Skocz do zawartości
KTMajew

passat b5 wyjęcie przedniego fotela przesuwanego elektrycznie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z wyjęciem fotela kierowcy, który jest przesuwany silnikiem.

Szukałem informacji i wszystkie porady jakby były tylko do fotela z mechanizmem ręcznym:
"przesuń fotel do przodu, zdejmij osłonki, przesuń fotel do tyłu, odkręć dwie śruby M13, wyjmij bolec, wysuń fotel całkiem do tyłu".

Ja jednak mam problem:
po odkręceniu tych dwóch śrub oraz trzeciej pomiędzy nimi nie mogę wypchnać fotela do tyłu z prowadnicy.

Czy coś dodatkowo blokuje w mechanizmie elektrycznym?
A może inaczej się go wyjmuje?

Proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam

Edytowane przez KTMajew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zdjąłeś plastikowe nakładki z prowadnic?  Bo fotel rozumiem masz uwolniony i jeździ po prowadnicach tylko nie możesz nim wyjechać z szyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, pisząc "zdejmij osłonki" chodziło mi o nakładki na prowadnicach.

U mnie nie ma tego bolca zabezpieczajacego, ale jest śruba, którą odkręciłem.

Mam wrażenie jakby mechanizm silnika blokował przesunięcie do tyłu, aby wysunąć fotel z prowadnic.

Fotel nie jeździ "uwolniony" po prowadnicach. Muszę używać silniczka, więc cofając całkiem do tyłu wlącza się czujnik krańcowy, silnik się wyłącza i nie mogę dalej przesunąć ręcznie, aby go wypchnąć.

Edytowane przez KTMajew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w przedlifcie jest inaczej bo w polifcie oprócz dwóch M13 z przodu to nic fotela nie trzyma. Odkręcasz, przechylasz i wyjeżdżasz. 

Musi wyjść i to bez użycia silników. Łapiesz go od tyłu i przechylasz w swoją stronę i odchylony pod kątem około 45stopni musi zjechać.  Przecież on w tych prowadnicach luźno jeździ na kółeczkach tylnych i nic więcej go nie trzyma pod odkręceniu przodu. Musi zejść jak nic mechanicznie nie wadzi o coś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście powinno się cofnąć i wyjść (razem z silnikiem) po odkręceniu dwóch śrub M13, ale "mocowanie" jest bardzo zardzewiałe i chyba weszło w wykładzinę, która blokowała przesunięcie do tyłu.

Poradziłem sobie odkręcając nakrętkę od ślimaka (pomiędzy dwoma śrubami M13) oraz czterech śrub TORX 25 po obu stronach szyny ze ślimakiem umożliwiając zdjęcie blachy uniemożliwiającej cofnięcie fotela.
Wtedy mogłem wycofać całkowicie fotel z pomocą silnika i wyjąć go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności