Skocz do zawartości
Gość patrykas80

Problem z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem ze skrzynią pełny automat 4biegi po wizycie w warsztacie i ujechaniu 50 km skrzynia się pali i blokuje lub traci biegi bo miałem tak 2 razy

może ktoś pomoże co może być przyczyną auto jest od 18-10-2010 w warsztacie teraz żałuje że nie wymieniłem na manuala byłby teraz spokój a tak to czekam i nic z tego nie wynika tylko tyle że nie mam auta

problemem nie jest skrzynia czy to automat czy manual, a po prostu warsztat. Jest sporo warsztatów, ale tylko z 20% zna się na rzeczy i niestety trafić na te dobre jest bardzo ciężko. Przyczyną palenia jest zawsze zła naprawa lub diagnoza... jeśli po spaleniu olej czarny to tarczki, tyle że odpowiedzialnych rzeczy za ich spalenie jest naprawdę dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie dużo to jest bardzo złe jak dla mnie określenie bo już pół auta zostawiłem u mechanika a jak tak dalej pójdzie to zostawie całe jeżeli chodzi o koszty poniesione przeze mnie a mechanik mówi że może to być spowodowane komputerem lub instalacją gdybym wiedział o tym od początku to już dawno bym zmienił ją na manuala ale wrażenia z jazdy na automacie jest o nieb lepsze i to na prawdę przekonało mnie do jej remontu anie zmiany i teraz jest ciężko pociągnąć kogokolwiek do odpowiedzialności a o udowodnieniu już nie ma mowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema chlopaki ja też mam passata 19.tdi automat 130 koni i moj problem jest ten sam czyli szarpiena starcie i przy wrzucaniu wstecznego jest podswietlone na czerwono co oznacza ze skrzynia jest w trybie awaryjnym i jezdzi tylko na 3 biegu podpiąłem go pod kompa i wyskoczył bład na skrzyni na biegu 3 ale sa rozne opcje ale jest to bład mechaniczny czyli skrzynia do naprawy zadzwoniłem w pare miejsc i koszt naprawy z gwarancja jest ok 3000-4000 zł wiec sie przeraziłem ale nie ma wyjscia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pesto73
znam dobry warsztat w pobliżu.Ściągnięcie,wymiana tarcz na giegach,plus olej,to około 1500.Do Janosik78 mój GG 10683849 Edytowane przez pesto73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbyszek1212

Tu kolega po wyżej wspominał że w jego serwisie ( w Niemczech ) coś pogrzebali przy lewarku biegów.

To by znaczyło że tam się po przesuwały małe magnesiki co się ruszają razem z lewarkiem .

Nie wiem jak to działa ale pewnie są jakieś sensory magnetyczne czy coś w tym stylu.Według mnie to ustrojstwo nie jest solidne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

poszedl mi simering na półośce no i olej do wyminay

po spuszczeniu oleju okazalo sie ze w misce sa nie wielkie kawalki aluminium okolo 1cm nie mialem problemu z skrzynia chodzila idealnie bez zarzutu niewiem co robic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Dziś odkryłem że mój Passat ma przegnitą kostkę przy sterowniku skrzyni biegów, pewnie może to być jedna z przyczyn włączonego trybu awaryjnego. Podejrzewam że sam sterownik również może być uszkodzony-zobaczę dopiero jak wyczyszczę styki (chociaż jak odłączyłem sterownik to zaświeciły kontrolki z ABSów, jak podłączyłem - zgasły). W związku z tym mam do Was pytanie - jeśli skrzynia będzie miała kontakt z sterownikiem, a on będzie dobry - to czy skrzynia sama wyjdzie z trybu awaryjnego, czy niezbędne w tym celu będzie podłączenie pod komputer (przyjmuję że nie ma uszkodzeń mechanicznych)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy czy zapamięta błędy. jak zmienisz na inny komp to będzie ok. a jak zostawisz swój który już ma błędy to musisz usunąć byki. właśnie grupa vag ma tak ze nie da rady bez kompa. zmieniałem pompę w fabi. elektryczna. zaczęła chodzić dopiero jak usunąłem błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kabelki naprawione ale sterownik skrzyni biegów uszkodzony :( Jestem na etapie poszukiwań sterownika.... Edytowane przez jazdagorole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po długich poszukiwaniach sterownika, odnalazłem elektryka który "pobrał' kilka scalaków z mojego zalanego sterownika i umieścił je na płytce ze sterownika o innym numerze. Po podłączeniu wtyczki, z deski znikły problematyczne kontrolki a skrzynia działa prawidłowo. Jeszcze wymiana oleju i wszystko powinno być ok. Jeśli ktoś potrzebuje namiary na tego elektryka, proszę na priv.

 

btw,

wyskakuje komunikat o spalinach :( Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woitas5

Witam Patrykas80. Czy mogłbys napisac co bylo przyczyna takiego zachowania auta , ponieważ u mnie pojawil sie ten sak problem i nie wiem od czego zaczac naprawe. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od tygodnia borykam się z problemem przechodzenia w stan awaryjny ASB tiptronic w moim bolidzie.

Palą się wszystkie biegi na FIS. VAG wyświetla następujący błąd skrzyni:

 

Control Module Part Number: 3B0 927 156 L  
 Component and/or Version: AG5 01V 2.5lTDI RdW 9404
          Software Coding: 00000
           Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
       P0706 - 35-10 - - - Intermittent

 

Auto w tym trybie przeciąga strasznie biegi. Po skasowaniu błędu skrzynia pracuje prawidłowo, aż do momentu kolejnego wejścia w tryb awaryjny.

 

Szukam sobie tak w internecie, ale albo słabo szukam, albo też mało informacji jest na ten temat.

Nie wiem gdzie szukać tego czujnika. Widziałem schematy z ETKI, ale nic mi one nie mówią. Czy muszę do tego celu ściągać miskę olejową skrzyni?

 

 

Jak i gdzie szukać owego modułu czujnika? Nawet na allegro jak wpisuję f125 to nie wyskakuje nic konkretnego.

 

Skrzynia 5 biegowa, Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB), 1999

Proszę o jakieś wskazówki.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Mam problem z moim passatem B5FL 2003 skrzynia tiptronic 5 biegowa.Biegi czasem nie wchodzą i podswietają się na desce wszystkie biegi i muszę wyłaczyć i właczyć silnik ,a przy przerzucaniu z D na R jest szarpniecię

 

17090 Obwód czujnika zakresu skrzyni biegów - zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

jakiś czas mnie tu nie było, ale niestety przyszła pora, aby się pojawić na forum. Nie przedłużając:

Mam w swoim passerattim (;)) skrzynie automatyczną DMX (silnik AFN), która ostatnimi czasy sprawia problemy, a dokładniej, przy depnięciu do podłogi i rozpędzeniu auta do ok 140 km/h tak jakby przeciąga 3 bieg (ponad 4 tyś obrotów) i jakby nie chciała przeskoczyć. Gdy odpuszczę przerzuca na 4 bieg i zaczyna się buczenie, które słychać wewnątrz auta, pod maską cisza. Buczy skokowo, tylko w wąskim zakresie obrotów i to na każdym biegu. Jak trochę przejadę na spokojnie to buczenie ustaje. Dzieje się tak tylko jeżeli rozpędzam auto depiąc do podłogi, na spokojnie nic się nie dzieje, lub jeżeli skrzynia wrzuci 4 bieg np przy 120 km/h.

Jedyny błąd jaki sporadycznie mi się pojawia to "połączenie elektryczne pomiędzy silnikiem a skrzynią automatyczną". Mam zamiar w dniu dzisiejszym sprawdzić wszystkie wtyczki do skrzyni.

Jakieś podpowiedzi o co może chodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mazek1990 - Prawdopodobnie padł Ci przełącznik f125, pozycjoner skrzyni biegów.

 

 

z tego co się orientuję w tiptroniku są dwa rodzaje, na okrągłą wtyczkę i na kwadratową.

 

Ten z okrągłą wygląda mniej więcej tak:

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=0501209896&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-1-mt-0113&fallback=fuzzy

 

Nie wiem jak jest w multitroniku.

 

PS. warto wczołgać się pod samochód lub w kanale poruszać wtyczką, odłączyć popatrzeć czy styki nie zaśniedziałe, kable całe itp.

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ze swoja skrzynia automatyczna tiptronik ktora przewznie pracuje w trybie awaryjnym mimo ze biegi wchodza prawidlowo po podlaczeniu diagnostyki Vag wyskakuje blad "zbyt niskie zasilanie" sterownik jest suchy kable delikatnie byly wilgotne pod dywanikiem ktore osyczylem po wykasowaniu bledy na fis wszystko jest ok ,az do ponownego wylaczenia i wlaczenia auta. moze gdzies na jakis kostkach albo masa potrzeba wyczyscic prosze o podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem ze swoja skrzynia automatyczna tiptronik ktora przewznie pracuje w trybie awaryjnym mimo ze biegi wchodza prawidlowo po podlaczeniu diagnostyki Vag wyskakuje blad "zbyt niskie zasilanie" sterownik jest suchy kable delikatnie byly wilgotne pod dywanikiem ktore osyczylem po wykasowaniu bledy na fis wszystko jest ok ,az do ponownego wylaczenia i wlaczenia auta. moze gdzies na jakis kostkach albo masa potrzeba wyczyscic prosze o podpowiedz

 

No jak na razie sam sobie odpowiedziałeś. Styki, kostki. łączenia do sprawdzenia oczyszczenia i potraktowania "Contact-em"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odpowiedz tylko pojecia niemam od czego zaczac i gdzie te koski znajde,sa jakies na bocznej scianie od pasazera ale tez wyczytalem ze sa gdzies przy skrzyni i przypuszczam ze tam moze tkwic problem bo niemam oslony pod skrzynia i auto troche stalo nieuzywane.

Mozesz podpowiedziec jak sie do nich dobrac,gdzie dokladnie sie znajduja- najlepiej jakies foto bo slabo sie w tym temacie orientuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam;

mam pytatanie gdzie znajduja sie kostki przy skrzyni automatycznej chcialbym je samemu pod domem wypiac i przeczyscic Contact-em,tak jak juz wspomnialem wyzej skrzynia wlacza w tryb awaryjny na vag pokazuje zbyt niskie zasilanie

moze ktos juz mial ten problemi to robil..prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

U mnie skrzynia 5HP19FLA wchodziła w tryb awaryjny z następujących powodów:

 

1. Zwarcia na wiązce kabli podłączonych do kompa skrzyni.

2. Z powodu punktu 1 uszkodził się komputer skrzyni.

3. Uszkodzone dwa elektrozawory.

4. Stary olej w skrzyni.

 

Tak zdiagnozował fachman, naprawił i zainkasował 1600.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności