Skocz do zawartości
Dzygit

PRZERÓBKA PODŚWIETLENIA ZEGARKA W B3

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    Witam.

    Przedstawiam mój sposób na przeróbkę podświetlenia zegarka w B3.

     

    1.Wymontowujemy zegary z naszego Passka i odkęcamy pzredni panel z szybką.Następnie wyjmujemy OBROTOMIERZ , PRĘDKOŚCIOMIERZ i TEMPERATURĘ Z PALIWEM.Jedynie prędkościomierz jest przykręcony,pozostałe zegary są montowane na wcisk.

    srbyprdkoiomierza8fj.th.jpg

    2.Teraz trzeba wymontować drukowaną płytę główną .W tym celu odginamy delikatnie plastikowe zatrzaski z przodu i z tyłu przy gniazdku z pinami oraz odkręcamy tranzystor od obudowy(prawy górny narożnik).

    zatrzaskiztyu3ss.th.jpg

    3.Wyjmujemy płyte z obudowy zegarów i odwracamy.Z drugiej strony odkręcamy cztery śróby trzymające zegarek(nie wiem po co ale to są TORXy).I podnośimy płytę do góry a zegarek pozostaje na stole.

    rbyzegarka4nc.th.jpg

    4.Z obudowy zegarka (czarna) wyjmujemy środek(biały) robimy to bardzo delikatnie ,tak żeby gumka pzrewodząca została na swoim miejscu.Jeżeli jednak wypadła to wstawiamy ją z powrotem.

    zegarekztyu9yz.th.jpg

    Następnie wyjmujemy zieloną plastikową wkładkę(efekt świecenia na zielono)

    zegarekbezwkadki9vs.th.jpg

    5.Przygotowuemy diodę.Ja zastosowałem super jasną czerwoną 5mm.W zależności od gustu można dać zieloną, niebieską lub białą.

    Do diody lutujemy opornik.Do każdej jest inny, bo w zależności od koloru jest inny opór.Staramy sie nózki zrobić jak najkrótsze.Bardzo ważne jest żeby zeszlifować czubek diody na plasko(przy pomocy pilnika lub papieru ściernego) po to żeby lepiej rozpraszała światło.

    dioda0dn.th.jpg

    6.Teraz lutujemy diodę do płyty głównej w miejsce fabrycznej żarówki.Bardzo ważne jest ustalenie gdzie na płycie jest"+" bo inaczej dioda poprostu nie zaświeci.

    diodaprzylutowana0kv.th.jpg

    Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo to wygląda to w ten sposób.

    diodaswiecca9ql.th.jpg

    7.Teraz składamy wszystko z powrotem z tym że do zegarka NIE WKŁADAMY zielonego plastiku.Sręcamy wszystko do kupy i podłączamy na próbę do zasilania.Przy starannym wykonaniu musi zaświecić.Montujemy zegary na swoje miejsce pamiętając o lince prędkościomierza.I cieszymy sie efektem końcowym.Sciemniacz oświetlenia działa tak jak przy żarówce.

    gotowe1rh.th.jpg

    Efekt na żywo jest DUŻO ładniejszy,zegarek świeci jaskrawą czerwienią.Pozdrawiam i życzę udanej przeróbki! :619:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość gora333

    Pelny dobry opis:) tez biore sie za to niedlugo, tarcze juz mam podswietlone na czerwono, jeszcze tylko MFA i zegarek:)

     

    Przydalby sie jeszcze opis wymiany tarcz na inne (np. biale)

    I moze ktos wykombinowal cos z podswietleniem tarcz od tylu (niekoniecznie tych oryginalnych) ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marcinzet74

    Efekt OK.

    Jak zrobiłeś , a raczej czym - czerwone wslazówki :641: fajnie wygląda

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość gora333

    Po prostu zalozylem czerwone diody i wszystko oswietlaja na czerwono :)

    Wskazowki mozna pomalowac czerwonym lakierem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość pawel1309
    A tu mam jeszcze inny ciekawy sposob podswietlenia, z golfa, ale mozna wykorzystac i w pasku :)Podswietlenie zegarkow

     

    uzyskany efekto jest naprawdę za****sty, ale i tak nie rozumiem jak to zrobić ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2008

    uzyskany efekto jest naprawdę za****sty, ale i tak nie rozumiem jak to zrobić ;)

     

    Bo opis jest dość lakoniczny, a fotki miernej jakości.

    Zabrałbym sie za to, ale nie mam nawet lutwonicy :625:

     

    Efekt jest jednak odlotowy - na te zegary "nie ma bata".

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość pawel1309

    znalazłem jeszcze takie zegary :)

    a przy okazji dowiedziałem się, że w T4 są takie same zegary jak w B3 (B4)... czy to prawda?? kto ma T4 żeby sie wypowiedzieć :614:

     

    edit:

    na niemieckim ebay znalazłem jeszcze TO

    pozwolę sobie dodać jeszcze jako ciekawostkę, że w licytacji cena za te tarcze przekroczyła już 100 ojro :P Jak ktos juz zrobi takie to ja chętnie odkupię ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość stone

    Witam :610: No z*******e, muszę i ja tak zrobić tylko zastanawiam się jeszcze nad odwruceniem foli polaryzacyjnej czy godzina i cała reszta będzie w słoneczny dzień wystarczająco widoczna :643: Podświetlenie na niebiesko zrobiłem na neonie do podswietlania obudów komputerowych(koszt ok 30 zeta)polecam, opis na zaprzyjażnionej stronie golfa :629:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2008

    a przy okazji dowiedziałem się, że w T4 są takie same zegary jak w B3 (B4)... czy to prawda?? kto ma T4 żeby sie wypowiedzieć :614:

     

    Już T4 nie mam, ale przez 2 lata miałem :)

    Zegary z T4, 2.4D, 97r:

     

    zegary.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość brzeszczot

    Wszystko fajnie i pieknie ale niech mi ktos podopowie jak naprawde ściąga sie wskazówki z tych zegarów by moc je dalej rozmontowywać:>??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość ANDRE1000
    Wszystko fajnie i pieknie ale niech mi ktos podopowie jak naprawde ściąga sie wskazówki z tych zegarów by moc je dalej rozmontowywać:>??
    POPROSTU CIĄGNĄC DO SIEBIE OSTROŻNIE NIE NA BOKI . :629: :629:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość brzeszczot

    ostatecznie udało mi sie sciagnac tylko 2 z 4 wskazówek.

    Te z predkosciomierza i obrotomierza siedzą jak pieruny ogniste.

    Na szzcescie wymysliłem jak zalozyć wlasne tarcze przez wskazówki bez ich sciagania.

    Dla forumowiczów dorzuce jeszcze efekt moich komputerowych wypocin tj zegary do VW Passat B3 w wersji GT.

    zegary0dt.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Sh4d0w

    Brzeszczot a mozesz udostepnic w wersji edytowalnej, bo do B4 w dodatku disla musialbym je troche zmodyfikowac.

     

    pozdrawiam

    K.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (SB)
    Rok prod: 1990

    Witam!

    Czy może ktoś posiada zdjęcie białych tarcz do B3? (do druku), mam passata B3, 1991rok z prędkościomierzem do 200Km/h i obrotomierz, zegarek cyfrowy.

     

    Mam jeszcze takie pytanie: czy jak np wydrukuje te tarcze na papierze fotograficznym, podkleję je taśmą dwustronna i przykleje na stare to nie będą przebijać (te stare)? Jakbyście radzili mi z tym zrobic...?

     

    Takie mam zegary:

    z2j1zor36nwexqk4m.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość brzeszczot

    Ja swoje białe tarcze wydrukwałem na papierze foto. Natępnie z oby dwóch stron spryskałem je KLARem - tj bezbarwnym lakierem. Po wysuszeniu przykreciłem je na oryginały. Spostrzeżenie pomysł z taśmą dwu stronną jest ciekawy. U mnie zegary troszkę się wyginaja jednak przed znacznymi zmianami chroni je plastiki dociskający i tworzący obwódki zegarów. Największy problme jaki mialem do rozgryzienia to tworzenie okrągów 1 cm.

     

    Jesli chodzi o zegary to na wyrażna prośbe moge udostepnić swoje w wersji edytowalnej. tak się stało w przypadku użytkownika Sh4d0w, W zamian oczekuje jedynie ,że wysiłki następców trafią również tu na forum. Moje tarcze sa tworzone w MS Photodraw z Office 2000 CD3 . rozszerzenie MIX. Nie znam programu który dokonywalby konwersji na CDR (Corel)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (SB)
    Rok prod: 1990

    a jak je spryskałeś clar-em to jak zgiałeś tarcze to nie złuszczył sie lakier? I czy on nie rozpuszcza tuszu z drukarki?

     

    Mam pakiek office 2003 ale nie mam takiego programu... z offica mam tylko photo manager

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość brzeszczot

    Lakier jest nawet odporny na zgięcia.Po spryskaniu sie nie złuszczył i nie zniszzył tuszu. Fakt pzy robienu prawie ze rulonika pojawiaja sie pęknięcia jednak sa one widoczne tylko pod kilkoma kątami i w tyklko i wyłacznie naturalnym swietle. Po załozeniu nie widac i lakieru i pęknięć. Uzyłem Klaru bo uznałem ze to ochroni tusz przedwarunkami atmosferycznymi. No i sie nie pomyliłem. Prolem jest jednak papier, ma tendencje do wyginania i pomyusl na klejenie moze sie sprawdzic ale nie wiem jak tasma dwu stronna zareaguje na warunki pogodowe (róznica temp i wilogotnośc). Nie jestem do tego rozwiazania przekonany.

    Tak jak pisałem ten program jest na 3 CD Offica 2000.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności