Skocz do zawartości
Gość patrykas80

Problem z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

Gość patrykas80

Witam wszystkich na forum. Jestem ( mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem passata b5 z 2000 roku. 1,9 tdi 115km. W moim pasku siedzi pięciobiegowy automat z tip tronic-kiem i własie z nim mam pewien problem. Wiem że pewnie ten problem był wałkowany nie raz ale niestety nie znalazłem identycznych objawów u żadnego z Was. Więc tak :czasami jak automat "D" przekłada z 1 na 2 następuje szarpnięcie i ma wyświetlaczu pojawi się podświetlenie jakby wszystkie biegi zapiete były na raz ( wszystkie na czerwono a nie jak w przypadku normalnej pracy jeden właściwy) auto jakby traci sporo mocy i nie bardzo da się z tym jeździć. wystarczy wyłaczć samochód i wszystko wraca do normy, ale obawiam się żeby naraz nie paść na większe koszta. Po podpięciu komputer wskazał niesklasyfikowany, sporadyczny błąd. wyczyściłem kostki do skrzyni i myślałem że to wystarczy, lecz wczoraj powtórzyło się to samo. Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc i udzielić jakiś uwag to byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie. Pozdrawiam Patryk.

Edytowane przez patrykas80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po podpięciu komputer wskazał niesklasyfikowany, sporadyczny błąd.
a mógłbyś zapodać ten błąd, numerek ??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaro1551

kolego ja mam prawie identyczny problem u siebie w B5 FL 131KM tylko że u mnie szarpie na D przy ruszaniu a na tiptronicu z 2 na 3 i sam sobie wtedy przełącza. Objeździłem s\kilku "fachmanów" od automatów i każdy mówił, że kompletna naprawa a koszt osądzi po otworzeniu skrzyni...także nie za ciekawie to wygląda :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patrykas80

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. jutro postaram się podpiąć kompa i napiszę dokładnie co mi sie za błąd wyświetla(kodem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim tiptronikiem. jade sobie spokojnie nadle auto traci bieg, staje na poboczu mieszam z N na P z P na D i nie ma biegu nagle dałem wiecej gazu ok 3 tys obr i wskoczył ale jechał mulowato, kontolki od biegów zaswieciły sie naczerwono czyli auto weszło w tryb awaryjny dojechałem kawałek do domu podłaczyłem pod kompa wyskoczyl błąd

 

17114- incorrect gear ratio

 

skasowałem go właczyłem auto na nowo kontrolki zgasły lecz auto dalej muł, jak właczam na R to szarpnie dosc mocno,ale potem wsteczny chodzi ok, na D jak wlacze to jedzie na wysokich obrotach i znów kontolki na czerwono, muł słaby dalej.czy ktos miał taki problem juz co onzacza ten bład jakie mozliwe rozwiazania tego problemu :( :( czy mozna sie jakos poruszac jak skrzynia w trybie awaryjnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LeonPL

JAK automat wchodzi w awaryjny to wystarczy włączyć i wyłączyć silnik to pomaga. Jeżeli u ciebie nawet skasowanie błedu nie pomogło może być coś mechanicznego ze skrzynia . A biegi ci wszystkie wchodzą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dam na D to auto w trybie awaryjnym załapie bieg po 3 tys obr, i jedzie na jednym biegu,nie przełacza dalej wchodzi w awaryjny i tyle.na R jak dam to szarpnie i jedzie na wstecznym a co oznacza ten błąd, co mechanicznego mogło pasc w nim, jakie moga byc koszta naprawy i gdzie okolicach opola jest jakis serwis .dodam ze tiptronic tez nic nie reaguje, na VAGU ten bład mi wykaza jak skasuje go to nie pojawia sie jak włacze i wyłacze zapłon znów scan na VAG to pojawia sie bład

 

olej był wymieniany w skrzyni ok 5 tys km. temu wszystko na orginałach VW. wyczytałem ze moze to byc spowodowane niskim stanem oleju , prawda to , czyżby mechanior o wymieniał olej spaprał robote lub za mało wlał oleju ?

Edytowane przez dragoks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zery

Witam! Skrzynie tiptronic to naprawde super jazda ale tak wszyscy strasza cenami ich napraw ,ze byle małe pisknięcie a zaczyna sie panika:eek:

Mam passata z roku 2000, 115 km sedan tiptronic, wszystko działa bez najmniejszego problemu a ostatnio po odpaleniu silnika i zmianie pozycji z P/D/R czuć było mocne szarpniecie. podczas jazdy nie szarpało. Wyswietlacz załączył sie w tryb awaryjny a auto miało zero mocy. po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko działa bez problemu tak jak wcześniej. Moje pytanie brzmi:dać sobie luzik czy szukać młotka do rozbijania skarbonki? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie brzmi:dać sobie luzik czy szukać młotka do rozbijania skarbonki?

 

najlepiej... odczytaj błędy vagiem, tryb awaryjny swoje zanotował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olddog7

witam

U mnie odnotowuję dokładnie takie same objawy jak opisane powyżej, tzn. po uruchomieniu wrzucam zazwyczj wsteczny aby wyjechać ze stanowiska, a przy próbie włączenia na D zapalają się wszystkie kontrolki podświetlające wskaźniki biegów i prawie nie ma jazdy. Objaw ten ustępuje od razu po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika. A żeby było ciekawiej zdarza mi się to nie codziennie, a jeżeli już to na 99% przy pierwszym uruchomieniu.

Skrzynia jest po niedawnym remoncie i właściciel warsztatu po wizytach reklamacyjnych twierdzi że może to być wina komputera skrzyni biegów. Po podłączeniu do komputera otrzymaliśmy następujące komunikaty:

 

16265 P1857 Load signal: error message from engine control unit, oraz

00550 injection commencement regulation

 

Jeżeli ktoś ma pojęcie o co w tym może chodzić, proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3
16265 P1857 Load signal: error message from engine control unit, oraz

00550 injection commencement regulation

 

Błąd ten pochodzi z komputera silnika. Zrób najpierw porządek z silnikiem. Poprawna praca automatycznej skrzyni zależy od sygnałów z silnika.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olddog7

Dzięki za podpowiedź. A może się orientujesz czego konkretnie ten błąd dotyczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarasRD
Dzięki za podpowiedź. A może się orientujesz czego konkretnie ten błąd dotyczy?

 

550 - to jest regulacja konta wyprzedzenia wtrysku, kontrola startu wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3
16265 P1857 Load signal: error message from engine control unit
Takiego błędu nie znalazłem. W wiki.ross-tech.com występuje błąd 18256 P1857 (może źle przepisałeś?) , w którym napisano, żeby sprawdzić błędy w sterowniku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olddog7

Rzeczywiście źle przepsałem (matoł ze mnie), chodzi oczywiście o błąd 18256 P1857

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pomoge, ale....mam passata od nowosci, juz 9 lat nim jezdze, i jak czytam niektore opowiesci o automatach to poprostu zal mi ludzi ktorzy kupili nieiwadomo co od niewiadomo kogo i nie wiadomo jak ten ktos tym autem jezdzil i w nim grzebal, wiec nie dziwie sie ze niektorzy takie pierdoly pisza o swoich autkach, poprostu niezle padliny kupili i tyle.

Ale wracajac do tematu, z tym szarpaniem i pokazywaniem wszystkich zalaczonych biegow. Ja w moim passacie juz dwa razy tak mialem, i mowie wam nie trzeba panikowac, tylko miec dobry sprawdzony i zaufany serwis, tego wszystkim zycze. Ja taki mam i polecam. Nie jest to w pl, jest to w niemczech w miescie Osnabruck zaraz kolo autostrady A30, jak kiedys bedziecie przejazdem, a macie cos nie tak to podjedzcie tam, a fachowo wam wszystko powiedza, a nie remont generalny za kuuuupe kasy! Wiec tak ja pisalem tez kiedys mialem taki przypadek, ze szarpalo. mulilo i wyswietlalo wszystko naraz. Podjechalem do serwisu. Naprawa trwala 5 minut, i kosztowala nie pamietam, ale ponizej 10 euro. To cos w lewarku z tego co pamietam, jakies zabrudzenia czy cos. Tak jak pisalem na poczatku, nie wiem czy pomoge bo sie nie znam na tym wszystkim co jest w aucie, chcialem tylko uspokoic ze to mala, tania awaria. Bez paniki, i nie dajcie sobie robic remontu generalnego!!! Tez mam tiptronika, super rzecz, nic nie szarpie, wszystko plynnie, a juz mam ponad 340tys najechanych, i nigdy olej nie wymieniany w skrzyni, czy cos cudowane w samochodzie. Szkoda go bedzie sprzedac w przyszlym roku bo nic mu nie jest, ale spodobal mi sie strasznie inny VW i trzeba sie bedzie rozstac. Kurcze ale sie serce kraja jak ktos inny odjezdza twoim bylym samochodem. Dobra koniec pisania pozdraiwm wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarasRD
Rzeczywiście źle przepsałem (matoł ze mnie), chodzi oczywiście o błąd 18256 P1857

 

nie ma takich błędów - zrób jeszcze raz test

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olddog7

takie błędy są, znalazłem sporo materiału na ten temat na forum Audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dzisiaj rano podczas jazdy do pracy (około 5km) nie wiem czy podczas odpalenia czy podczas jazdy (nie zwróciłem uwagi) skrzynia tiptronic przeszła w tryb awaryjny. Jednakże zatrzymałem się i zgasiłem silnik a po zapaleniu wszystko było OK.

Szczerze mówiąc boję się bo wiem że naprawa jest kosztowna.

Natomiast w sobotę 29 sierpnia podczas podłączenie VAG ( taki pseudo Vag z allegro) na wyświetlaczu pojawił się napis z polskiego NIESPRAWNPŚĆ SILNIKA. WARSZTAT! i zaczęła mrygać kontrolka świec żarowych (ta pomarańczowa spirala), i rozległo się jedno piknięcie. Ale błąd Vagiem wykasowałem i był spokój - wszystko wróciło do normy.

 

Z tego co wiem błędy w silniku mogą oddziaływać na DSG.

Moim zdaniem mogą to być przewody które idą na świece żarowe, gdyż podczas ich wymiany znajomy próbując je ściągnąć ze starych świec, złapał je szczypcami i osłona plastikowa fajki pękła i odpadła.

 

Z braku gotówki w tamtym okreie nie wymieniłem ich ale wszystko było OK aż do dzisiaj.

 

I w związku z tym mam pytanie- czy stan tych przewodów ma wpływ na poprawne działanie skrzyni??

Co może z nią być? Po pracy podłącze Vaga i zapodam błędy na forum.

Z góry dziękuje za odpowiedź!!:confused:

 

 

_scalone

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności