Skocz do zawartości
Kuczi

Błąd 004663 Fuel Injector for Cylinder 1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Dopadło mnie na trasie. Zapaliła się spiralka świec żarowych i silnik wszedł w tryb awaryjny. Miałem lapka i kabel przy sobie a więc na gorąco sprawdziłem błędy i wyszło:

2 Faults Found:

004663 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 
               P1237 - 000 - Open Circuit - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 257291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.07.11
                    Time: 11:25:48

             Freeze Frame:
                    RPM: 2093 /min
                    Speed: 102.0 km/h
                    Voltage: 14.06 V
                    Temperature: 31.5°C
                    Temperature: 22.5°C
                    Inj. Quantity: 19.8 mg/str
                    Bin. Bits:  0011100

000769 - Cylinder 1 
               P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 257292 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.07.11
                    Time: 11:27:55

             Freeze Frame:
                    RPM: 782 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Inj. Quantity: 6.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 305.0 mg/str
                    (no units): 3.39
                    Temperature: 25.2°C
                    Temperature: 81.9°C


Readiness: 1 1 0 0 0 

 

Zacząłem od sprawdzenia wtyczki na pierwszym wtryskiwaczu, wymyłem sprayem do elektroniki ( była brudna ) i organoleptycznie sprawdziłem czy nie ma przetarć.  wykasowałem błędy i pojechałem. Po kilku kilometrach to samo.... Stanąłem , skasowałem błąd i pojechałem dalej. Było dobrze przez kilkanaście km... Później już mi się nie chciało kombinować, padał deszcz a więc przejechałem 200 km w trybie awaryjnym. Na S8 w porywach do 100 km/h nawet dało się jechać. Po ok 150 km w trybie awaryjnym zapaliła się kontrolka DPF ale to pewnie następstwo w/w błędu i jazdy z 3 gary.

Błąd kasuję, odpalam auto i raz jest ok a raz od razu wywala błąd, tak jakby zależało to od ułożenia przewodów idących do wtryskiwacza.

Zerknijcie na filmik.

Dzisiaj błąd jest taki :

 

004663 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 
               P1237 - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 257574 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.07.13
                    Time: 09:15:24

             Freeze Frame:
                    RPM: 1035 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 11.48 V
                    Temperature: 20.7°C
                    Temperature: 16.2°C
                    Inj. Quantity: 1.6 mg/str
                    Bin. Bits:  1011000


Readiness: 0 0 0 0 1 

Jakie macie pomysły ?

Uwalona wtyczka? Sprawdziłem miernikiem i jest przejście a ruszając przewodami nie ma żadnych wahań na wskaźniku, no ideał wręcz. Jak widać na filmiku zdjąłem izolację, przewody całe, bez przetarć i złamań. 

Pada wtryskiwacz a może świeca żarowa ? Przy uszkodzonej świecy w silnikach CR ma to wpływ ( nie wiem, może mierzy rezystancję czy cos podobnego ? ) 

Pada czujnik G247 ( ciśnienia paliwa, ten co jest obok pierwszego wtryskiwacza ) ? Może on szwankuje, podaje złe ciśnienie a że pierwszy wtryskiwacz jest jako pierwszy to on wywala błąd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej uszkodzony wtryskiwacz utwierdzenie w diagnozie to zamiana miejscami wtryskiwaczy np. 1 z 3 i zobaczysz czy błąd z 1 pójdzie na 3 cylinder oczywiście po zamianie miejscami przepisać kody wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem raczej rozwiązany, jakby ktoś miał ten sam przypadek a wiem ze kilka osób miało/ma to zacznijcie od wymiany wtyczki wtryskiwacza. 

Kupiłem uszkodzoną wiązkę z wtyczkami i fajkami, uciąłem , polutowałem i podłączyłem. Auto zapaliło normalnie, ruszając przewodami nic się nie działo. Pojeździłem kilkanaście kilometrów i jest ok. Nowa wtyczka w ASO to ok 50 zł, do tego trzeba przewody z pinami i robi się ok 80 zł. Jakby ktoś potrzebował to mam jeszcze trzy ;) 

Jutro rozbiorę starą i zobaczę co tam się wydarzyło. Na mierniku wszystko było ok, nie było przerwy ale nie mierzyłem rezystancji a wg mnie to może być przyczyna. Prąd płynie ale za "cienki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności