Skocz do zawartości
khad

Dokładność wskaźnika paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam pewien problem z dokładnością wskazań poziomu paliwa. Passat B8 1.8 TSI DSG.

 

Opis problemu:

Z początku wskazówka poziomu paliwa wydaje się bardzo wolno przesuwać w dół po zatankowaniu do pełna, potem przyspiesza i finalnie stan ze wskazań różni się znacznie od stanu faktycznego. Po zatankowaniu do pełna wskazanie jest prawidłowe tj. wskazuje full.

 

Zrobiłem mały test żeby pokazać problem. Wskaźnik wskazuje 7/16 baku, dodatkowo wskazanie "Ilość zatankowanego paliwa" sugeruje że w baku jest 35l poniżej pełnego stanu (to chyba jest do tego właśnie?). Bak ma bodajże 66l pojemności. Z tym wskazaniem pojechałem zatankować i do baku weszło 45l. Szybka kalkulacja i wychodzi, że jeśli przy stanie 7/16 baku wlałem 45l to bak powinien mieć 80l co jest nieprawdą. ?

 

Załączam zdjęcia przed i po tankowaniu. Na zdjęciu drugim widać, że stan po zatankowaniu pokazuje full oraz że kontrolka "Il. zatankowanego paliwa" jest wyzerowana (czyli nie pokazuje ile wlałem paliwa do baku jak sugerują opisy na forum).

 

Czy ktoś zna ten problem i wie jak sobie z nim poradzić? Widziałem gdzieś, że ludzie zmieniają parametry komputerem w adaptacjach oraz znalazłem w ODB Eleven opcję kalibracji zarówno pełnego jak i pustego baku ale nie wiem jak się ich używa...

 

Stan przed zatankowaniem:

20181101_113909.thumb.jpg.445121512cd7f3e677219b7231a96f10.jpg

 

Stan po zatankowaniu do pełna:

20181101_115020.thumb.jpg.4b7cbeca3600dbf3ac16ceb23fffafa4.jpg

 

Z góry dzięki za pomoc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mogę się połapać ile paliwa wchodzi do zbiornika.Kiedy zaświeca się rezerwa jadę tankować odrazu to raz weszło 51 a raz 48 litrów.Zasięg który pokazuje mi komp na rezerwie to 100 km.Z tego co wiem to pojemność baku może mieć np 59 lub nawet 66 litrów w tym 8 litrów rezerwy.Jeśli przy śr spalaniu 5.3 litra jest tylko 100 km zasięgu to czegoś tu nie ogarniam?Dodam tylko że w przeciwieństwie do Ciebie u mnie wskazówka pędzi na doł strasznie szybko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilosc paliwa do zatankowania tez mi sie nie zgadza  - ostatnio o 10L;) Chyba temu ta funkcja jest ukryta bo sie w ogole nie zgadza:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pytanie w takim razie czy można spokojnie dojechać do rezerwy (nigdy nie dojechałem niżej niż 1/4) bez obawy, że przy wskazaniu na poziomie np. 1 kreski się nie zdziwię że już nie ma benzyny?

Zastanawiałem się czy może nie można tego skalibrować np. taką metodą?

 

 

Edytowane przez khad
.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak to jest z tą pojemnością baku? Nie dawno tankowanie na głębokiej rezerwie - weszło 69 L. Przykonany byłem, że bak ma 70 L.

Edytowane przez danieljakimowicz1978

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi jakiś czas temu pokazywało zasięg 50 km i zatankowałem 68L. A zbiornik niby 66. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś przypadek z bardzo dziwnymi wskazaniami poziomu paliwa, okazało się że bak był uszkodzony po najechaniu na kamień czy coś podobnego. Paliwo nie wyciekało, ale coś się uszkodziło, nie pamiętam nazwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma mowy o uszkodzeniu, poza tym widać po postach, że coś jest na rzeczy skoro więcej użytkowników zauważyło ten "problem". Znalazłem na innym forum dyskusję o mistycznych "3 galonach" w przypadku Golfa MK7 gdzie ludzie wyjeżdżając bak do rezerwy wciąż mieli ok 3 galony w baku (ok 10-12 l paliwa), załączam wątek (po angielsku):

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=433545

 

wg. użytkowników tak zaprojektowano rezerwę by w baku wciąż było paliwo by nie uszkodzić pompy czy nie doszło do przegrzania, więc pomimo zasięgu 0 wciąż jest paliwo. Ja nie wiem jak będzie u mnie jeśli bym faktycznie do rezerwy dojechał, bo wskaźnik pokazywał niższy stan niż faktycznie, ale może poniżej tego poziomu wskazówka magicznie przyspiesza i w punkcie rezerwy stan będzie się zgadzać... kto wie ?

 

natomiast na końcu wątku jest sposób jak korygować wskazania wskaźnika ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś na autostradzie na wskazaniu zasięgu 0 km przejechałem jeszcze 25 km. Wydaje mi się że te wskazania dla bezpieczeństwa zaniżają wyniki o ok 2 l. w dół (czyli jak myślę, że mam ok 5 l. paliwa w zbiorniku to jest w nim ok. 7 l.). Taką różnicę też zaobserwowałem pomiędzy wskazaniem na zegarach (Aid), a aplikacją VW Conmect w smartfonie. 

Z kolei to, że do zbiornika wlejemy więcej niż ma on pojemności, to też wynika z tego, że napełniamy go do odbicia aż prawie pod korek i w przewód do zbiornika wejdzie ze spokojem jeszcze ok 2l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wszystkie przewody? Czujnik też nie jest pewnie na samym dnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim 1.4 TSI mam problem ze wskazaniami poziomu paliwa w baku.

W sobotę zatankowałem do pełna po czym zrobiłem 50 km jazdy. Od poniedziałku zrobiłem kolejne 60 km i wskazówka jest ciągle na max.

Na wyświetlaczu liczniku najpierw zasięg auta był 910 km, potem spadł do 900 i wrócił do 910. Spadł do 900, 890 i wrócił do 900.

Skanowałem VCDS - zero błędów.

Dzisiaj dotankowałem za 50 zł i zero reakcji.

Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazowka na maxie dosyc dlugo sie utrzymuje, dopiero pozniej bardzo szybko zaczyna leciec ?

Co do dystansu, wszystko jest ok, dystans na baku aktualizuje sie na podstawie sredniego spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pływak w zbiorniku porusza się po krzywej logarytmicznej. Stąd takie a nie inne działania wskaźnika. Zasięg jest wyliczany i zależy nie tylko od tego ile paliwa jest w baku, ale też od tego z jaką prędkością go ubywa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale chyba po przejechaniu ponad 100km poziom powinien spaść...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zatankowałeś z meniskiem wypukłym to niekoniecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

Piszę z problemem polegającym na błędnym wskazaniu pojemności - ilości paliwa.

Paliwo zalewam (żeby osiągnąć powtarzalność pomiaru) ryglując pistolet i czekam do pierwszego odbicia.

1) Aktywowałem sobie opcję na centralnym kokpicie pokazywania ile można zalać paliwa, która pokazała, że mogę wlać 35 litrów a do baku weszło 48litrów. Po rozpoczęciu jazdy pokazywało, że mogę nalać "---" i tak mijały kilometry aż dopiero po ok 250km pokazało, że mogę zalać 5 litrów

2) wskaźnik paliwa wskazówkowy (w załączeniu screen) również, pokazuje wątpliwe odczyty, zanim wskazówka drgnęła przejechałem ok 250km.

Cały testowy dystans był pokonywany w jednolitych warunkach, trochę miasta, trochę za miastem i tak w kółko, więc nie jest to problem że najpierw ekonomiczna jada po autostradzie a potem po połowie baku darcie spod każdych świateł.

Czy ktoś ma podobnie? Czy to można jakoś samemu wysterować?

pozdrawiam
Marcin

EDIT:
Dziękuję za przeniesienie we właściwe miejsce, nie doszukałem się tego tematu wcześniej, czyli problem znany i "lubiany" ehhh

wskaznik-vw.png

Edytowane przez Guszy
przeniesienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg fabryki auto ma ok 66 l bak, a w praktyce idzie nawet około 77 l zatankować czekając chwilę nim sie odpowietrzy po pierwszym odbiciu.

Jak nietrudo się domyślić te dodatkowe ~10 l ma niemały wpływ na wskaźnik, który myśli że masz 66 l w baku i dopiero od tego poziomu zaczyna opadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również potwierdzam, że do baku wchodzi ponad 70L (do pierwszego dobicia).
Pierwsze 100km wskazówka jest na max i nawet nie drgnie. Do połowy dobija po przejechaniu 550-600km.
Przy zasięgu blisko 900-1000km z baku zupełnie mi to nie przeszkadza. 
Myślę, że kolega w powyższym poście najlepiej opisał dlaczego to tak działa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności