KTMajew Zgłoś #1 Napisano 3 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam, Mam problem z wyjęciem fotela kierowcy, który jest przesuwany silnikiem. Szukałem informacji i wszystkie porady jakby były tylko do fotela z mechanizmem ręcznym: "przesuń fotel do przodu, zdejmij osłonki, przesuń fotel do tyłu, odkręć dwie śruby M13, wyjmij bolec, wysuń fotel całkiem do tyłu". Ja jednak mam problem: po odkręceniu tych dwóch śrub oraz trzeciej pomiędzy nimi nie mogę wypchnać fotela do tyłu z prowadnicy. Czy coś dodatkowo blokuje w mechanizmie elektrycznym? A może inaczej się go wyjmuje? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez KTMajew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2020 A zdjąłeś plastikowe nakładki z prowadnic? Bo fotel rozumiem masz uwolniony i jeździ po prowadnicach tylko nie możesz nim wyjechać z szyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KTMajew Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) Tak, pisząc "zdejmij osłonki" chodziło mi o nakładki na prowadnicach. U mnie nie ma tego bolca zabezpieczajacego, ale jest śruba, którą odkręciłem. Mam wrażenie jakby mechanizm silnika blokował przesunięcie do tyłu, aby wysunąć fotel z prowadnic. Fotel nie jeździ "uwolniony" po prowadnicach. Muszę używać silniczka, więc cofając całkiem do tyłu wlącza się czujnik krańcowy, silnik się wyłącza i nie mogę dalej przesunąć ręcznie, aby go wypchnąć. Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez KTMajew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2020 Może w przedlifcie jest inaczej bo w polifcie oprócz dwóch M13 z przodu to nic fotela nie trzyma. Odkręcasz, przechylasz i wyjeżdżasz. Musi wyjść i to bez użycia silników. Łapiesz go od tyłu i przechylasz w swoją stronę i odchylony pod kątem około 45stopni musi zjechać. Przecież on w tych prowadnicach luźno jeździ na kółeczkach tylnych i nic więcej go nie trzyma pod odkręceniu przodu. Musi zejść jak nic mechanicznie nie wadzi o coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KTMajew Zgłoś #5 Napisano 5 Sierpnia 2020 Rzeczywiście powinno się cofnąć i wyjść (razem z silnikiem) po odkręceniu dwóch śrub M13, ale "mocowanie" jest bardzo zardzewiałe i chyba weszło w wykładzinę, która blokowała przesunięcie do tyłu. Poradziłem sobie odkręcając nakrętkę od ślimaka (pomiędzy dwoma śrubami M13) oraz czterech śrub TORX 25 po obu stronach szyny ze ślimakiem umożliwiając zdjęcie blachy uniemożliwiającej cofnięcie fotela. Wtedy mogłem wycofać całkowicie fotel z pomocą silnika i wyjąć go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach