Skocz do zawartości
busiek100

Czujnik położenia wału korbowego Passat B5 ADR 1.8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może mi ktoś kumaty wyjaśnić jedną rzecz. W Vagu nie pamiętam grupy, ale jest okienko, które pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu. Pytanie brzmi, czemu jak jest zimny silnik to tam jest ATDC i jakaś skacząca wartość kąta, a jak się nagrzeje silnik to zmienia się na BTDC i jakaś wartość kąta? Od czego to jest uzależnione?Od czujnika położenia wału korbowego i temp. silnika? Dzisiaj jak byłem podpięty Vagiem, temp silnika była 30 stopni, odpaliłem i przez chwile pracował na BTDC a potem przeszedł na ATDC i czasy wtrysków około 6ms. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu już pracował na BTDC i czasy wtrysku były około 3ms. O co chodzi? Czyżby czujnik położenia wału oszukiwał??? Wrzucam filmik z oscyloskopu, który był podłączony do czujnika wału korbowego.Pracuje prawidłowo,czy do wymiany?????Na drugim filmiku widać jakby trochę dziwne zachowanie czujnika-było to po lekkim przygazowaniu i odpuszczeniu gazu,czyli praca na jałowym, a widać na oscylogramie jak punkt GMP skacze.

Edytowane przez busiek100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego jest sprawny.

Temat do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności