Skocz do zawartości
busiek100

Szarpie na PB i LPG gdy zimny .

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Auto to passat b5 1.8 adr pb+lpg. Od jakiegoś czasu zaczął szarpać jak zimny zarówno na PB i LPG, ale tylko w CL. W OL jak zimny to nie szarpie.

Do tego teraz trochę zimniej się zrobiło i ma problemy z przełączeniem na gaz, ale tylko na jałowym biegu-potrafi zgasnąć.Jak nagrzany silnik brak problemów (ani z szarpaniem ani z przełączaniem na lpg).

Pali bez problemu, czujnik cieczy sprawdzony.

Załączam linki do logów podczas jazdy i na jałowym grupa 2+7.

https://log.tunezilla.com/chart/430358#H8KLCABHPFVfAgNNw4vDkQrDgjAMwoXDoXfDiXUCFsOrw5PClF5UF2pgNiPDjWTDusO0wrMTw4TDi8Ozf8KcwpTDoMKmwo/CqzTCpmrCui4dw7DClHHDhFlNw57DvMKZCMKVG1txwobCr8K0J8KbwpMrbVQ2GQ/CjEPDijTDkcOrwpfDgMKkw57DvcK4dMO2P0gBw48Yw7HCkhHDgsOBZXXDrcOLLD40w4TCnHfDmcKBQ8KDwpUAAAA=

https://log.tunezilla.com/chart/430361#H8KLCADDmD1VXwIDTcOLw5EKw4IwDMKFw6F3w4l1AhbDq8OTwpReVBdqYDYjw41kw7rDtMKzE8OEw4vDs3/CnMKUw6DCpsKPwqs0wqZqwrouHcOwwpRxw4RZTcOew7zCmQjClRtbccKGwq/CtCfCm8KTK21UNhkPwoxDw4o0w5HDq8KXw4DCpMOew73CuHTDtj9IAcOPGMOxwpIRw4LDgWV1w63Diyw+NMOEwpx3w5nCgUPCg8KVAAAA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to trzeba zrobić porządnie. Nie żebyśmy się domyślali co jest co. Dwa, problemy takie jak mówisz są trudne w diagnostyce a w tym silniku to już w ogóle.

Skoro są problemy z przełączeniem na gaz to od niego wypadało by zacząć, tzn. pojeździć na benzynie z zakręconym LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tylko czemu nie ma problemu z przełączaniem na gaz jak silnik nagrzany ?? 

A czy sonda lambda może dawać takie objawy??? Chodzi mi o to, że na początku jak grzałka sondy nie domaga i nie jest nagrzana sonda. Dopiero jak nagrzeje się od spalin to jest ok. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procentowa ilość tlenu w spalinach jest odpowiednia, sonda wysyła sygnał Lambda = 1, komputer sterujący pracą silnika nie wprowadza żadnych zmian w składzie mieszanki

Procentowa zawartość tlenu w spalinach jest wysoka (np. 4 – 5 proc.). Spada napięcie prądu, przesyłanego do komputera sterującego pracą silnika. Komputer na podstawie sygnału odczytuje, że mieszanka paliwowo powietrzna jest zbyt uboga. W konsekwencji zwiększa czas wtrysku paliwa.

Procentowa zawartość tlenu w spalinach jest niska (do 0.5 proc.). Zwiększa się napięcie prądu, przesyłanego do komputera Komputer na podstawie sygnału odczytuje, że mieszanka jest zbyt bogata. W konsekwencji zmniejsza czas wtrysku paliwa.

Może ja to źle odczytuje ale rzuca się w oczy niestabilna ,bardzo zmienna ilość powietrza zasysanego co wskazywałoby na nieszczelność w dolocie albo uszkodzoną przepływkę . Może na początek warto odpiąć wtyczkę od przepływki .Auto przejdzie w tryb awaryjny jak by nie było przepływki i sterownik będzie korzystał z zaprogramowanych w sterowniku ilości zasysanego powietrza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.09.2020 o 21:09, zibi1961 napisał:

Może na początek warto odpiąć wtyczkę od przepływki

moim zdaniem warto sprawdzić. Nic nie kosztuje.

Żeby coś więcej stwierdzić potrzebne logi.

W dniu 9.09.2020 o 09:24, busiek100 napisał:

Ok. Tylko czemu nie ma problemu z przełączaniem na gaz jak silnik nagrzany ?? 

1) bo jeździł na gazie i ustawił korekty pod gaz. 2) bo jest dobrze gaz ustawiony do ciepłej temperatury, aj est schrzaniony dla zimnego nienagrzanego reduktora. 3)Bo puszcza gaz reduktorem czy wtryskiem i silnik po zapaleniu jest zalany, a jak odpalisz go na ciepłym gaz jeszcze nie zgromadził się w kolektorze. Wymieniać dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobię ten test z odłączonym przepływomierzem.Jakie logi wykonać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ADR 2+7 dynamiczny PB i LPG. 2+7 statyczny z przełączniem paliw. Tematów na ten temat jest mnóstwo. Oczywiście czytać się nie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem logi ,chyba tak jak kolega @zwonko napisał.

Auto nagrzane 90stopni, 3 bieg i gaz w podłogę:

1 LOG dynamiczny NA PB:

http://vaglogi.pl/log-002_007_pzujf.html

2 LOG dynamiczny na LPG:

Nie wiem dlaczego ,ale nie chce wrzucić, więc załączam plik .csv

3 LOG statyczny z przełączaniem paliwa: zacząłem od PB

LOG-01-002-007-xxx_LPG.csv LOG-01-002-007-xxx.csv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływ ok. Regulacja na wolnych ok. Na górnych chyba ktoś podlał deczko gazu, ale może to i lepiej. Generalnie nic nie wskazuje na problemy. 

NIestety ten silnik chyba nie miał ani licznika missfire ani czujnika spalania stukowego. Więc wiele więcej nie powiemy. Możesz jeszcze próbować zrobić log 002+007, z rogrzewania silnika. Tylko trzeba by dobrze wychwycić moment przełączania. Może być korekta po temperaturze spieprzona. Chyba że masz autko kilka lat i wcześniej tego nie było to to ślepy traf raczej. 

 

Pozostają dwie rzeczy. Nieszczelności albo układ zapłonowy. Sprawdź sobie szczelność na plaka+korekty na zimnym. Miałem taki problem, nieszczelność w postaci uszczelki na kolektorze, doszczelniała się gdy silnik i zarazem kolektor się rozgrzały. Sprawdzałem plakiem na ciepło i nic. Na zimno wychwyciłem że coś jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, zwonko napisał:

NIestety ten silnik chyba nie miał ani licznika missfire ani czujnika spalania stukowego. Więc wiele więcej nie powiemy. Możesz jeszcze próbować zrobić log 002+007, z rogrzewania silnika. Tylko trzeba by dobrze wychwycić moment przełączania. Może być korekta po temperaturze spieprzona. Chyba że masz autko kilka lat i wcześniej tego nie było to to ślepy traf raczej. 

 

 

No właśnie niestety nie ma licznika misfire, ale czujniki spalania stukowego ma 2. Tego loga to rozumiem zrobić statycznego np po nocy??? Auto mam kilka lat i wcześniej nie było takich problemów. 

Dzisiaj po nocy uruchomilem auto i pracowało na ssaniu około 1100obr/min. Były drgania jakby te wypadania zapłonu, czyli tak jak zwykle jak jest zimny. 

Ale włączyłem klimatyzację i obroty spadły do nominalnych 880,ale też przestał przerywać i na jalowym i podczas jazdy. O co może chodzić, przecież włączyłem tylko klimę??? 

Edytowane przez busiek100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałeś autem na gaz jeździsz już kilka lat i może warto zrobić mu gruntowny przegląd . Wszystko się zużywa i niektóre rzeczy trzeba co jakiś czas wymienić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności