Peluś Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2020 Witam, Zauważyłem wyciek oleju, znalazłem miejsce wycieku i chciałem sprawdzić mocowanie i uszczelkę. Przy próbie demontażu rury (odmy, co to i od czego jest w ogóle?) olej zaczął tak mocno wyciekać, że nie ściągnąłem jej gdyż wystraszyłem się nie wiedząc ile tego tam jest? Czy w tym miejscu powinien być olej i w takiej ilości? Jeśli nie, to skąd tam się znalazł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2020 Standardowa i powszechna przypadłość w 1.9 TDI-PD. Olej dostaje się tamtędy przez odmę i turbinę jeżeli puszcza olej. Chcąc się pozbyć problemu trzebaby zainstalować porządne OCT ( wygogluj sobie ) i jeżeli turbina puszcza olej to oddać na wymianę uszczelnień. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peluś Zgłoś #3 Napisano 6 Października 2020 Dzięki za pomoc. Czyli mogę to zdemontować i wyczyścić, a ta spora ilość oleju (według mnie) wycieknie tylko z tego elementu? I czy wymiana uszczelki jest tutaj dodatkowo potrzebna, czy nic to nie zmieni, bo nie jest ona na "olej" że tak się wyrażę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #4 Napisano 7 Października 2020 (edytowane) Śmiało demontuj, wyczyść, oring wymień na nowy i upewnij się, że dobrze zmontowałeś do kupy bo ta rura to typowy słaby punkt w Passacie od strony szybkozłączki. Ząbki w kołnierzu się wyrabiają i rurę wywala jak turbo dmuchnie. Tyle, ze olej znowu tam będzie z odmy, możesz zatamować wyciek i go nie widzieć lub powalczyć z jego źródłem. Edytowane 7 Października 2020 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peluś Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2020 Będę walczył z tym, ale najpierw obadam wszystko żeby się przygotować. Czy dobrze rozumiem, że OCT stosujemy tutaj m.in. ze względu na to, że wymiana odmy w Pasku wiąże się z wymianą całej pokrywy? Czy da się wyczyść odmę? Ewentualnie zdiagnozować czy jest zepsuta, a nie zapchana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #6 Napisano 7 Października 2020 Tak, odma jest zintegrowana z pokrywą i trzeba zmieniać całą. Pozatym konstrukcyjnie jest zwalona i prędzej czy później nowa znowu puści opary z olejem. Tam nie ma żadnego filtra i leci wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechbedford Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2020 Czyli reasumując co jest przyczyną wycieku w tym miejscu ? Turbina ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #8 Napisano 8 Października 2020 Odma.Jeżeli odma jest OK to nie ma tam nadmiernego ciśnienia .Odma to separator oleju- odpowietrzenie skrzyni korbowej.Olej ma pozostać w silniku przy jednoczesnym odpowietrzeniu skrzyni korbowej. Ewentualne wycieki są wtórne dla niesprawnej odmy chociaż śladowe ilości oleju zawsze będą za turbiną . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #9 Napisano 8 Października 2020 6 godzin temu, lechbedford napisał: Czyli reasumując co jest przyczyną wycieku w tym miejscu ? Turbina ? Odma i turbina jeżeli ma zużyte uszczelnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechbedford Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2020 A porządne OCT się samemu robi czy można coś takiego kupić gotowego ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 8 Października 2020 Są gotowce, sam rozmyślam nad zakupem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2020 Obejrz sobie ten film i będziesz wiedział o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach