tytusek Zgłoś #1 Napisano 2 Grudnia 2020 Dzień dobry wszystkim dobrym ludkom Niedawno kupiłem B4 z 96roku zajarany bogatą opcją wyposażenia ale... okazało się że jest problem z nawiewem ciepłego powietrza,nauczony przykładem z B3 wymieniłem nagrzewnicę no bo co tu mogło się innego popsuć ? no i stan na dzisiaj: nagrzewnica działa ale nic nie dmucha, sterowanie klapami nie działa, silniczki elektryczne nie ruszają, wymieniłem panel sterowania podciśnieniowy, czujnik temperatury, cały panel climatronika i nadal kurde jestem w czarne d... jedynie co pokazuje Clima to błąd 021A, o którym jest niewiele, czy ktoś z Was miał coś takiego i naprawił ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 3 Grudnia 2020 Jak dobrze widzę 021A to za niskie napięcie. Sprawdź więc wiązki itp. Kod czytany VCDS? Daj cały zrzut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tytusek Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2020 Było klikane na panelu oraz VCDS, tylko nie pomyślałem o zrzucie ? brat działa na warsztacie ogarnie i wkleje. Dzięki wielkie bo już mam ochotę dziada podpalić ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 3 Grudnia 2020 Ogólnie jeśli wymieniłeś panel, zespół zaworowy to zostaje jedynie przejrzenie kompletnie instalacji. Po skasowaniu błędów zrób nastawy podstawowe i odczytaj błędy. Wtedy powinno pokazać wszelkie wadliwe elementy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tytusek Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2020 Godzinę temu, radekrp90 napisał: Po skasowaniu błędów zrób nastawy podstawowe i odczytaj błędy. Po wymianie maneli podpieliśmy kompa kasując błędy,jedyny który pozostał to wspomniany 021A. Przy czym po przekręceniu stacyjki za każdym razem na panelu jest dyskoteka ? Czy możesz rozwinąć w jaki sposób zrobić nastawy podstawowe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2020 W VCDS w adaptacjach powinna być taka opcja jeśli nie to pozostaje szukanie resetu z przycisków. Dane z SSP 135 i danych z neta. Cytat Sprawdzanie błędów: Włącz zapłon Włącz Climatronic w tryb AUTO Wciśnij jednocześnie przyciski OFF oraz TEMP+ Wyświetlony zostaje kod błędu Kolejny kod błędu po wciśnięciu "TEMP+" Gdy wyświetlone zostanie 0000 brak innych błędów Przytrzymaj przycisk "OFF" na więcej niż 3 sekundy aby usunąć błędy. Po wyświetleniu kodu 4444 wciśnij "OFF" aby powrócić do normalnej pracy Climatronic. Odczyt wartości mierzonych: Włącz zapłon i uruchom silnik Włącz Climatronic w tryb AUTO Wciśnij jednocześnie przyciski OFF oraz TEMP- Nastawy podstawowe: Wyłącz zapłon Wciśnij jednocześnie przyciski OFF oraz TEMP+ na dłużej niż 3 sekundy i włącz zapłon Uruchomiona zostanie następująca procedura testowa: Test wyświetlacza Test 3 serwomotorów Sprawdzanie przewodzenia wentylatora Sprawdzanie przewodzenia elektromagnesu sprzęgła kompresora Na koniec zostanie wyświetlony kod 0000 jeśli nie znaleziono problemów lub kod błędu. Kody błędów: Cytat 0000 Koniec odczytu 1111 Uszkodzony sterownik Climatronic 2312 Czujnik temperatury płynu chłodniczego 3133 Czujnik temperatury zewn. 3211 Czujnik temperatury w konsoli 3213 Czujnik temperatury powietrza świeżego 3223 Termostat parownika 3224 Presostat - niskie ciśnienie lub brak czynnika 3234 Wentylator czujnika temperatury w konsoli 3241 Czujnik nasłonecznienia 4122 Klapa temperatury 4123 Klapa centralna 4131 Klapa dławienia 4444 Brak błędów Kody wyłączenia kompresora (ale nie wiem czy to na pewno dla tej generacji): Cytat 0 Kompresor pracuje 1 Wysokie ciśnienie - błąd trawły 2 Wysokie ciśnienie 3 Wysokie ciśnienie - błąd tymaczasowy 4 5 Brak czynnika 6 7 Napięcie sprzęgła poniżej 9.5V 8 Przekroczenie temperatury 118 ° C 9 Połączenie z ECU 10 Napięcie sprzęgła poniżej 10.8V 11 Prędkość obrotowa silnika powyżej 6000 rpm 12 13 ECON 14 OFF 15 Temp. zewnętrzna <-2 ° C 16 Silnik unieruchomiony 17 Uszkodzone czujniki temperatury zewn. 18 Koniec 19- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach