twinsen Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2020 (edytowane) No więc udało się, uruchomiłem sobie możliwość otwarcia auta i uruchomienia go poprzez smartfon. Niestety, dotyczy to bardzo niewielu jeszcze aut i jeszcze mniejszej liczby smartfonów - obsługiwany jest tylko Samsung i tylko niektóre modele. Cytat Mobile key availability depends on the vehicle’s model, model year and equipment. In principle this function is supported by the new Passat, Arteon and Golf 8 in the European Union. Czyli tylko nowy Passat, rozumiem że z MIB3 czyli z e-sim, takiż sam Arteon i Golf 8. Cytat Mobile keys can be used with the We Connect app for Android smartphones. Generally speaking, the following devices are compatible for creating and receiving mobile keys: Samsung Galaxy A5 (2017), Samsung Galaxy A7 (2017), Samsung Galaxy Note 8, Samsung Galaxy S7, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy S8, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9, Samsung Galaxy S9+, Samsung Galaxy Note9. The following devices are also suitable for receiving mobile keys: Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S6 edge, Samsung Galaxy A80, Samsung Galaxy A70, Samsung Galaxy S10, Samsung Galaxy S10+, Samsung Galaxy S10e, Samsung Galaxy Note 10, Samsung Galaxy Note 10 +, Samsung Galaxy Fold, Samsung Galaxy A71, Samsung Galaxy S10 Lite, Samsung Galaxy Note 10 Lite, Samsung Galaxy A90, Samsung Galaxy Z Flip. Due to differences in smartphone equipment between markets which may have an impact on compatibility, we recommend testing the suitability of your device in advance. To do this, please install the We Connect app. Once you have logged in, you will find the test for mobile keys under “Settings”. Jak widać powyżej, mobilne kluczyki tworzyć mogą jedynie niektóre Samsungi. Mój - nie wymieniony na liście Samsung Galaxy S20+ 5G - potrafi je jedynie odbierać i używać. By zatem skorzystać z tej możliwości, zmuszony byłem kupić pierwszy telefon z tej listy - Samsung Galaxy A5 (2017). No po prostu chciałem sprawdzić jak to działa. Co potrzeba - najpierw czytamy opis: https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/en_GB/web/gb/content/-/content/info-center/we-connect/mobile-key#1 Instalujemy aplikację We Connect, tam wpisujemy nasz Volkswagen ID, logujemy się i wypełniamy jeszcze kilka rzeczy. Na portalu We Connect, o tutaj: https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/pl_PL/web/guest/home dodajemy nasze auto, potrzebny będzie VIN. VIN musi być aktywowany w We Connect, co robimy zakładamy profil z poziomu auta, "przejmując" je za pomocą 2 fizycznych kluczyków. Następnie w aplikacji na smartfonie - tym co może generować kluczyki - generujemy takowy. Na telefonie który ma go odebrać, musimy założyć nowy Volkswagen ID na innego maila. Przechodzimy przez proces rejestracji, pomijamy dodawanie auta. Następnie z telefonu "matki" wysyłamy zaproszenie do współdzielenia samochodu. Odbieramy je, zatwierdzamy i tu i tu. Dobra, po chwili widzimy już nasze auto w drugim telefonie. Teraz z telefonu "matki" generujemy kluczyk i wysyłamy go na drugi telefon - pamiętajcie inny mail. Po dość długiej procedurze związanej z zakładaniem jakichś bezpiecznych obszarów pamięci mamy w naszym głównym telefonie kluczyk mobilny. Jak tego używać? No niestety nie da się tak szybko jak Kessy. Żeby auto otworzyć, musimy użyć funkcji "Otwórz/Zamknij" z poziomu aplikacji. By tę funkcję aktywować, należy przejść przez video weryfikację, pokazać dowód osobisty Niemcowi (czy innemu Hindusowi) i on tę funkcję aktywuje. Dobra, zatem mamy te funkcje aktywne i możemy otworzyć auto. Ten sposób otwierania trwa nieco dłużej, zanim polecenie zostanie przetworzone przez serwery VW i dotrze przez sieć komórkową do auta - mija z 10 dobrych sekund No, ale auto mamy otwarte. Teraz wsiadamy i wrzucamy telefon tam gdzie jest bezprzewodowe ładowanie. I ... tyle. Telefon może być nawet zablokowany, po naciśnięciu przycisku pojawia się tam ładowanie QI, to go wybudza i przez NFC jest rozpoznany jako pełnoprawny kluczyk samochodu, można odpalić i odjechać. Jeśli ktoś preferuje by korzystać następnie z tego telefonu w uchwycie, musi go tam przełożyć, nic się nie stanie, auto nadal jedzie. Nie wyświetla komunikatu o braku kluczyka (w przypadku Kessy jak idę do śmietnika to w aucie jest alarm że auto poza pojazdem - tutaj tego nie ma, po prostu silnik chodzi i tyle). Teraz trochę logiki VW. - Masz Androida ale nie Samsunga - idź na drzewo, brak możliwości uruchomienia kluczyka mobilnego - Masz iPhone i cieszysz się że działa ci CarPlay bezprzewodowo? Super, ale również nie masz kluczyka mobilnego, aplikacja We Connect jest na iPhone, ale kluczyków mobilnych nie obsługuje (ma być coś takiego jak CarKey od Apple, ale czy to kiedykolwiek będzie zaimplementowane przez VW - kto to wie?) - Masz Samsunga - gratulacje, ale masz najnowszego - idź na drzewo - by wygenerować kluczyk, musisz mieć starego Samsuga. Z listy na początku tego tekstu - Chcesz jednak spróbować - kupujesz starego Samsunga i odpalasz na nim ten kluczyk - to jeszcze nie koniec, musisz postąpić tak jak opisałem powyżej, by cieszyć się z tej możliwości - Masz już to wszystko i kluczyk Ci działa - Ale nie masz Androida 11, system samochodu nie wspiera Android Auto bezprzewodowo - masz pecha, odpalisz auto ale musisz podpiąć telefon do kabla Jeśli przebrnęliście przez całość, to Wam powiem że uważam iż inżynierowie VW to dość ciasne umysły, ergonomia i efektywność proponowanych rozwiązań są typowo niemieckie Dla tych którzy władają językiem Szekspira, fragment odpowiedzi wsparcia We Connect, odnośnie konieczności zakupu starszego telefonu by używać usługi kupionej w 2020 roku ??? Cytat Thank you for your reply and feedback. The reason behind this issue is that when a new device with different functions, features and components is launched, Volkswagen tries to negotiate with the manufacturer in finding ways towards the resolution of any possible incompatibility. In specific, since the recent Samsung models have technical differences in many sectors compared to the previous models, the right modifications need to take place in our already released system to tackle any possible incompatibility issues, which were not taken into consideration before the release of the current smartphone models, by the smartphone manufacturers. Please note that this should happen without affecting the current functionality, which is already in a good operating state, when the previous smartphone models are in use. As you may understand, this issue is not a matter created by Volkswagen, since Volkswagen has already launched a system which could fully support all the Samsung smartphone devices, which were launched before the release of our system. Nevertheless, since Volkswagen wishes to follow the latest technological trends, the necessary software or hardware updates are expected to be performed in the future and this is the reason why negotiations with all the relevant manufacturing and software development brands take place. In this case, we ask for your kind patience, while our technical experts are striving towards a resolution. At the same time, your feedback has been monitored by the department in charge for the future improvement of our services. W skrócie: "to nie my to oni" ? Samsung stosował pewne rozwiazania techniczne potem przestał i wszystko stało się niekompatybilne Ufff, tyle. Może komuś się przyda. Ten sposób to w zasadzie w obecnej formie, przydać się może jedynie jako opcja awaryjna jak zapomnimy z domu kluczyków do auta - to też pojedziemy. Passatem, Arteonem bądź Golfem 8 z MY2020. Edytowane 22 Października 2020 przez twinsen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2020 Nie wiecie gdzie dokładnie są anteny NFC zewnętrzne? W klamkach? Support odpisał mi, że telefon powinien otworzyć auto za pomocą NFC, a nie robi tego. Sprawdziłem kodowania i wszystko odnośnie Kessy, i NFC jest załączone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2020 No i w zasadzie wątek do zamknięcia. Przekodowałem digital_key w module 09, z NFC na NFC+BTLE po czym znienacka zaczęło działać. Parametr central_locking_digital_key_general z nfc na nfc_and_btle. Trzeba przystawić telefon w środek klamki, może być wygaszony - pierwszy raz załapał po 10 sekundach - otworzył się. Teraz chyba sobie już zapamiętał ten "kluczyk" bo otwiera i zamyka natychmiast. Telefon w środek - otwiera się, a żeby zamknąć trzeba tak jak normalnie przytknąć palec do czujnika. Jak na razie działa to tylko na drzwiach kierowcy, na pozostałych nie - jeszcze potestuję. Z tego powodu nie działa z tyłu - nie można otworzyć klapy nogą jak to jest z kluczykami w kieszeni. Ale polecam jako ciekawostkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2020 Kolego twinsen po pierwsze jestem pełen podziwu i gratuluję zaparcia i profesjonalnego podejścia do zrealizowania zamierzonego celu. Czytając Twoje praktyczne podejście dochodzę do wniosku, że jednak to nie jest chyba dla normalnych ludzi. To nie jest w ogóle praktyczne. Coś tam wymyślili ale chyba dla kosmitów. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszN Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2021 Zdobyłem Galaxy S8 i pomyślałem, że przetestuję system. Utykam na "Tworzenie bezpiecznego obszaru pamięci..." w We Connect. Czasem kończy się to wiadomością "Konfiguracja nie powiodła się" i "Niestety nie można skonfigurować Twojego smartfona. Sprawdź połączenie z internetem i spróbuj ponownie"... Tragedia :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kucharp Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2021 A S note9 poszło bezproblemowo. I nie było komunikatu o tworzeniu czegoś tam. Musiałem tylko jechać do serwisu pokazać gębę i prawo jazdy. Zastanawiam się nad funkcji telefonu zamiast kluczyka co trzeba uruchomić w samochodzie żeby to ruszyło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszN Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2021 8 hours ago, Kucharp said: A S note9 poszło bezproblemowo. I nie było komunikatu o tworzeniu czegoś tam. Musiałem tylko jechać do serwisu pokazać gębę i prawo jazdy. Zastanawiam się nad funkcji telefonu zamiast kluczyka co trzeba uruchomić w samochodzie żeby to ruszyło? Niestety nie pomogę, miałem fabrycznie wyposażone. Z S8 próbowałem już wszystkiego, cały czas utyka... Kiedy aktywowałeś na Note 9? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kucharp Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2021 6 minut temu, ArkadiuszN napisał: Niestety nie pomogę, miałem fabrycznie wyposażone. Z S8 próbowałem już wszystkiego, cały czas utyka... Kiedy aktywowałeś na Note 9? Na początku marca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #9 Napisano 4 Kwietnia 2021 (edytowane) Nie zauważyłem tej informacji, ale iPhone może zamykać i otwierać B8, tylko go nie odpali. Ma to sens, jak ktoś idzie po zapomniane rzeczy do samochodu, albo zapomniało się zamknąć. a nie ma jakiejś innej formy kluczyka kessy do passata, bransoletka, coś wodoodpornego? Edytowane 4 Kwietnia 2021 przez Wowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszN Zgłoś #10 Napisano 4 Kwietnia 2021 (edytowane) On 4/4/2021 at 7:06 PM, Kucharp said: Na początku marca Ok, czyli wiem, że niedawno to działało. Spróbuję znaleźć inny telefon z listy kompatybilnych... Edit: dzisiaj się udało utworzyć klucz bez problemu, czy oni w biurze muszą je ręcznie zatwierdzać? Wysłałem go na Galaxy S21 i niestety nie mogę go aktywować, wyskakuje bład. Będę ich męczył w tej sprawie. Edytowane 6 Kwietnia 2021 przez ArkadiuszN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #11 Napisano 6 Kwietnia 2021 W dniu 4.04.2021 o 19:48, ArkadiuszN napisał: Ok, czyli wiem, że niedawno to działało. Spróbuję znaleźć inny telefon z listy kompatybilnych... Edit: dzisiaj się udało utworzyć klucz bez problemu, czy oni w biurze muszą je ręcznie zatwierdzać? Wysłałem go na Galaxy S21 i niestety nie mogę go aktywować, wyskakuje bład. Będę ich męczył w tej sprawie. Pamiętasz o dwóch osobnych mailach? W We Connect musisz założyć osobne konto na inny mail, wtedy S21 go odbierze poprawnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszN Zgłoś #12 Napisano 6 Kwietnia 2021 (edytowane) 9 hours ago, twinsen said: Pamiętasz o dwóch osobnych mailach? W We Connect musisz założyć osobne konto na inny mail, wtedy S21 go odbierze poprawnie... Rzeczywiście, to pomogło. Zmylił mnie przycisk "wyślij na swoje inne urządzenie". Teoretycznie się wysłało, ale aktywować się nie dało. Chyba powoli próbują to rozwijać. Przy okazji, odpisali mi, że po aktywacji można się przelogowac na główne konto: Quote Accept the invitation from your We Connect App on your Samsung Galaxy S21 and then logout from the new account. Log back in to your primary user account from your Samsung Galaxy S21. You will then be able to use the mobile key as expected. Edytowane 6 Kwietnia 2021 przez ArkadiuszN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2021 Tam chodzi o to że w starszych Samsungach był jakiś konkretny chip do szyfrowania i przechowywania kluczy (coś jak TPM w pecetach). Ale potem się Samsungowi odwidziało i stąd klucze da się tworzyć na kilkunastu starszych modelach. Najnowsze już nie mają chipa, ale mają NFC stąd można użyć wygenerowanego gdzie indziej klucza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach