Skocz do zawartości
nethome

diesel Olej w zbiorniku wyrównawczym

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry ,

Mam problem z swoim Passkiem otóż pojawił się czarny osad w zbiorniczku wyrównawczym czyli olej.

Co zrobiłem :

Test szczelności głowicy CO2 dwa razy płyn nie zmienił  koloru był cały czas niebieski dla pewności na samym końcu podmuchałem w rurkę i wtedy kolor zmienił się na zielony czyli działa ;-)

Wymieniłem wczoraj chłodnicę oleju pod filtrem na nową jestem na etapie testów czyli jeżdżę i wymieniam co jakiś czas płyn w zbiorniku bo cały czas pojawia się lekki osad.

Przed wymianą pojawiała mi się kontrolka ciśnienia oleju szczególnie w momencie jak silnik był na wysokim biegu (obciążony) i miał obroty poniżej 2000 w momencie kiedy dodawałem gazu powyżej 2000 kontrolka gasła czyżby był zawalony smok w misce olejowej ?

Pytanie czy możliwe jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą tak że olej dostaje się do kanału wodnego ?

Samochód odpala od pierwszego kopa, kopcenia nie zauważyłem.

Znajomy mechanik stwierdził również że mam za jasny olej i mu śmierdzi "ropą" czyli jest rozrzedzony przez "ropę" (olej wymieniłem 3 dni przed wizytą u mechanika 5W30 Castrola) z tego co pamiętam jeżeli pompki miały nieszczelność to samochód miał problem z odpalaniem po dłuższym postoju dodam że poziom oleju jest na stałym poziomie chyba że ten naddatek leciał w kanał wodny ;-) ?

Olej który stosuje 5W30 jest OK czy zmieniać go na 5W40 ?

Co radzicie myślicie że czeka mnie naprawa głowicy ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny olej może być tylko z silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że tylko z silnika bo innej możliwości nie ma ?

Obecnie po wymianie chłodnicy oleju jakby było tego mniej ... testuję i wymieniam G12 co jakiś czas.

Pytanie dlaczego test CO2 nic nie wykrył skoro jest nieszczelność typu układ olejowy -> układ chłodzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to diesel i u mnie w 1.9 TDI ATJ też  nic nie wykrył a miałem uszkodzoną uszczelke pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie była ta sama historia tylko po jeździe w trasie (około 15km) wywalało płyn. Oczywiście uszczelka pod głowicą do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak spaliny są w płynie to wykrywa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Hafun napisał:

U mnie była ta sama historia tylko po jeździe w trasie (około 15km) wywalało płyn. Oczywiście uszczelka pod głowicą do wymiany.

U mnie nie wywala płynu chłodniczego i stan oleju jest na stałym poziomie jak sprawdzam od 3 dni.

 

Mam wymienioną starą chłodnicę oleju sprawdzę jakimś domowym sposobem czyli sprężarka + woda czy pojawi się jakaś nieszczelności pod wodą ;-)

Edytowane przez nethome

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U  mnie tez poziom oleju był na stałym poziomie a  w zbiorniku wyrównawczym było go mnóstwo. Po wymianie uszczelki pod głowicą i kilku płukaniach węży jest spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności