Skocz do zawartości
Bulo

diesel Problem z biegami po wymianie dwumasy i sprzęgła.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zeszłym tygodniu mechanik wymienił mi kompletną dwumasę ze sprzegłęm (z firmy LUK) oraz olej w skrzyni biegów (Fuchs titan sintofluid 75w - weszło około 2,1 - 2,2l) w moim passacie b6 ( 2009r, silnik CBBB, przebieg 350tyś, skrzynia 6 biegowa). Od wymiany przejechałem około 300km i stwierdzam że dużo ciężej jest mi wbić 1 i 2 bieg (jedynka w szczególności) reszta wraz ze wstecznym chodzą normalnie. Przed wymianą dwumasy 1 i 2 nie wchodziły idealnie gładko ale dużo lżej niż teraz. Czy orientujecie się może co może być tego powodem żebym miał jakieś rozeznanie ? bo w przyszłym tygodniu planuje dzwonić do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może źle wyregulowane cięgna wybieraka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sprzęgło łapie u samego dołu? Może nie do końca odpowietrzył wysprzęglik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj jeszcze i biegi na wyłączonym silniku chodzą bardzo gładko, bez najmniejszego oporu. Natomiast na odpalonym silniku 1 i 2 bardzo ciężko - niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Jeżeli chodzi o sprzęgło to nie łapie od samego dołu, tak mniej więcej od 1/4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło nie wysprzęgla do końca . Powyżej 2-ki biegi są synchronizowane i dlatego wchodzą łatwiej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haha, skąd taki pomysł? Wszystkie biegi są synchronizowane w tej skrzyni. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny problem co Bulo.

CBAB 140KM@190KM, przebieg ok 250 tys. km, 6-biegowa skrzynia biegów.

Sprzęgło było wymieniane ok pół roku temu, dwumasa ok 2 miesiące.

Problem haczących biegów zaczął się kiedy już musiałem wymieniać koło dwumasowe.

Objawy:

Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bezproblemowo.

Przy włączonym natomiast haczą w przy wrzuceniu każdego biegu, ale tylko gdy wcisnę sprzęgło pierwszy raz.

(wrzucam sprzęgło - jakikolwiek bieg, który wrzucę haczy. Przy ciągle przytrzymanym sprzęgle kolejne wchodzą normalnie).

Wyregulowałem cięgna wybieraka, ale niewiele to pomogło.

Poza tym zauważyłem niewielki (ok 3cm) luz na początku wciskania sprzęgła - nie łapie od samego początku.

Dodatkowo podczas jazdy, gdy przyśpieszam to przy wrzucaniu biegów w górę słychać cichy i niewielki chrobot przy samej końcówce dociśnięcia sprzęgła. Zrzucając biegi w dół już tego nie słychać.

Prawdopodobnie też nie był dawno wymieniany olej w skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem już umówiony z mechanikiem który wymieniał mi dwumase i prawdopodobnie 11-12 styczeń zostawiam auto u niego. Ma sprawdzać co może być tego powodem. Miałem auto zostawić już przed swiętami ale troche skomplikowały mi się pewne sprawy i nie mogłem zostać bez auta. Jak coś się dowiem albo uda mu się znaleźć przyczynę tego to dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazał się wybierak/mechanizm przełączania (numer cześci w moim modelu 02Q301230B). Delikatnie wyrobiło frezy. Zastanawiam się tylko co było tego powodem ? Bo patrząc na to że tej części o tych numerach praktycznie nie można kupić (ani oryginału ani zamiennika) sądze, że ten element raczej nie powinien ulec uszkodzeniu. Oryginalna częśc na stronach zagranicznych w przeliczeniu kosztuje około 1200zł. Na polski stronach nigdzie nie znalazłem tego dostępnego. Na allegro są obecnie 2 używki w granicach 300-400 zł. Nie wiem co mechanik wykombinował z tym frezem bo samego frezu nie da się wymienić ale działa. Zobaczymy tylko jak długo. Za robocizne zapłaciłem całe 50zł...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałeś ten problem na każdym biegu i bez względu na to czy silnik był zimny czy ciepły?

U mnie się pojawił problem z ciężkim wrzuceniem 1 i 2 jak jest zimny. po ok 2-3 km wszystko wraca do normy... najgorsze jest to, że jak się już toczę i dojeżdżam np do skrzyżowania to musze zatrzymać auto żeby bieg wszedł bez oporu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem był głownie z 1, dwójka chodziła tylko ciężej niż normalnie. Niezależnie czy silnik ciepły czy zimy. Wszystkie pozostałe biegi + wsteczny chodziły normalnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bulo, dzięki za inspirację.

Byłem wcześniej u mechanika, który specjalizuje się w Passatach. Twierdził, że tak skrzynia powinna chodzić. Teraz odwiedziłem specjalistę od skrzyń biegów. Wg. niego jest ok... Chyba jestem skazany sam na rozwiązanie mojego problemu.

Powiedz, czy chodziło wyrobienie dokładnie tego fereza?

image.thumb.png.f3f77ac2ed2c3a499889739fbc851dd0.png

Edytowane przez Ledorg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W innym passacie w którym porównywałem to nie występuje więc chyba zostaje wymienić skrzynie bo to może się pogłębiać... poza tym drążek mocno wibruje jak się jedzie i jest wbity bieg (w drugim nie ma tego objawu) oraz wyje na 2 biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ledorg tak, chodzi dokładnie o ten frez :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągle stoję z tematem haczących biegów.

Niedawno wymieniłem pompkę sprzęgła oraz płyn hamulcowy. Układ jest odpowietrzony prawidłowo.

Moim zdaniem pozostał wysprzęglik w środku skrzyni biegów.

Teraz pytanie do was. Jeżeli przez miesiąc poziom płynu w zbiorniczku zmalał o ok. 2mm, to można założyć, że sam wysprzęglik puszcza i jest do wymiany?

 

OK. rok temu zauważyłem wyciek jak na zadęciu. Wysprzęglik?

IMG_20211121_145342.jpg

Edytowane przez Ledorg
Dodane zdjęcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności