Jump to content
Kuczi

Błąd 004663 Fuel Injector for Cylinder 1

Recommended Posts

Cześć.

Dopadło mnie na trasie. Zapaliła się spiralka świec żarowych i silnik wszedł w tryb awaryjny. Miałem lapka i kabel przy sobie a więc na gorąco sprawdziłem błędy i wyszło:

2 Faults Found:

004663 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 
               P1237 - 000 - Open Circuit - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 257291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.07.11
                    Time: 11:25:48

             Freeze Frame:
                    RPM: 2093 /min
                    Speed: 102.0 km/h
                    Voltage: 14.06 V
                    Temperature: 31.5°C
                    Temperature: 22.5°C
                    Inj. Quantity: 19.8 mg/str
                    Bin. Bits:  0011100

000769 - Cylinder 1 
               P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 257292 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.07.11
                    Time: 11:27:55

             Freeze Frame:
                    RPM: 782 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Inj. Quantity: 6.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 305.0 mg/str
                    (no units): 3.39
                    Temperature: 25.2°C
                    Temperature: 81.9°C


Readiness: 1 1 0 0 0 

 

Zacząłem od sprawdzenia wtyczki na pierwszym wtryskiwaczu, wymyłem sprayem do elektroniki ( była brudna ) i organoleptycznie sprawdziłem czy nie ma przetarć.  wykasowałem błędy i pojechałem. Po kilku kilometrach to samo.... Stanąłem , skasowałem błąd i pojechałem dalej. Było dobrze przez kilkanaście km... Później już mi się nie chciało kombinować, padał deszcz a więc przejechałem 200 km w trybie awaryjnym. Na S8 w porywach do 100 km/h nawet dało się jechać. Po ok 150 km w trybie awaryjnym zapaliła się kontrolka DPF ale to pewnie następstwo w/w błędu i jazdy z 3 gary.

Błąd kasuję, odpalam auto i raz jest ok a raz od razu wywala błąd, tak jakby zależało to od ułożenia przewodów idących do wtryskiwacza.

Zerknijcie na filmik.

Dzisiaj błąd jest taki :

 

004663 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 
               P1237 - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 257574 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.07.13
                    Time: 09:15:24

             Freeze Frame:
                    RPM: 1035 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 11.48 V
                    Temperature: 20.7°C
                    Temperature: 16.2°C
                    Inj. Quantity: 1.6 mg/str
                    Bin. Bits:  1011000


Readiness: 0 0 0 0 1 

Jakie macie pomysły ?

Uwalona wtyczka? Sprawdziłem miernikiem i jest przejście a ruszając przewodami nie ma żadnych wahań na wskaźniku, no ideał wręcz. Jak widać na filmiku zdjąłem izolację, przewody całe, bez przetarć i złamań. 

Pada wtryskiwacz a może świeca żarowa ? Przy uszkodzonej świecy w silnikach CR ma to wpływ ( nie wiem, może mierzy rezystancję czy cos podobnego ? ) 

Pada czujnik G247 ( ciśnienia paliwa, ten co jest obok pierwszego wtryskiwacza ) ? Może on szwankuje, podaje złe ciśnienie a że pierwszy wtryskiwacz jest jako pierwszy to on wywala błąd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej uszkodzony wtryskiwacz utwierdzenie w diagnozie to zamiana miejscami wtryskiwaczy np. 1 z 3 i zobaczysz czy błąd z 1 pójdzie na 3 cylinder oczywiście po zamianie miejscami przepisać kody wtrysków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem raczej rozwiązany, jakby ktoś miał ten sam przypadek a wiem ze kilka osób miało/ma to zacznijcie od wymiany wtyczki wtryskiwacza. 

Kupiłem uszkodzoną wiązkę z wtyczkami i fajkami, uciąłem , polutowałem i podłączyłem. Auto zapaliło normalnie, ruszając przewodami nic się nie działo. Pojeździłem kilkanaście kilometrów i jest ok. Nowa wtyczka w ASO to ok 50 zł, do tego trzeba przewody z pinami i robi się ok 80 zł. Jakby ktoś potrzebował to mam jeszcze trzy ;) 

Jutro rozbiorę starą i zobaczę co tam się wydarzyło. Na mierniku wszystko było ok, nie było przerwy ale nie mierzyłem rezystancji a wg mnie to może być przyczyna. Prąd płynie ale za "cienki"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy