Skocz do zawartości
Gość patrykas80

Problem z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to druga skrzynia bo poprzednia padła, ale obie one niechętnie zmieniały biegi, tzn. z 1 na 2 bieg super potem 3 raczej ok, ale wyżej to już jak czapka stanie a szczególnie z 3 na 4 wymuszanie popuszczaniem gazu też niewiele daje, niema co liczyć na zmianę niekiedy nawet i powyżej 2.5tyś obr/min.

Po wymianie skrzyni, często  po odpaleniu i załączeniu biegu podświetlają się wszystkie kontrolki PRND1234 najczęściej ponowne uruchomienie silnika z pozycją skrzyni na N pomaga i auto jedzie normalnie, akurat ten objaw zaczął się pojawiać na krótko przed śmiercią starej skrzyni. Kostka przy skrzyni wyczyszczona, po tym zabiegu brak jakiejkolwiek poprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam pasata b5 2005 rok 1.9 tdi 130 koni w automacie :

Pojechałem 80 km i jak wróciłem do domu to pod samym domem mi się zapalił czek i napis ARGAS WERKSTATTI przestałem nim jeździć I dwa dni później wsiadłem w auto żeby przeparkowac i wyskakuje mi na komputerze PRND432 I brakuje mu mocy moze ktoś będzie wiedział co z nim ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

kilka dni temu pojawił się następujący problem... podczas normalnej jazdy (prędkość około 110 km/h) lekkie szarpnięcie i zniknęły wskazania biegi PRND1234 pod zegarami i włączyła się kontrolka ESP. Samochód jechał ale przy dodawaniu gazu uczucie jakby na półsprzęgle. Następnego dnia po odpaleniu wszystko OK, działa i jest super ale trafił do warsztatu. W warsztacie próbowali ściągnąć błędy ale na sterowniku nic nie wyskoczyło. Jazda próba i w warsztacie (Palka w Mysłowicach) stwierdził, że jest wszystko w najlepszym porządku więc pozostała wymiana oleju w skrzyni, filtra i uszczelki - koszt 1050 złotych. Wszystko OK i w drodze powrotnej do domu znowu to samo czyli lekkie szarpnięcie, znikające wskazanie PRND na desce rozdzielczej i znowu mułowatość jakby na półsprzęgle. Co to może być? Gdzieś wyczytałem, że pod nogami pasażera jest sterownik i przewody, które mogły namoknąć i szlag je trafił, ewentualnie do przeczyszczenia styki we wtyczkach. A jak nie to co co dalej, może ktoś się spotkał z taką sytuacją? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem ze skrzynia automatyczna Ag4 DMV. Pacjent to passat b5 1997r, AHU. Od początku: W skrzyni padł mi czujnik g68. Skutkowało to trybem awaryjnym raz na jakiś czas albo zrzuceniem biegu na 2 przy 100km/h. Zrobiło mi się tak kilka razy. Kupiłem nowy czujnik i przy okazji siedzenia w kanale postanowiłem wymienić olej który nie był wymieniany przez jakieś 10 lat. Spuściłem stary olej, odziwo nie był czarny, spalony. Wyczyściłem miskę było trochę szlamu ale bez opilkow. Spuściłem olej również z chłodnicy, wymieniłem filtr. Weszło mi około 4,5l. Zalałem febi żółtego koloru. Od tamtego czasu zaczęły się problemy.Przy prędkości 70,80km/h skrzynia wibruje i wpada w rezonans, szarpie. 1,2,3 wchodzi miękko i nic się nie dzieje. Robiłem adaptacje ale nic to nie pomogło no chyba, że coś źle zrobiłem. Przez jakieś 50km po wymianie oleju było wszystko ok. Na postoju z wciśniętym hamulcem nic się nie dzieje. Nie drży i nie wibruje ani na D ani na R.

A i jeszcze zapomniałem dodać, że falują obroty przy prędkości od 70 do 105 km/h, głównie na 4 biegu. Po przekroczeniu 110km/h nic się nie dzieje jak również na niższych biegach. Zauważyłem też, że mam delikatnie wgietą miskę olejowa w skrzyni. Próbowałem też w związku z tym zmniejszać poziom oleju o jakieś 400ml ale bez zmian. Pomożecie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Od 14 lat poruszam sie Passatem b5 na automacie 5 biegowym.Regularnie co 55 tysięcy dokonuje wymiany oleju w skrzyni.Ostatnimy czasy pojawił się nowy błąd skrzyni biegów o oznaczenieu N215 z dopiskiem -zawór cisnienia oleju uszkodzony. Moje pytanie to który to zawór na płycie strującej skrzyni.Może jest osoba która ma taką wiedzę to poproszę o podzielenie się spostrzeżeniami.Dopiszę że auto ma przebieg 285 tys.Sama skrzynia chodzi bez zażutu lecz zdaży się jej  przejsćie w tryb awaryjny na desce rozdzielczej.Auto zakupiłem z przebiegiem 114 tysięcy

Pozdrawiam Mirek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie 🙂

 

mam passata 1.8 ARG ze skrzynia 4b EPT. 
skrzynia została wymieniona na EPT z passata b5 FL 2.0. Po wymianie i podłączeniu zostały usunięte błędy oraz została zrobiona adaptacja. 
jednak mam problem, skrzynia pracuje dobrze, ale zmienia biegi powyżej 5k obrotów. 
 

czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności