Skocz do zawartości
alexsat

Błąd w module kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam taki bład 

617735 - Selector Lever Park Position Lock Switch 
          B1162 11 [008] - Short to Ground
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 42
                    Mileage: 0 km
                    Date: 2000.01.01
                    Time: 00:00:00

617736 - Selector Lever Park Position Lock Switch 
          B1162 29 [008] - Signal Implausible
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 42
                    Mileage: 24218 km
                    Date: 2031.14.28
                    Time: 08:51:55

moduł kiery

             Address 16: Steering wheel       Labels: 3C0-953-569.clb
Control Module Part Number: 3C5 953 501 BG    HW: 5K0 953 569 T
  Component and/or Version: LENKS.MODUL   009 0136
           Software Coding: 299A270002
            Work Shop Code: WSC 05311 115 12345
              ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 (VW46)
                       ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
                      VCID: 6BD448A38243D5192C-803E

nie moge odpalić auta,gdyż nie widzi pozycji P na DSG o co kaman?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ustawić w pozycji N. Jeśli zobaczy to odpali

A na przyszłość to najpierw lewarek w pozycję P a dopiero potem gasić silnik (to już tak na przyszłość jak naprawisz usterkę). No i szukaj nowego wybieraka, bo na 99% to jedyna droga do pozbycia się problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamontowałem ten microswitch na kasetę od lewarka i też lipa,na wejściu do kasety jest ok.3V,ten stary microswitch całkowicie musiał paść i nie wiem czy nie uszkodził tej płytki co jest w środku tej kasety?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie pechowy ten twój cycek. Weź go dobrze obejrzyj czy on się czasem w usa nie uczył pływać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz powróciłem do oryginalnego podłączenia,czyli odłączyłem ten microswitch,i napięcie też jest takie samo więc coś nie halo z zasilaniem,a pająk od kiery może być za to odpowiedzialny?bezpieczniki posprawdzałem i są ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem 99% przypadków spowodowana była defektem wybieraka. Jeśli coś w okolicach kierownicy, to prędzej blokada niż pająk. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybierak podmieniony,kupiłem używkę ,zamontowany,auto odpala za każdym razem dopóki nie przełącze dźwigni,jak przełącze to wywala błąd:


                Address 01: Engine       Labels: 06J-907-115-CBF.clb
Control Module Part Number: 06J 906 027 AC    HW: 06J 907 309 B
  Component and/or Version: MED17.5.2        03 6452
           Software Coding: 040401081C070160
            Work Shop Code: WSC 00001 123 12345
                      VCID: 6CD64BBF4F4DD22125-8038
1 Fault Found:

002129 - Park/Neutral Switch Input Circuit 
               P0851 - 000 - Short to Ground - Intermittent
             Freeze Frame:

dodam jeszcze,że jak tylko na chwile zdejmę klemę z aku to pali,albo jak skasuje błąd,w innym przypadku nie chce zapalić

dzisiaj podmieniłem stacyjkę,zapalił dwa razy i lipa nie chce odpalić,ale teraz po podmiance stacyjki nie ma już tego błedu,w ogóle nie ma błedów nigdzie w żadnym ze sterowników

auto odpala tylko po wykasowaniu błędu ze sterownika silnika P0851,i nie pojawia się do momentu kiedy dźwignia jest na P,jeśli przestawię dźwignie na R lub D,S wyrzuca ten błąd i dpalić auto to loteria ,trzeba znowu kasować błąd,jak odpali jest już ok ,wszystko pracuje git,w sterowniku DSG nie ma błędów żadnych

 

dzisiaj dobrałem się do rozrusznika,na pozycji włączony zapłon na automacie rozrusznika jest ok.8V,jak wciskam kluczyk by odpalić jest tak samo,jaki przekaźnik steruje rozrusznikiem?czy to napięcie jest dobre? czy powinno być 12V?

Edytowane przez alexsat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, alexsat napisał:

jaki przekaźnik steruje rozrusznikiem?

J682 - pierwszy od prawej przy Bordnetz. Napięcie powinno być ~12V. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tj.jest ten przekaźnik 460(1K0951253A) zamieniłem miejscami i lipa

 

co może powodować spadek napięcia poniżej 12V oprócz tego przekaźnika?

 

 

cały czas na przewodzie dochodzącym na automat rozrusznika jest 8V,ale jak się wyłączy zapłon i wyjmę kluczyk ze stacyjki,to zwierając kablami miernika,przewód od automatu do jakiegokolwiek przewodu plusowego pokazuje napięcie 12V,czyli tak jakby było zwarcie do masy,o co tu chodz?ma ktoś jakiś pomysł?

 

napięcie jakie dochodzi do wybieraka DSG zmiany biegów jest 3V ,co zasila wybierak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,może ktoś podrzucić schemat elektryczny połączeń rozrusznika do mojego auta 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.08.2020 o 20:15, alexsat napisał:

schemat elektryczny połączeń rozrusznika

Jaki masz kod silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CBFA 2.0 tsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za schematy

Koledzy pomóżcie z tym błędem vcds P 0851 switch Park/Neutral sygnał za niski zwarcie do masy

nie mogę auta odpalić przez to,sterownik silnika blokuje rozrusznik przez ten błąd 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm a to nie bedzie cos od skrzyni dsg masz? Mi sie wydaje ze moze ona blokuje rozrusznik bo zle widzi polozenie. Ten przekaznik od rozrusznika nie jest czasami sterowany ze skrzyni ?

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest sterowany skrzynia tylko w sterowniku skrzyni brak jakich kolejek błędów to jest dziwne a jak auto odpali to skrzynia chodzi bardzo dobrze

 

Kogo polecacie do mechatroniki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

auto zaprowadziłem do elektryka ,który poprzeglądał wszystkie tematy i stwierdził,że spalił się jakiś tranzystor czy tyrystor w sterowniku blokady kierownicy i oznajmił,że to naprawi i auto do odbioru,więc ok,pojechałem zabrałem ,zapaliłem i dojechałem do domu 100km,nigdzie się nie zatrzymując,wjechałem do garażu,myslę podłącze kompa bo nie działała mi kamera cofania po jego robocie,myslę co jest grane,więc podłączam kompa a w GW 7N0 zamiast w kodowaniu pojazdu Other mam odchaczone car coupe i stąd błąd w kamerze o opragromowaniu,więc odfajczyłem Other i kamerka gra,więc wszedłem w sterownik silnika by zobaczyć błędy i bach znowu ten błąd P0851 switch Park/Neutral sygnał za niski zwarcie do masy,ręce opadły wkładam kluczyk chce zapalić i znowu to samo,dzwonie do gościa,a on mówi,że wie o co chodzi,że muszę znowu do niego przyjechać i w ciągu dwóch godzin to ogarnie,ręcę mi opadają,przecież w kolumnie kierownicy nie ma żadnych błedów,kompletnie,ma ktoś jakieś pomysły o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności