Kuczi Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2020 Cześć. Dopadło mnie na trasie. Zapaliła się spiralka świec żarowych i silnik wszedł w tryb awaryjny. Miałem lapka i kabel przy sobie a więc na gorąco sprawdziłem błędy i wyszło: 2 Faults Found: 004663 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) P1237 - 000 - Open Circuit - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Reset counter: 255 Mileage: 257291 km Time Indication: 0 Date: 2020.07.11 Time: 11:25:48 Freeze Frame: RPM: 2093 /min Speed: 102.0 km/h Voltage: 14.06 V Temperature: 31.5°C Temperature: 22.5°C Inj. Quantity: 19.8 mg/str Bin. Bits: 0011100 000769 - Cylinder 1 P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 257292 km Time Indication: 0 Date: 2020.07.11 Time: 11:27:55 Freeze Frame: RPM: 782 /min Speed: 0.0 km/h Inj. Quantity: 6.0 mg/str Mass Air / Rev.: 305.0 mg/str (no units): 3.39 Temperature: 25.2°C Temperature: 81.9°C Readiness: 1 1 0 0 0 Zacząłem od sprawdzenia wtyczki na pierwszym wtryskiwaczu, wymyłem sprayem do elektroniki ( była brudna ) i organoleptycznie sprawdziłem czy nie ma przetarć. wykasowałem błędy i pojechałem. Po kilku kilometrach to samo.... Stanąłem , skasowałem błąd i pojechałem dalej. Było dobrze przez kilkanaście km... Później już mi się nie chciało kombinować, padał deszcz a więc przejechałem 200 km w trybie awaryjnym. Na S8 w porywach do 100 km/h nawet dało się jechać. Po ok 150 km w trybie awaryjnym zapaliła się kontrolka DPF ale to pewnie następstwo w/w błędu i jazdy z 3 gary. Błąd kasuję, odpalam auto i raz jest ok a raz od razu wywala błąd, tak jakby zależało to od ułożenia przewodów idących do wtryskiwacza. Zerknijcie na filmik. Dzisiaj błąd jest taki : 004663 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) P1237 - 000 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 257574 km Time Indication: 0 Date: 2020.07.13 Time: 09:15:24 Freeze Frame: RPM: 1035 /min Speed: 0.0 km/h Voltage: 11.48 V Temperature: 20.7°C Temperature: 16.2°C Inj. Quantity: 1.6 mg/str Bin. Bits: 1011000 Readiness: 0 0 0 0 1 Jakie macie pomysły ? Uwalona wtyczka? Sprawdziłem miernikiem i jest przejście a ruszając przewodami nie ma żadnych wahań na wskaźniku, no ideał wręcz. Jak widać na filmiku zdjąłem izolację, przewody całe, bez przetarć i złamań. Pada wtryskiwacz a może świeca żarowa ? Przy uszkodzonej świecy w silnikach CR ma to wpływ ( nie wiem, może mierzy rezystancję czy cos podobnego ? ) Pada czujnik G247 ( ciśnienia paliwa, ten co jest obok pierwszego wtryskiwacza ) ? Może on szwankuje, podaje złe ciśnienie a że pierwszy wtryskiwacz jest jako pierwszy to on wywala błąd ? b6.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darpola Zgłoś #2 Napisano 13 Lipca 2020 Raczej uszkodzony wtryskiwacz utwierdzenie w diagnozie to zamiana miejscami wtryskiwaczy np. 1 z 3 i zobaczysz czy błąd z 1 pójdzie na 3 cylinder oczywiście po zamianie miejscami przepisać kody wtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 13 Lipca 2020 Problem raczej rozwiązany, jakby ktoś miał ten sam przypadek a wiem ze kilka osób miało/ma to zacznijcie od wymiany wtyczki wtryskiwacza. Kupiłem uszkodzoną wiązkę z wtyczkami i fajkami, uciąłem , polutowałem i podłączyłem. Auto zapaliło normalnie, ruszając przewodami nic się nie działo. Pojeździłem kilkanaście kilometrów i jest ok. Nowa wtyczka w ASO to ok 50 zł, do tego trzeba przewody z pinami i robi się ok 80 zł. Jakby ktoś potrzebował to mam jeszcze trzy Jutro rozbiorę starą i zobaczę co tam się wydarzyło. Na mierniku wszystko było ok, nie było przerwy ale nie mierzyłem rezystancji a wg mnie to może być przyczyna. Prąd płynie ale za "cienki" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach