Coffehit Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2020 Cześć. Przyjaciele mam temat. W passacie B7 strzeliła mi listwa, taśma, zwijak, który znajduje się pod kierownicą, a przed przełącznikami kierunkowskazów. Spisałem numery, kupiłem drugą, podłączyłem i... wywaliło mi błąd wspomagania, któreraz działa, raz nie, ESP nie działa, start stop nie działa, poduszka się święci. Multifunkcja z kierownicy działa. Elektromechanik stwierdził, że taśma nadal jest zła bo mu komputer tak pokazuje, ok kupiłem drugą i to samo. Przyciski z kierownicy działają, a poduszka nadal się święci. No i to wspomaganie i ESP, dlaczego mi to wywaliło? Macie pomysł o co chodzi? Dołączam zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2020 Czy była robiona adaptacja czujnika kąta skrętu? Czy mechanik próbował skasować błąd poduszki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Coffehit Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2020 Hej, poduszka znikła. Dziś robiliśmy kalibrację, czyli kierownica w lewo do oporu, kierownica w prawo do oporu. Mała przejażdżka i wspomaganie nadal nie działa. Z deski znikła tylko poduszka. Mechanik podobno wgrał ustawienia esp, ale wspomagania kierownicy "odrzuca" ustawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 11 Września 2020 27 minut temu, Coffehit napisał: Dziś robiliśmy kalibrację, czyli kierownica w lewo do oporu, kierownica w prawo do oporu. Przed kalibracją wspomagania trzeba zrobić adaptację czujnika G85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #5 Napisano 28 Września 2020 Cześć, W mojm samochodzie świeci się błąd poduszki powietrznej, nie działa klakson oraz przyciski na kierownicy. Podczas kierownicą słychać chrobotanie pod spodem, po wyjęciu zwijaka okazało się, że to on chrobota. W związku z czym chciałbym podjąć się jego naprawy, bo z lutowaniem elektroniki mam styczność bardzo często. Zabrałem się do jego rozbiórki i niestety natrafiłem na pewien problem. Podważyłem wszystkie zewnrzne zatrzaski w tym zewnętrznym pierścieniu i tylko się unosi lekko do góry a potem ani drgnie. Po dalszych oględzinach doszedłem do wniosku, że trzyma go ten wewnętrzny pierścień, ten z trzpieniami które wchodzą w kierownicę. Zauważyłem na nim 3 zaczepy, tylko ich podważenie idzie bardzo ciężko i nie chciałbym tego uszkodzić jeśli nie muszę go zdejmować. Czy dobrze rozumiem, że najpierw muszę wyjąć ten wewnętrzny pierścień z 3 zatrzaskami, i wtedy zewnętrzny wyjdzie bez problemu? Ma ktoś namiar na miejsce gdzie dostanę taką taśmę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 28 Września 2020 allegro.pl ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #7 Napisano 28 Września 2020 Nie chodzi mi o cały moduł, tylko ten przewód wstążkowy który się zerwał. Niestety gołych do VW nie mogę znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 28 Września 2020 Zrywa się na jednym z końców więc przy odrobinie wprawy i szczęścia możesz to jeszcze polutować bo taśma ma zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #9 Napisano 28 Września 2020 A jak z otwarciem tego? Otwieraliście może już ten moduł kiedyś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2020 Kiedyś... Ostra pinceta od góry + płaski śrubokręt od dołu (jak na foto) i powinno dać się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2020 Ok, czyli właśnie pierwsze zdejmuję tą część, a potem zewnętrzną? Dzisiaj będę próbował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #12 Napisano 28 Września 2020 Z tego co pamiętam to tak, ale jeśli uszkodzony jest ten pierwszy koniec, który się obraca to może da się naprawić bez otwierania zewnętrznego pierścienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2020 Niestety nie podniesie się na tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2020 Jak jestes Poznan/Leszno okolice to moge Ci to naprawic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #15 Napisano 28 Września 2020 Niestety nie - Małopolska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #16 Napisano 29 Września 2020 Udało mi się dobrać do taśmy i wziąłem się za lutowanie. Niestety przed tym nie sprawdziłem oporów na samej kostce. Polutowałem wszystko i wyszło, że pomiędzy dwoma brązowymi pinami jest 0Ohm. Czy tak ma być czy coś jest nie tak? Nawet teraz odlutowałem wszystkie przewody i jest przejście. Piny o których mówię zaznaczyłem na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2020 Tak ma być, bo to są piny od zapalnika poduszki i w kostce (tej drugiej - 2pinowej na dole modułu) jest specjalna zworka która łączy je ze sobą po wyjęciu żółtej wtyczki. To jest zabezpieczenie elektrostatyczne. Możesz tę zworkę delikatnie odgiąć (na czas pomiaru) od jednego pinu i wtedy zwarcia nie będzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #18 Napisano 29 Września 2020 (edytowane) Ok, a masz może u siebie jeszcze taki zwijak? Pytam bo może na priv wysłałbym Ci opory między wszystkimi pinami góra-dół, bo w jednym przypadku dziwi mnie 60ohm, i mógłbyś mi to potwierdzić? Edytowane 29 Września 2020 przez Kamool Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 29 Września 2020 Mam. Wyślij... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamool Zgłoś #20 Napisano 29 Września 2020 Żeby zakończyć swoją część - udało się polutować, okazało się, że taśma z drugiej strony na zagięciu była również przerwana tak, że nie było tego widać - pod izolacją. Naprawione, założone, śmiga 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach