Skocz do zawartości
nkon

diesel B5 1.9 TDI 115 KM AJM- falujące obroty na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. 

Pacjent:

Passat B5 1.9 TDI 115 KM, AJM

Na zimnym silniku falują obroty, czasami do takiego stopnia że sprawia wrażenie, że zaraz zgaśnie. Po około minucie falowanie ustępuje (wydaje mi się również, że przed samym ustaniem obrotów pod kierownicą słychać pojedyncze cyknięcie przekaźnika) 

Film poniżej. 

Z góry dziękuję za wszelkie porady i odpowiedzi. Pozdrawiam

 

Edytowane przez nkon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz odpiąć wtyczkę od przepływomierza i zobaczyć czy coś się zmieni i jeżeli masz możliwość to vcds i laptop podepnij a jeżeli nie pomoże to ja bym na twoim miejscu zaczął od doginania konektorków na listwie pompowtrysków bo mi ostatnio lekko falowało i szarpało silnikiem właśnie przez luźne wtyczki. Jakby coś to masz tutaj mój film jak to robiłem 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą wtyczkę od przepływomierza odpiąć na pracującym silniku, czy przed uruchomieniem? Czego szukać w vcds?

Na ciepłym silniku to się nie zdarza, tylko i wyłącznie na zimnym silniku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij zanim odpalisz silnik a na vcds sprawdz czy są jakieś błędy silnika i sprawdź odczyty z pompowtryskiwaczy grupa 13 23 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza w momencie gdy obroty zaczęły falować - po odpięciu wtyczki falowanie ustąpiło. Po podłączeniu wtyczki ponownie zaczęło falować. Wygląda na to że wina przepływomierza. 

Teraz pytanie : nowy czy jest możliwość "naprawy" tego przepływomierza? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij stary i spróbuj przeczyścić odtłuszczaczem w sprayu a jak nie pomoże to wymiana na Boscha nowy lub używany twoja decyzja

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Trochę mnie nie było. Przysiadłem w końcu do wymiany przepływomierza, niestety efekt jest ten sam.... Dalej faluje... Co dalej ? Trapi mnie ten cykający przekaźnik... Co dalej ? 🙄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.8t (gaz) u mnie powodem falowania obrotów była sonda lambda przy silniku przed katalizatorem i niezależnie od temperatury jaką miałem. no ale w moim przypadku pokazywało mi błąd na mini skanerze który posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie tylko na nie rozgrzanym silniku... Minutę pofaluje jak na filmiku, przekaźnik raz cyknie i jest już stabilnie. Dodam, że podczas tego falowania, po wyciągnięciu wtyczki od starego przepływomierza falowanie ustaje... Na wymienionym tego nie testowałem ale pewnie efekt będzie ten sam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności