Skocz do zawartości
Rafi325

Szarpanie przy redukcji biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Passata b8 2015r. 2.0 bitdi 240km 4motion. Ogólnie fajny temat. To mój pierwszy Automat DSG przebieg 165k. Mam z nim mały problem bo przy redukcji biegów np. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania odczuwam szarpnięcia. Dzieje się to tylko przy spokojnej jeździe. Jest to bardzo denerwujące. Udałem się do Bosch Servis i stwierdzili ze to koło zamachowe dwumasowe. Więc wymieniłem.... Trochę zabolało ale nic nie poradzi... Żeby było śmieszniej objawy sa takie same?koleś z serwisu twierdzi że trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania skrzyni. Podczas naprawy zostały wykonane nastawy sprzęgieł czy coś w tym stylu. Czy ktoś z Was miał taki problem... Jeśli tak to podpowiedzcie jak go ogarnąć.... 

Przy okazji spytam... Nie zawsze zapala za pierwszym razem z przycisku... Jakas rada mile widziana. 

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Rafi325 napisał:

Przy okazji spytam... Nie zawsze zapala za pierwszym razem z przycisku... Jakas rada mile widziana. 

Pozdrawiam

 

W tej kwestii polecam ten wątek:

 Czasem rano ciężko odpala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto nie kręci długo tylko jest objaw jak by kręciło za krótko... Jest jakaś możliwość sprawdzenia przycisku?? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to ci odpisalem ale wcielo moj post. Przyciski nie wiem czy sprawdzisz ale chyba nie jest tez przesadnie drogi w zakupie(uzywki widze od 20zl). Nie podam ci teraz ile nowki kosztuja ale obilo mi sie o uszy chyba tu na forum ze cos kolo 120zl(chociaz juz widze na koncu tego filmiku 66€, ale na ali sa za 12€(pewnie podrobki)).

tu masz jak wyszyscic. Ale sam przycisk chyba tylko zalacza rozrusznik a nie kontroluje ile on kreci.

Edytowane przez loki7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, loki7777 napisał:

ale wcielo moj post

Bo nie stosujesz się do próśb mohera. Jak prześledzisz dokładnie z 5-10 swoich ostatnich postów to może będziesz wiedział o co chodzi, a jak nie to dalej będzie "wcinać" posty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.10.2020 o 21:58, Rafi325 napisał:

Witam wszystkich. 

Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Passata b8 2015r. 2.0 bitdi 240km 4motion. Ogólnie fajny temat. To mój pierwszy Automat DSG przebieg 165k. Mam z nim mały problem bo przy redukcji biegów np. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania odczuwam szarpnięcia. Dzieje się to tylko przy spokojnej jeździe. Jest to bardzo denerwujące. Udałem się do Bosch Servis i stwierdzili ze to koło zamachowe dwumasowe. Więc wymieniłem.... Trochę zabolało ale nic nie poradzi... Żeby było śmieszniej objawy sa takie same?koleś z serwisu twierdzi że trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania skrzyni. Podczas naprawy zostały wykonane nastawy sprzęgieł czy coś w tym stylu. Czy ktoś z Was miał taki problem... Jeśli tak to podpowiedzcie jak go ogarnąć.... 

Hei.

U mnie zaczęło się to samo dosłownie od razu po wymianie oleju w skrzyni DSG przez ASO.

Olej wymieniany był przy przebiegu 60 tyś km. Tylko olej bez wymiany filtra w DSG. ASO tłumaczyło, że producent nie przewidział wymiany filtra w DSG przy wymianie oleju. Zbulwersowany takim podejściem wystosowałem maila o odpowiedź w tym temacie i.... ku mojemu zaskoczeniu odpowiedź otrzymałem na maila od samego VW z Niemiec, iż faktycznie przy przebiegu 60 tyś km filtra wymieniać serwis nie ma w planach, tylko dopiero przy drugiej wymianie przy przebiegu 120 tyś km.

Dosłownie od razu po odebraniu auta po wymianie oleju skrzynia biegów zaczęła właśnie redukować biegi z wyraźnym szarpaniem, aczkolwiek tylko przy dojeżdżaniu do skrzyżowania bez hamulca, szarpnięcia odczuwalne tylko przy redukcji z 3 na 2 bieg, oraz trochę z 2 na 1 bieg.

Po tygodniu umówiłem się z ASO na kontrolę ilości oleju w DSG, z myślą, że może wlali za mało oleju. Poziom potwierdzili, że jest w porządku. Zrobili aktualizacje softu DSG, oraz co najciekawsze wyjechali autem w 2 osoby z komputerem na trasę na około 30 minut, celem zresetowania i nowego wyuczenia skrzyni biegów do zmiany biegów. 

Efekt taki,  że poprawy doświadczyłem zaledwie w max 10-20 %.

Od tamtej pory przejechałem ponad 30 tysiące km. Aktualny przebieg to 95 tyś km. Jak było tak i jest w dalszym ciągu.

W 2021 roku na wiosnę przy przebiegu 100 tyś km wymienię filtr z olejem wraz z nową uszczelką. 

W skrzyni DSG w ogóle nie ma sensu robić dynamicznej wymiany oleju. Po prostu tylko spuścić stary olej, wymienić filtr, zalać nowy olej do cytuję "prawidłowego" poziomu i uwaga odpowietrzyć skrzynię (nie wiem jak to się prawidłowo wykonuje (ponoć komputerem).

Szarpnięcia przy zmianie biegów, podejrzewam moim zdaniem, mogą być spowodowane za słabym smarowaniem. Przyczyn może być kilka, dużym prawdopodobieństwem może być właśnie zatykający się opiłkami metalu oraz gęstym szlamem olejowym sam filtr oleju w skrzyni biegów. 

Po za tym załączam zdjęcie z wypowiedzi jednego członka naszego forum które sobie zapisałam bo jemu pomogło.

20201028_220158.jpg

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, tylko że w 1,8tsi z 2017 i manualnej skrzyni

Dodatkowo jadąc spokojnie w korku, na 1 biegu strasznie łapie kangura. 

Podczas spokojnie dodając gazu, potrafi szarpnąć i puszczając gaz robi to samo. 

Dwumasa wymieniona, przepustnica przeczyszczona. 

Serwis nie widzi problemu, a mnie szlag trafia jadąc w korku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie skrzynia też szarpała przy redukcjach, ten sam silnik Bitdi. Te same objawy przy spokojnej jeździe przy dojazdach do skrzyżowania głównie przy redukcjach z 4 na 3 i z 3 na 2 bieg.  Byłem w aso wymienili olej zrobili adaptacje i pomogło na chwilę. Szarpanie wróciło po dwóch miesiącach, oddałem auto do specjalistycznego warsztatu i okazało się że skrzynia opiłkuje. Skończyło się remontem skrzyni za 15000 pln. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności