nethome Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2020 Dzień dobry , Mam problem z swoim Passkiem otóż pojawił się czarny osad w zbiorniczku wyrównawczym czyli olej. Co zrobiłem : Test szczelności głowicy CO2 dwa razy płyn nie zmienił koloru był cały czas niebieski dla pewności na samym końcu podmuchałem w rurkę i wtedy kolor zmienił się na zielony czyli działa Wymieniłem wczoraj chłodnicę oleju pod filtrem na nową jestem na etapie testów czyli jeżdżę i wymieniam co jakiś czas płyn w zbiorniku bo cały czas pojawia się lekki osad. Przed wymianą pojawiała mi się kontrolka ciśnienia oleju szczególnie w momencie jak silnik był na wysokim biegu (obciążony) i miał obroty poniżej 2000 w momencie kiedy dodawałem gazu powyżej 2000 kontrolka gasła czyżby był zawalony smok w misce olejowej ? Pytanie czy możliwe jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą tak że olej dostaje się do kanału wodnego ? Samochód odpala od pierwszego kopa, kopcenia nie zauważyłem. Znajomy mechanik stwierdził również że mam za jasny olej i mu śmierdzi "ropą" czyli jest rozrzedzony przez "ropę" (olej wymieniłem 3 dni przed wizytą u mechanika 5W30 Castrola) z tego co pamiętam jeżeli pompki miały nieszczelność to samochód miał problem z odpalaniem po dłuższym postoju dodam że poziom oleju jest na stałym poziomie chyba że ten naddatek leciał w kanał wodny ? Olej który stosuje 5W30 jest OK czy zmieniać go na 5W40 ? Co radzicie myślicie że czeka mnie naprawa głowicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2020 Czarny olej może być tylko z silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #3 Napisano 23 Lipca 2020 Domyślam się że tylko z silnika bo innej możliwości nie ma ? Obecnie po wymianie chłodnicy oleju jakby było tego mniej ... testuję i wymieniam G12 co jakiś czas. Pytanie dlaczego test CO2 nic nie wykrył skoro jest nieszczelność typu układ olejowy układ chłodzenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2020 Bo to diesel i u mnie w 1.9 TDI ATJ też nic nie wykrył a miałem uszkodzoną uszczelke pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hafun Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2020 U mnie była ta sama historia tylko po jeździe w trasie (około 15km) wywalało płyn. Oczywiście uszczelka pod głowicą do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2020 Jak spaliny są w płynie to wykrywa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #7 Napisano 26 Lipca 2020 (edytowane) 19 godzin temu, Hafun napisał: U mnie była ta sama historia tylko po jeździe w trasie (około 15km) wywalało płyn. Oczywiście uszczelka pod głowicą do wymiany. U mnie nie wywala płynu chłodniczego i stan oleju jest na stałym poziomie jak sprawdzam od 3 dni. Mam wymienioną starą chłodnicę oleju sprawdzę jakimś domowym sposobem czyli sprężarka + woda czy pojawi się jakaś nieszczelności pod wodą Edytowane 26 Lipca 2020 przez nethome Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechbedford Zgłoś #8 Napisano 26 Lipca 2020 U mnie tez poziom oleju był na stałym poziomie a w zbiorniku wyrównawczym było go mnóstwo. Po wymianie uszczelki pod głowicą i kilku płukaniach węży jest spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach