Skocz do zawartości
marcinsgdz

Ubytek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 dni zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym od układu chłodzenia.

Widoczne były wycieki w okolicy filtra powietrza (1.4 TSI) i trafiłem:

1) tryska pod obciążeniem z tego cienkiego przewodu

2) lekkie nacięcie na kruścu tego grubszego gumowego wężyka - za co on odpowiada?

Pytanie:

Czy mogę wymienić te wężyki bez spuszczenia płynu?

gietki1.jpg

gumowy1.jpg

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy jak zacisnę gumowe przewody przed tym wężykiem i za wężykiem to czy bez spuszczania uda się go wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem:

VW zmodyfikował uszkodozny w moim aucie wąż - jest dodany grubszy kawałek gumy w jednym punkcie.

Płyn najlepiej spuścić, ale można przed demontażem zacisnąć przed i za wężem gumowe wężyki i płynu nie trzeba spuszczać kosztem niewielkiego ubytku płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

zauważyłem ostatnio, że zaczął się sączyć  płyn chłodniczy między blokiem a głowicą silnika (narazie jest to jest ślad na 2 cm ).  Muszę jechać z tym do Aso bo za pół roku kończy się gwarancja . PIszę tu, żeby mnie od początku nie zbyli: 

1. Czy jest możliwość, że ten płyn w tak małej ilości może tam się znaleźć? 

2. Co powinno zrobić Aso? Czego powinienem od nich wymagać. 

 

Sorki nie jestem w ogóle techniczny a chcę się jakoś przygotować przed jazdą do nich. 

 

Dodam, że ostatnio auto lekko drży na postoju (nierówne obroty) 

vw.thumb.png.f8c4fee8dd80df47528b5003421c6f33.png

Edytowane przez skoczek1213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Nie

Ad.2 Jeżeli faktycznie to wyciek miedzy głowicą a blokiem to wymienić uszczelkę pod głowicą  + śruby do głowicy i inne uszczelki (pod kolektory itd.) , najlepiej jeszcze zplanować głowicę przed założeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok ale jak to wymusić na Aso bo stwierdzili że to może być od wymiany pompy wody (była wymieniona rok temu)

poza tym będę miał już wymieniane sprzęgła przy 60 tys km;/ 

szok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, skoczek1213 napisał:

poza tym będę miał już wymieniane sprzęgła przy 60 tys km;/ 

Sucha skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, Dreyfus napisał:

Sucha skrzynia?

tak

Edytowane przez skoczek1213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się dzieje, że masz sprzęgła do wymiany? (nie strasz bo właśnie mi stuknęło 60tys i koniec gwarancji... ;) )
W 1.8TSI zdarzały się nieszczelności o okolicach termostatu. U kilku osób ASO wymieniło to na gwarancji (w tym i u mnie). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy ruszaniu (głównie po przejechaniu kilkudziesięciu km ) auto wpada w drgania i słychać prace sprzęgieł takie tyrkotanie;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgła wymienione, skrzynia działa perfekt. 

a miejsce gdzie wydawało mi się że cieknie płyn to Pan z serwisu powiedział, że to standardowe uszczelnienie z fabryki, szczelność mam sprawdzoną i jest ok..i w innym pasku 190 km benzyna (przebieg 10 tys km) pokazywał że jest tak samo wiem nie drążę tematu...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem b8 2.0 tdi 190 km ddaa  dsg highline z przebiegiem 192 tyś km. 

Świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody. 

Odserwuje codziennie rano poziom płynu w zbiorniczku. 

Tak jakby ubywało ostatnie 2tyś km to dolałem 0.3 l. 

Kompresji nie pompuje do układu chłodzenia bo nawet po dłuższej trasie można bez problemu odkręcić korek. 

Test co2 też negatywny. 

Może jestem za bardzo uczulony ponieważ ostatnie moje Volvo v60 z 2015r  diesel 181km miał w ciągu pół roku wymieniany motor 4 razy. 

Objawy podobne ubytki płynu ale i kompresja w układzie chłodzenia i gejzer po odkręceniu korka. 

Pękały tuleje na cylindrach 

Więc przestrzegam przed zakupem Volvo z silnikami 4 cylindrowych a wszystkie teraz takie są. 

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi. 

Jedni piszą o wadliwych ckłodnicach egr inni o chłodnicy w kolektorze dolotowym. 

Pozdrawiam 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie całkiem dobrze odpowietrzony układ chłodzenia. Zabierz autko za miasto i przegoń troche.

Opcja kolejna wyciek może pompa ( nie napisaleś jakiej firmy pompa), bardzo prawdopodona , bo piszesz że to po wymianie rorządu.

Opcja trzecia ominąć chłodnicę egr na pare dni.i obserwować stan w zbiormiczku.

Można jeszcze sprawdzić przyżądem do spradzania szczelności ukł. chłodzenia , ale jak chłodnica egr to czasem nie działa ta metoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja 120 tyś przejechałem i jeszcze nic nie dolałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tak powinno być ale jak to fachowcy z ASO mówią, może ubywać nie przejmować się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Rozrząd i pompa były ina

Po wymianie już 1500km.

Niewiem jak było wcześniej bo dopiero go kupiłem i było poniżej min. 

O ostatni udokumentowany serwis przy 180tys. Teraz ma 193tyś.

Ciekawe czy przy 180 uzupełniali czy nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze trochę km i zobaczysz co się będzie działo, chyba że masz jakąś gwarancję to nie czekaj tylko zgłaszaj.Robiles jakąś trasę z dynamiczną jazdą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rr124864 a czy posiadasz webasto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Webasto nie, trasa dynamicznie często, gwarancji brak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi po wymianie rozrządu przez jakiś czas też ubywało płynu w zbiorniczku. Po mocnym dępnięciu na trasie przestało. Zwyczajnie się odpowietrzyło do końca.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności