rr124864 Zgłoś #21 Napisano 1 Grudnia 2020 Witam Obebrałem dziś samochód z warsztatu i nic sucho nie ma śladów wycieku. Gość mówi obserwować albo najlepiej wywlec chłodniczkę egr i kolektor ssący zawiozą do firmy która sprawdzi szczelność. Ale podobno serwisy VW i skody wiedzą bo jak ktoś nie odpuści to wymieniają chłodniczkę egr a jak nie pomoże to kolektor ssący. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #22 Napisano 7 Grudnia 2020 U mnie 95 tyś i dolałem od nowości łącznie 2L ale w b6 nigdy nie dolewałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rr124864 Zgłoś #23 Napisano 9 Grudnia 2020 Witam Jestem po rozmowie z serwisem ster w Radomiu Jednego dnia Pan serwisant stwierdził że tak zdarzają się pęknięte kolektory dolotowe. Następnego dnia po rozmowie z innym Panem i przedstawieniu mu problemu oczywiście w tym samym serwisie stwierdził że najczęściej pękają chłodniczkę egr. Więc jadę we wtorek na próbę szczelności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leon72 Zgłoś #24 Napisano 14 Grudnia 2020 Po zakupie passat w Niemczech ,sprawdziłem miał wymieniony rozrząd, wszystkie wpisy w książce serwisowej się zgadzały. Ale zadzwoniłem do Lelka jeszcze raz sprawdzić i okazało się że wymienili rozrząd ale bez pompy wody, pan serwisant odpowiedział taka jest procedura, może u ciebie nie wymienili tej pompy. Ja zamierzam wymienić pompę dla świętego spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rr124864 Zgłoś #25 Napisano 14 Grudnia 2020 Sam kupowałem zestaw INA razem z pompą więc napewno jest nowa. Witam Byłem w serwisie w Radomiu i nic nie znaleziono. Zrobili też procedurę odpowietrzenia układu ponieważ stwierdzili że ten układ sam się do końca nie odpowietrzy. Więc obserwować a jak dalej będzie ubywać to może być do wymiany chłodnica egr. Podobno dolewają nawet 1 litr płynu od serwisu do serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PU Zgłoś #26 Napisano 13 Września 2021 Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (155KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym przez dedykowany do tego spust. Korek wymieniłem na nowy, ten sam efekt. Nie ma innym wycieków, chłodnica cała. Wentylator kręci, pompa wygląda, że pracuje, zmieniana pół roku temu. Temperatura utrzymuje się na 90 stopniach. Komputer nie wykazuje błędów. Sprawdzałem też czy występują spaliny w płynie, ale nic nie wykazało. Wygląda to tak, jakby ciśnienie wzrastało powyżej normy, ale przy okazji płyn dochodził do korka i był przez niego wyrzucany. Ciężko to uchwycić na postoju, bo nie mogę wkręcić silnika na więcej niż 2,5 tys obrotów (DSG). Może ktoś, coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #27 Napisano 13 Września 2021 (edytowane) 3 godziny temu, PU napisał: Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (155KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym przez dedykowany do tego spust. Korek wymieniłem na nowy, ten sam efekt. Nie ma innym wycieków, chłodnica cała. Wentylator kręci, pompa wygląda, że pracuje, zmieniana pół roku temu. Temperatura utrzymuje się na 90 stopniach. Komputer nie wykazuje błędów. Sprawdzałem też czy występują spaliny w płynie, ale nic nie wykazało. Wygląda to tak, jakby ciśnienie wzrastało powyżej normy, ale przy okazji płyn dochodził do korka i był przez niego wyrzucany. Ciężko to uchwycić na postoju, bo nie mogę wkręcić silnika na więcej niż 2,5 tys obrotów (DSG). Może ktoś, coś? Skoro sam ustaliłeś że płyn wylatuje przez korek to oznacza że jest za duże ciśnienie , dodatkowo 1 litr płynu na 20 km to raczej uszczelka pod głowicą ,głowica , egr chłodnica ,pompa wody, wąż , chlodnica Na początek możesz kup sobie co2 test Edytowane 13 Września 2021 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #28 Napisano 13 Września 2021 "Sprawdzałem też czy występują spaliny w płynie, ale nic nie wykazało." Czyli test co2 juz zrobil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #29 Napisano 13 Września 2021 Może ten woreczek silikonowy się rozwalił i zapchał coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PU Zgłoś #30 Napisano 14 Września 2021 Jeszcze jedną prawidłowość zauważyłem. Jeśli trzymam obroty poniżej 2300/2500 obr nie tracę płynu. Jeśli obroty wzrastają powyżej tych wartości - jeżdżę dziennie ~200km po autostradzie - płynu ubywa. Nie mam już pomysłu jak i co dalej sprawdzić. Dzisiaj oddaję do serwisu, który chce podjąć się wyzwania. Dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matrox Zgłoś #31 Napisano 7 Stycznia 2022 Znalazłeś już przyczynę ubytku płynu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #32 Napisano 15 Stycznia 2022 U mnie coraz częściej dolewam płyn. Przez 2000km zeszło z max na zbiorniczku pod min. Wcześniej tyle ubyło przez cały sezon. Rozrząd i pompa ma 10 tyś. Raczej co innego. Przerabiał już ktoś temat w B8 2.0 tdi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelbad Zgłoś #33 Napisano 15 Stycznia 2022 A woreczek z krzemionką w zbiorniczku wyrównawczym jest cały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreed Zgłoś #34 Napisano 15 Stycznia 2022 Ja wczoraj dolewałem 300ml płynu, przez 2 lata mi tyle ubyło, ale przy szukaniu wycieku nie udało się nigdzie znaleźć tego miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #35 Napisano 15 Stycznia 2022 3 godziny temu, pawelbad napisał: A woreczek z krzemionką w zbiorniczku wyrównawczym jest cały? Dawno go nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #36 Napisano 11 Kwietnia 2022 U mnie duży wyciek, ubyło w dzień 1L i to z dnia na dzień taka usterka.Widze że gdzieś sączy się od góry silnika spod pokrywy rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borsuk83 Zgłoś #37 Napisano 25 Kwietnia 2022 Dodam 3 gosze od siebie. Ostatnio wymienialem rozrzad w aso. Przy odbiorze auta dostalem litr plynu na dolewki z informacja zeby kontrolowac poziom i w razie potrzeby dolewac bo odpowietrzac moze sie nawet 20kkm. Po pierwszej miejskiej jezdzie dolalem 3-4 setki, potem 3,5kkm trasy i juz widze, ze poziom nie spada. Z ciekawostek dodam jeszcze, ze bylem przekonany, ze na zimno halasuje/piszczy mi kolko alternatora. Doradca serwisowy bez ogladana powiedzial, ze to raczej z rozrzadu i mogl miec racje bo ustalo. Choc sam juz nie wiem bo w aso rozrzad wymienia sie razem z paskiem osprzetu i moze to on popiskiwal... Wymiana byla przy197kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #38 Napisano 25 Kwietnia 2022 Wymieniali uszczelniacz na wale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #39 Napisano 25 Kwietnia 2022 Teraz, ryba84 napisał: Wymieniali uszczelniacz na wale? Raczej nie wymienili , bo uszczelniacz jest razem z flanszą i całość kosztuje 400 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borsuk83 Zgłoś #40 Napisano 25 Kwietnia 2022 Na fakturze uszczelniacza nie widze wiec zapewne nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach