabezpieczający poślizgowi kół w czasie ruszania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał:

Czy w ogóle jest możliwość, że samochód przy skrzyni automatycznej zgaśnie podczas ruszania?

nie

 

W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał:

Jak z ruszaniem z miejsca na stromym podjeździe?

Auto Hold jest tu bardzo pomocny

 

W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał:

jazda pod stromy podjazd (takie grube kilkanaście procent). Czy DSG samo wszystko ogarnie i w razie czego zrzuci nawet na pierwszy bieg czy np. lepiej w takiej sytuacji wrzucać tryb sport?

skrzynia ładnie sobie ogarnia, ale można ją też zblokować na zadanym biegu, by nie zmieniała biegu. Testowane w Alpach.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygrzebywałem się Passatem z DSG z zaspy. Nawet daje radę.
Z tym przełączaniem w manualnej skrzyni przód/tył również nie ma tak kolorowo. Raczej trzyma się się właczony pierwszy bieg i tak operuje się sprzęgłem aby rozbujać samochód. Podobnie z DSG tylko tutaj operuje się wyłącznie gazem. Skrzynia bardzo ładnie interpretuje zdjęcie nogi z gazu i wysprzęgla napęd. Z tego co pamiętam, zabawa w DSG z biegiem do przodu i do tyłu zbytnio nie zdawała egzaminu.

 

W dniu 11.12.2020 o 17:01, ens napisał:

Czy w ogóle jest możliwość, że samochód przy skrzyni automatycznej zgaśnie podczas ruszania?

 

Przy pierwszych samochodach z dieslem i DSG był to znany problem. Obecnie poprawiono oprogramowanie i nie słyszałem aby to się jeszcze zdarzało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, SeBa_ napisał:

Z tym przełączaniem w manualnej skrzyni przód/tył również nie ma tak kolorowo. Raczej trzyma się się właczony pierwszy bieg i tak operuje się sprzęgłem aby rozbujać samochód.

Dokładnie tak się zazwyczaj robi w manualu. Bujanie sprzęgłem i dlatego zastanawiałem sie czy w DSG można uzyskać ten sam efekt nie mając sprzęgła. No cóż pozostaje poprostu to sprawdzić samemu w praktyce operując samym gazem ;) 

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności