Skocz do zawartości
Unit

diesel 2.0CR 140KM Szarpie, brak kompresji na 3 cylindrze?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio po przejechaniu 120km droga ekspresowa z prędkością 160-180km/h zatrzymałem się w sklepie na 5 minut po czym odpalam auto i coś dziwnie zaczęło szarpać podczas przyspieszania. (gdy delikatnie dodawałem gazu auto przyspieszało płynnie) 

Przejechałem tak około 20km. Cały czas problem występował podczas przyspieszania. Gdy jechałem ze stałą prędkością wszystko było okey. Zatrzymałem się pod domem i czułem że silnik tak jak by ewidentnie nie pracował na jeden tłok. (gdy na biegu jałowym dodałem gazu na obrotach pracował normalnie) 

Podłączyłem kts'a w celu sprawdzenia błędów ale ich nie było. Wszedłem w wartości rzeczywiste i moją uwagę przykuły dziwne wartości regulacji spokojnego biegu, a mianowicie:

Cyl 1 (-2.9mg) 

Cyl 2 (-3.0mg)

Cyl 3 (3.0)mg

Cyl 4 (2.8)mg

Dodam iż wtryski jakieś pół roku temu dałem do sprawdzenia ponieważ miałem delikatne wrażenie jak by z rana delikatnie podlewały (charakterystyczne kucie) a do tego czasmi wyskakiwał błąd bogatej mieszanki. Ku mojemu zdziwieniu teoretycznie z wtryskami wszytko okey. Dostałem je spowrotem, wbiłem nowe kody i jeździłem. Po jakimś czasie wyczyściłem DPF i na koniec wymieniłem sondę. (problem bogatej mieszanki zniknął). 

Wracając do tematu. Podczas odpalania ewidentnie słychać jak by nie było kompresji, odpinalem po kolei wtryski i na 3 nie było żadnej zmiany w pracy silnika więc wiadomo że coś na 3. Wypalony tłok? Urwana klapa powietrza?  Egr? Może wtrysk się zaciął i leje paliwo jak z wiadra? Czy może wytarł się wałek/szklanka. 

Auto będzie w tym tygodniu diagnozowane, zakładam ten temat bo znalazłem kilka podobnych tematów w internecie ale bez rozwiązania a chciałbym oszczędzić sobie pracy i niepotrzebnych kosztów. 

Może ktoś podpowie skąd nagle taka zmiana w korektach, chyba że ktoś miał taki problem i poda mi usterkę na tacy. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby uszczelka puściła między 3 a 4 cylindrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie przypuszczenia? 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slabe sąsiadujące cylindry to możliwa nieszczelność między nimi. Wtedy oba dostają korekty znacznie na plusie. Wykręć świece żarowe, puść powietrze przez otwór cylindra 4, powinno dmuchać z otworu po świecy nr 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem trochę od góry. Zdjalem kolektor i okazało się że kompresja ucieka z 4 cylindra do ssacego. Pomyślałem że zawory wypalone, zdemontowałem walki zalewam zawory a tu o dziwo szczelne. A więc dalej padło na hydropopychacze ale teraz też dałeś do myślenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka do wymiany. Tak jak mówiłeś, przedmuch między 3 a 4. Można zamknąć. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udzielono w takim razie trafnej teleporady. 

Pozdrawiam,

Lekarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności