XYSIU1987 Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2020 Witam wszystkich, od kilku dni zauważyłem falowanie obrotów na biegu jałowym, czasami czuje tylko na pedale hamulca/ podstopnicy, że krztusi silnik a czasami po wskazówce obrotomierza jak skacze, w przedziale 750 potem wskakuje na normalne ok 800 i po chwili podbija do ok 900 aby spaść, na początku tylko na zimnym a teraz bez różnicy, brak błędów na silniku, brak dymienia, żadnych oznak utraty mocy, czy innych niepokojących objawów, filtr paliwa wymieniony ok 8 tys km temu na serwisie VW - oryginalny, problem jak na razie występuje tylko na ustawieniu P - przy jeździe i ustawieniu na D stojąc przed światłami itp problemu nie zauważyłem - jeszcze. LOG-01-IDE00407ENG57549_&8.CSV LOG-01-IDE00589.CSV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2020 Obserwóje podobny objaw u siebie , ale tylko narazie sporadycznie , twojego pliku niestety nie mogę poprawnie otworzyć , bo otwieram na telefonie ,ale obstawiam recyrkulacje spalin... narazie czekam aż się pogorszy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2020 Recykling jak by taką usterkę powodował, to już dawno by się kontrolka zapaliła. No i egr na zimnym po odpaleniu nie pracuje. Dopiero jak się ciut nagrzeje to wpuszcza mu tych spalin po troszkę z powrotem do ssącego. Bardziej na wtrysk bym stawiał, bo błędem wali dopiero przy całkowitym uszkodzeniu, a jak szwankuje to błędów brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #4 Napisano 9 Listopada 2020 Nie zawsze właśnie pokaże usterkę , szczególnie jak dziejeje się to chwilowo /sporadycznie .Jak egr będzie nieszczelny to może też wpuszczać spaliny lub całkiem zdławić silnik. U mnie to czasem się dzieje jak silnik nie jest nagrzany , ale nie jest też całkiem zimny ,lecz dokładnie tak jak opisujesz .Ew. może być czujnik wału , może nie trzyma parametrów na zimnym (czujnik wałka rorządu wykluczam wymieniałem już i to nie potrzebnie z innego powodu), wtrysk raczej nie bo tylko na zimnym ...poza tym to można sprawdzić w blokach pomiarowych . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XYSIU1987 Zgłoś #5 Napisano 10 Listopada 2020 (edytowane) Wczoraj sprawdzałem wtryski, korekty idealny, przelewy bardzo dobre czyli wtryski odrzucam, podobnie odkręcałem czujnik na pompie aby sprawdzić czy nie ma opiłków tez czusto ładnie. w logach: Egr przy zimnym silniku na postoju i biegu jałowym nie ma prawa pracować. Edytowane 10 Listopada 2020 przez XYSIU1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #6 Napisano 10 Listopada 2020 Nie ma prawa .... ale jak.mechanicznie jest nie szczelny to spaliny są przekazywane do cylindrow czy tak ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XYSIU1987 Zgłoś #7 Napisano 10 Listopada 2020 I wtedy powinien wyrzucic bład, wiecie może jak to w danych czasu rzeczywistego sprawdzic czy czasem tak sie nie dzieje ? nie mam za bardzo ochoty rozkręcać EGR bo z tego co widzę jest lepiej niż w poprzedniej generacji ale mimo wszystko ciężki dostęp. Z tego co widziałem na youtubie czesto problemem jest wariujący zawór na listwie rail. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #8 Napisano 10 Listopada 2020 Powtórzę się bo nie wszyscy zrozumieli. EGR momentalnie wywala błąd jak tylko jest minimalny odchył parametrów od normy. Wtryski będą klepać, lać, dobijać dpfa, a i tak błędu nie będzie. Będą poszarpywać właśnie szczególnie na zimnym. Fakt że najbardziej podczas przyspieszania delikatnego, bo przy ostrym deptaniu nie odczuwalne będzie. Odnośnie EGRA to jest dużo lepiej jak w starych B7. Nie trzeba wyciągać wydechów, dpfa, zawieszenia niekiedy jak ktoś nie chciał się gimnastykować. Gimnastyki to jest sporo i można wymienić samemu. Głównie od góry może nawet bez kanału, lub podnośnika, ale tu głowy nie dam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2020 Miałem kiedys podobny przypadek w Fordzie Smax. Też falowały obroty. Głównie działo sie to po odpaleniu rano, niekiedy nawet gasł silnik. Po 6 miesiacach wreszcie doszedłem że to wtryski. Błędów żadnych nie bylo. Mało tego wtryski byly wyciagniete i dane do sprawdzenia. Okazały sie niby dobre. Wreszcie zdecydowałem sie kupić wtryski z rozbitego auta. Sam je wymieniłem i od tego czasu problem zniknął i auto wreszcie zaczeło jechać bo mocy tez miało mniej. Ja proponuje jechac na hamownie. Jak będzie mniej niz norma to bedzie powtierdzało teorie o wtryskach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madamax4 Zgłoś #10 Napisano 7 Sierpnia 2023 Mam ten sam model co w temacie - rocznik 2015. Prośba o wsparcie w rozwiązaniu problemu. Sytuacja wygląda następująco: silnik odpala w miarę normalnie, chociaż czasem 'kreci' z 2 lub 3 sekundy. Zaraz po odpaleniu wszystko jest ok, natomiast po koło 5 - 10 sekundach zaczynają falować obroty - spadać do 700 lub niżej, lekko się podnosić i silnik gaśnie (czasami nie). Nie dzieje się to zawsze ale powiedzmy że takie falowanie występuje w 6/7 przypadkach na 10 - oczywiście na całkiem zimnym silniku. Na występowanie sytuacji ma wpływ też klimatyzacja (zakładam że chodzi o obciążenie silnika). Jeżeli odpalę samochód bez włączonej klimy i np. nie ma falowania i wtedy włączę klimatyzację bardzo często obroty zaczynają falować i samochód gaśnie. Cały problem mija po przejechaniu jakiś 500 - 1000 metrów. Nie ma też żadnych szarpane czasie jazdy ani przy ostrym ani przy bardzo delikatnym ruszaniu. Robiłem sprawdzenie różnicy dawek wtrysków (obd elv) i maksymalna różnica zaraz po odpaleniu wyszła na jednym wtrysku 0,9. Po czterech minutach pracy spadła do 0,4. Co jeszcze zauważyłem ale to może moje odczucie, że spaliny mają ostry drażniący zapach, jednak nie ma żadnego kopcenia/ koloru spalin. W ostatnim czasie wyjeździłem zbiornik paliwa ze środkiem Archoil AR6400-D MAX, jednak nie zauważyłem jakiejś znacznej różnicy. Jak myślicie co może być przyczyną takiego zachowania silnika. Będę wdzięczny za pomoc w ustaleniu co to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach