Skocz do zawartości
Coffehit

Wymiana taśmy pod kierownicą - błędy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przyjaciele mam temat. W passacie B7 strzeliła mi listwa, taśma, zwijak, który znajduje się pod kierownicą, a przed przełącznikami kierunkowskazów. Spisałem numery, kupiłem drugą, podłączyłem i... wywaliło mi błąd wspomagania,  któreraz działa, raz nie, ESP nie działa, start stop nie działa, poduszka się święci.

Multifunkcja z kierownicy działa. Elektromechanik stwierdził, że taśma nadal jest zła bo mu komputer tak pokazuje, ok kupiłem drugą i to samo. Przyciski z kierownicy działają, a poduszka nadal się święci. No i to wspomaganie i ESP, dlaczego mi to wywaliło?

Macie pomysł o co chodzi?

Dołączam zdjęcie 

20200910_234226.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy była robiona adaptacja czujnika kąta skrętu? Czy mechanik próbował skasować błąd poduszki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, poduszka znikła. Dziś robiliśmy kalibrację, czyli kierownica w lewo do oporu, kierownica w prawo do oporu. Mała przejażdżka i wspomaganie nadal nie działa. Z deski znikła tylko poduszka. Mechanik podobno wgrał ustawienia esp, ale wspomagania kierownicy "odrzuca" ustawienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Coffehit napisał:

Dziś robiliśmy kalibrację, czyli kierownica w lewo do oporu, kierownica w prawo do oporu.

Przed kalibracją wspomagania trzeba zrobić adaptację czujnika G85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

W mojm samochodzie świeci się błąd poduszki powietrznej, nie działa klakson oraz przyciski na kierownicy. Podczas kierownicą słychać chrobotanie pod spodem, po wyjęciu zwijaka okazało się, że to on chrobota. W związku z czym chciałbym podjąć się jego naprawy, bo z lutowaniem elektroniki mam styczność bardzo często. Zabrałem się do jego rozbiórki i niestety natrafiłem na pewien problem.

Podważyłem wszystkie zewnrzne zatrzaski w tym zewnętrznym pierścieniu i tylko się unosi lekko do góry a potem ani drgnie. Po dalszych oględzinach doszedłem do wniosku, że trzyma go ten wewnętrzny pierścień, ten z trzpieniami które wchodzą w kierownicę. Zauważyłem na nim 3 zaczepy, tylko ich podważenie idzie bardzo ciężko i nie chciałbym tego uszkodzić jeśli nie muszę go zdejmować. Czy dobrze rozumiem, że najpierw muszę wyjąć ten wewnętrzny pierścień z 3 zatrzaskami, i wtedy zewnętrzny wyjdzie bez problemu?

 

Ma ktoś namiar na miejsce gdzie dostanę taką taśmę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

allegro.pl ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o cały moduł, tylko ten przewód wstążkowy który się zerwał. Niestety gołych do VW nie mogę znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrywa się na jednym z końców więc przy odrobinie wprawy i szczęścia możesz to jeszcze polutować bo taśma ma zapas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z otwarciem tego? Otwieraliście może już ten moduł kiedyś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś... 

Ostra pinceta od góry + płaski śrubokręt od dołu (jak na foto) i powinno dać się. 

IMG_20200928_084915.thumb.jpg.616a8b0ab6fac4a5fed9e88ddd2c8b61.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli właśnie pierwsze zdejmuję tą część, a potem zewnętrzną? Dzisiaj będę próbował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to tak, ale jeśli uszkodzony jest ten pierwszy koniec, który się obraca to może da się naprawić bez otwierania zewnętrznego pierścienia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie podniesie się na tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jestes Poznan/Leszno okolice to moge Ci to naprawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie - Małopolska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dobrać do taśmy i wziąłem się za lutowanie. Niestety przed tym nie sprawdziłem oporów na samej kostce. Polutowałem wszystko i wyszło, że pomiędzy dwoma brązowymi pinami jest 0Ohm. Czy tak ma być czy coś jest nie tak? Nawet teraz odlutowałem wszystkie przewody i jest przejście. Piny o których mówię zaznaczyłem na zdjęciu.

IMG_20200929_083959.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, bo to są piny od zapalnika poduszki i w kostce (tej drugiej - 2pinowej na dole modułu) jest specjalna zworka która łączy je ze sobą po wyjęciu żółtej wtyczki. To jest zabezpieczenie elektrostatyczne. 

Możesz tę zworkę delikatnie odgiąć (na czas pomiaru) od jednego pinu i wtedy zwarcia nie będzie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, a masz może u siebie jeszcze taki zwijak? Pytam bo może na priv wysłałbym Ci opory między wszystkimi pinami góra-dół, bo w jednym przypadku dziwi mnie 60ohm, i mógłbyś mi to potwierdzić?

Edytowane przez Kamool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam. Wyślij... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby zakończyć swoją część - udało się polutować, okazało się, że taśma z drugiej strony na zagięciu była również przerwana tak, że nie było tego widać - pod izolacją. Naprawione, założone, śmiga :)

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności