Skocz do zawartości
Tempo

Szarpie na rozgrzanym silniku - pomoc w analizie logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu z autem, silnik 1.9 TDI BLS. Silnik nie szarpie na zimnym, szarpie na rozgrzanym. Sporadyczne problemy z odpaleniem po nocy, auto odpala i momentalnie gaśnie, do odpalenia trzeba kręcić z minimum 3 razy. Zrobiłem też logi statyczne i dynamiczne, bipy na dużym minusie. Na biegu jałowym 3 pompka 2.99mg. Skąd takie duże bipy na minusie, co jest ich przyczyną? I czy 3 pompka z wartością graniczną 2.99mg już jest martwa ? Pompkę oddać do regeneracji czy już kupić zregenerowaną ?

W błędach silnika jest :

Znaleziono 1 błąd:
000771 - Cylinder 3
               P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00110000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 283700 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 12:52:02

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 819 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 14.14 V
                    Dawka paliwa: 2.96 mg/suw
                    Temperatura: 78.3*C
                    (bez jednostek): 0.0

Statyczne: 001 003 004 013 023

Dynamiczne: 001 004 013018023

W dynamicznych mam jeszcze zrobione logi nie związane z pompkami, ale jeśli będzie potrzeba to je wrzucę tutaj: 003 008 010 011

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BIPy na minusie z reguły oznaczają problemy z dostarczaniem paliwa, więc układ paliwowy się kłania (pompa vacum itd). Czy 3 pompka ma cały czas wartość 2.99 na zimnym i na ciepłym? Czy tylko szarpie czy zaczyna "palić na 3 gary?"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę o analizę logów. WIem, że nie zlogowałem wszystkiego co potrzeba, ale w tym momencie nie mam czasu. :( Może z tego co jest da się postawić diagnozę. Jeśli nie postaram się zrobić potrzebne logi tylko bardzo bym prosił o info którą grupę. 

Objawy ogólnie są takie, że passat szarpie w zakresie od 3000 do 4000 obrotów. Nie zawsze ale coraz częściej. Z logów na szybko widać, że pompowtrysk na cylindrze 1 przy ostrym przyśpieszaniu wywala kod 16 i BIP-y wskakuja na -128. Silnik BKC passat B6. Dodam jeszcze, że żadne błędy nie zapisały się w silniku.

logi.xls

Edytowane przez mfifi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności