Skocz do zawartości
Peluś

diesel Wyciek oleju, czy powinien w ogóle tu być?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zauważyłem wyciek oleju, znalazłem miejsce wycieku i chciałem sprawdzić mocowanie i uszczelkę. Przy próbie demontażu rury (odmy, co to i od czego jest w ogóle?) olej zaczął tak mocno wyciekać, że nie ściągnąłem jej gdyż wystraszyłem się nie wiedząc ile tego tam jest?

Czy w tym miejscu powinien być olej i w takiej ilości? Jeśli nie, to skąd tam się znalazł?

IMG_20201005_163216.jpg

IMG_20201005_163229.jpg

IMG_20201005_163252.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowa i powszechna przypadłość w 1.9 TDI-PD.     Olej dostaje się tamtędy przez odmę i turbinę jeżeli puszcza olej.

Chcąc się pozbyć problemu trzebaby zainstalować porządne OCT ( wygogluj sobie ) i jeżeli turbina puszcza olej to oddać na wymianę uszczelnień. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Czyli mogę to zdemontować i wyczyścić, a ta spora ilość oleju (według mnie) wycieknie tylko z tego elementu? I czy wymiana uszczelki jest tutaj dodatkowo potrzebna, czy nic to nie zmieni, bo nie jest ona na "olej" że tak się wyrażę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało demontuj, wyczyść, oring wymień na nowy i upewnij się, że dobrze zmontowałeś do kupy bo ta rura to typowy słaby punkt w Passacie od strony szybkozłączki. Ząbki w kołnierzu się wyrabiają i rurę wywala jak turbo dmuchnie. 

Tyle, ze olej znowu tam będzie z odmy, możesz zatamować wyciek i go nie widzieć lub powalczyć z jego źródłem. 

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę walczył z tym, ale najpierw obadam wszystko żeby się przygotować. Czy dobrze rozumiem, że OCT stosujemy tutaj m.in. ze względu na to, że wymiana odmy w Pasku wiąże się z wymianą całej pokrywy? Czy da się wyczyść odmę? Ewentualnie zdiagnozować czy jest zepsuta, a nie zapchana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, odma jest zintegrowana z pokrywą i trzeba zmieniać całą. Pozatym konstrukcyjnie jest zwalona i prędzej czy później nowa znowu puści opary z olejem. Tam nie ma żadnego filtra i leci wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując co jest przyczyną wycieku w tym miejscu ? Turbina ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odma.Jeżeli odma jest OK to nie ma tam nadmiernego ciśnienia .Odma to separator oleju- odpowietrzenie skrzyni korbowej.Olej ma pozostać w silniku przy jednoczesnym odpowietrzeniu skrzyni korbowej. Ewentualne wycieki są wtórne dla niesprawnej odmy chociaż śladowe ilości oleju zawsze będą za turbiną .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, lechbedford napisał:

Czyli reasumując co jest przyczyną wycieku w tym miejscu ? Turbina ? 

Odma i turbina jeżeli ma zużyte uszczelnienia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A porządne OCT się samemu robi czy można coś takiego kupić gotowego ? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności