Skocz do zawartości
Gość patrykas80

Problem z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

A ja myślę, zobacz jak czujnik STOPu wygląda, on może być przyczyną....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik SOPu...ten pod pedałem?? kurcze nawet mi to przez myśl nie przeszło!

A mógłbyś powiedzieć jak sprawdzić czy jest sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedź do wartszatu skrzyń automatycznych jak najszybciej

Też mi się tak zaczynało i nie zwracałem na to uwagi.

Później jednak coraz częściej wchodził w tryb awaryjny aż został 1 bieg

 

Remont później lekko zabolał (4-5tys), ale dowiedziałem się, że im mniej się będzie jeździć na uszkodzonej skrzyni tym mniej się zapłaci za remont.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w warsztacie ponamowach Dj-Kowala i nie wskazało błędów.:confused::confused::confused:

 

Nie wiem ale błąd się nie pokazuje więc odstępuje od tego tematu!!!

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

Moderatorzy możecie usunąć mój post!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fazik,

ja ze swoją skrzynią walczyłem 3 lata temu. Też przechodziła w tryb serwisowy i wykasowanie błędów nic nie dawało - wyskakiwały ponownie.

Pojechałem z tym do ASO - skasowali mi błędy - i kazali sobie jechać.

Po dwóch dniach wróciłem i kazałem im to zrobić.

Okazało się, że trzeba było wymienić jakąś wiązkę przewodów.

Pasek brał wodę, a pod nogami pasażera jest komputer od skrzyni i kable, które szlag trafił.

Sprawdź czy masz tam sucho i na początek ewentualnie oczyść styki :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wody nie mam jest suchutko a za styki, złącza , kable, wtyczki i takie tam wezmę się w piątek dzięki też o tym pomyślałem bo nie mam tej plastikowej osłony skrzyni!!!

 

Koledzy a mam taką prośbę czy może ktoś dać mi jakieś zdjęcie, schemat lub dokładny opis gdzie i jakie wtyczki znajdują się na skrzyni tiprtonic w AVF???

Edytowane przez fAZIK8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tiptronica przychodzą 3 kostki:

1. czujnik prędkości (nad półosią po stronie kierowcy),

2. czujnik położenia lewarka (pod tą samą półosią),

3. duża okrągła kostka od sterowania skrzyni (nie pamiętam gdzie jest, ale na 100% ją znajdziesz bo jest wielka i z tego co pamiętam gdzieś w tych samych okolicach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pan naprawia same automaty jak ma chwile to służy rada! warsztat jest na trasie Skierniewice - Żyrardów w miejscowości Puszcza Mariańska!

3774d9786ace718amed.jpg

PS. tryb awaryjny włącza sie po to aby nie przeciążyć silnika i przy "D" pracuje tylko na 3-m biegu by dojechać do naj bliższego serwisu! po włączeniu sie trybu awaryjnego na wyswietlaczu wyskakuje na kilka sekund nr. bledu i znika, wyłączeni i ponowne włączenie silnika czasem usuwa ten blad, ale nie zawsze! W skrz. autom. wymienia sie olej, nawet czesciej niz w manualnych by zachowac jak naj dluzsza zywotnosc skrzyni! pozdrawiam

Edytowane przez GROSZEK_VW
porawienie poszczególnych bledów w pisowni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

PS. tryb awaryjny włącza sie po to aby nie przeciążyć silnika i przy "D" pracuje tylko na 3-m biegu by dojechać do naj bliższego serwisu! po włączeniu sie trybu awaryjnego na wyswietlaczu wyskakuje na kilka sekund nr. bledu i znika, wyłączeni i ponowne włączenie silnika czasem usuwa ten blad, ale nie zawsze! W skrz. autom. wymienia sie olej, nawet czesciej niz w manualnych by zachowac jak naj dluzsza zywotnosc skrzyni! pozdrawiam

Zależy chyba od modelu. U mnie na wyswietlaczu nie pojawiał się numer błędu, a jedynie podświetlone były wszystkie litery PNRD4321

Pomimo tego skrzynia pracowała w całym zakresie od 1 do 5 biegu włącznie i to w trybie normalnym jak i ręcznej zmiany biegów.

A co do wymiany oleju - zgadzam się, że należy wymieniać, choć dodam, że razem z filtrem, który tam jest :!:

Dziwna sprawa, ale w ASO VW powiedzieli mi, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia a jedynie uzupełnia go SIC! Przecież smarowidło (gdyby nawet nie pracowało) to z czasem traci swoje własności :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yyy nie od modelu, ale od rodzaju awarii po której komp przełącza w dany tryb pracy aby nie doszło do kolejnych usterek :!:

z olejem miałem identyczna sytuacje zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi ze ta skrzynia jest bezobsługowa i nawet nie uzupełnia się oleju! wymieniłem olej, filtr, uszczelkę pod miska olejowa od skrzyni! auto jest z końca 99 roku a filtr był oryginalny VW z data założenia danego filtra 12.05.99

44b9833706084295med.jpg

przez 10lat nikt nie wymieniał oleju w skrzyni, autko ma przehulane ponad 230tys jak ja wymieniałem olej i filtr to mechanik powiedział mi ze już powinna być 6-ta wymiana filtra! autko z Holandii zostało sprowadzone!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

Są rozbieżności pomiędzy ASO a opiniami użytkowników i mechaników.

Chyba że VW chce dorobić na wymianach skrzyń zamiast filtrów i olejów. Ale w takim razie po co produkują i sprzedają w ASO filtry do skrzyń, skoro sie ich nie wymienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już znalazłem jaka jest przyczyna trybu....przynajmiej mam nadzieje,że to to.

Nie mam osłony pod skrzynie i wtyczki były lekko zaśniedziałe.

ps. z tego co wiem to olej i filtr wymienia się co 50000 km tak mi powiedzieli fachmany od skrzyń tiptronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie.

Chyba że VW chce dorobić na wymianach skrzyń zamiast filtrów i olejów. Ale w takim razie po co produkują i sprzedają w ASO filtry do skrzyń, skoro sie ich nie wymienia

to co najlepsze to oni wysyłają dane skrzynie do innych mechaników takich jak wyżej na fotce pokazałem!

 

z tego co wiem to olej i filtr wymienia się co 50000 km tak mi powiedzieli fachmany od skrzyń tiptronic

tak 50-60 tys. km w zależności od zalanego oleju (nie kupionego w sklepie motoryzacyjnym).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps. z tego co wiem to olej i filtr wymienia się co 50000 km tak mi powiedzieli fachmany od skrzyń tiptronic

 

tak 50-60 tys. km w zależności od zalanego oleju

 

Panowie, wymiana tak ale nie przeginajcie bo już poprawiacie producenta który mówi... że wymiana max co 120 tyś, a bezpieczna to 90 tyś. A serwisy skrzyń też muszą z czegoś żyć.... ja jakbym takowy prowadził kazałbym przyjechać po 10 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co najlepsze to oni wysyłają dane skrzynie do innych mechaników takich jak wyżej na fotce pokazałem!

Potwierdzam.

Region pomorski (ASO) oddaje skrzynie do tego zakładu (przynajmniej tak słyszałem). Ja od lat tam jeżdżę ze swoimi automatami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MackTrack

Witam wszystkich. Mam Passata 1.9 TDI 131KM 2002 i problem ze skrzynią. Jeździł wspaniale aż do wizyty u elektryka samochodowego. Dzień po wizycie zaczął szarpać przy ruszaniu oraz na dwójce. Rusza jakby z wyższego biegu-bez mocy, jak załapie to szarpnie i wrzuci drugi bieg. Od trzeciego jakby już ok. Na trybie ręcznym rusza lepiej tzn nie szarpie ale straszny muł. Z dwójki na trójkę przerzuca sam mimo trybu Tiptronic. Wchodzi również w tryb awaryjny podświetlając wszystkie znaczki PRND432

Miałem wcześniej problem ze światłem stopu i włożono mi złe żarówki (4W zamiast 5W). Poza tym miałem lekki probkem z lewym tylnym kierunkowskazem. Czy mogło to mieć wpływ na komputer skrzyni?

Samochód podpięty w serwisie pod komputer wskazał na błąd 11116 czyli "nieprawidłowy współczynnik przełożenia". Co z tym zrobić???

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 18:52 ---------- Previous post was at 18:51 ----------

 

Witam wszystkich. Mam Passata 1.9 TDI 131KM 2002 i problem ze skrzynią. Jeździł wspaniale aż do wizyty u elektryka samochodowego. Dzień po wizycie zaczął szarpać przy ruszaniu oraz na dwójce. Rusza jakby z wyższego biegu-bez mocy, jak załapie to szarpnie i wrzuci drugi bieg. Od trzeciego jakby już ok. Na trybie ręcznym rusza lepiej tzn nie szarpie ale straszny muł. Z dwójki na trójkę przerzuca sam mimo trybu Tiptronic. Wchodzi również w tryb awaryjny podświetlając wszystkie znaczki PRND432

Miałem wcześniej problem ze światłem stopu i włożono mi złe żarówki (4W zamiast 5W). Poza tym miałem lekki probkem z lewym tylnym kierunkowskazem. Czy mogło to mieć wpływ na komputer skrzyni?

Samochód podpięty w serwisie pod komputer wskazał na błąd 11116 czyli "nieprawidłowy współczynnik przełożenia". Co z tym zrobić???

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytałeś może początkowe posty jak się zachować? próbowałeś po włączeniu się auta w tryb awaryjny wyłączyć go i znów włączyć, obserwowałeś co się dzieje, może tez wystarczy po prostu wykasować takowe błędy z kompa! no ale sienie rozpisuje bo to jest tiptronic czyli inna niż moja skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MackTrack

Wyłączenie silnika nic nie daje. Po wykasowaniu błędów ponownym wejściu skrzyni w tryb awaryjny błąd 11116 powraca. 11114 był ale po wykasowaniu nie powrócił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wskazał na błąd 11116 czyli "nieprawidłowy współczynnik przełożenia". Co z tym zrobić???
Wyłączenie silnika nic nie daje. Po wykasowaniu błędów ponownym wejściu skrzyni w tryb awaryjny błąd 11116 powraca.

Jechać do dobrego mechanika od skrzyń automatycznych.

Są rozbieżności pomiędzy ASO a opiniami użytkowników i mechaników.

Chyba że VW chce dorobić na wymianach skrzyń zamiast filtrów i olejów. Ale w takim razie po co produkują i sprzedają w ASO filtry do skrzyń, skoro sie ich nie wymienia

Rozbieżności są dlatego że producent pierwszy serwis ASB przewidział dopiero po gwarancyjnym serwisie auta, dlatego ASO nie przykłada do tego uwagi. Mało tego na forum wyczytałem że skrzynie tiptronic są bezobsługowe. Dlatego odpowiedzcie mi dlaczego do ASB są przewidziane oprócz filtra i oleju na zmianę, tzw zestawy naprawcze (czyli tarczki i przekładki), dlaczego są w sprzedaży elektrozawory i inne tego typu rzeczy przeznaczone do skrzyń biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MackTrack

Przepraszam za pomyłkę. Moje błędy to 17114 i 17116.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności