Jump to content
bol

Wymiana akumulatora

Recommended Posts

Aku 70 Ah to największy jaki w teorii wchodzi jeśli jest pod maską, przy silniku (w sensie standardowych wymiarów).

95 Ah to akumulator który wchodzi do aut w których jest on w bagażniku.

BiTDi ma chyba aku w bagażniku, więc powinien wejść, a w sumie to powinien tam taki być już fabrycznie wsadzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie teraz zerknąłem i na naklejce w książce mam wpis J2D

Co oznacza: Akumulator 380 A (68 Ah)

Aby się upewnić to jutro sprawdzę odkręcając boczek. Bo dzisiaj piątek i już mi się nie chce. Udanego weekendu. 🍷

Edited by jopstons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, jeśli dali 68 Ah do BiTDi, to słabo. Taki sam jest w 1.8 TSI z DSG, a różnica w zapotrzebowaniu na prąd w obu samochodach pewnie jest zauważalna, zwłaszcza w zimie :P

Edited by saper_wroc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie jestem po wymianie oryginalnego 68  na 74 bez żadnego programowania ITP.  

Siadł mi w Golfie 5 1,9 tdi, więc do Golfa poszedł z Paska a do Paska nowy, bo więcej w garażu stoi od golfa. Golf praktycznie codziennie odpalany, a Passat to niekiedy szczególnie zimą to stoi ponad miesiąc w garażu nie odpalany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.02.2021 o 06:56, mkpol napisał:

Bogdan wsiadasz ???

Hm🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podpowie ktoś jakie kodowanie muszę klepnąć do 61. Reg. Akumulatora

VW CC 2.0 tsi 2013 r 

 

IMG_20210312_142548.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ?

Jak miałeś  ten sam model to nic nie zmieniasz, a jak nie, to kod z nalepki QR.

Początek VA02....

Edited by mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można nawet inwokację wpisać. W CC nie ma to najmniejszego znaczenia ponieważ nie ma żadnego systemu zarządzania energią, poza kontrolą spadku napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, mkpol napisał:

nie ma żadnego systemu zarządzania energią, poza kontrolą spadku napięcia.

To po co sterownik 61 i akumulator AGM? 

W dniu 26.03.2021 o 20:36, orzelek555 napisał:

jakie kodowanie

A jakie masz teraz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, nTomek napisał:

To po co sterownik 61 i akumulator AGM? 

Do kontroli spadku napięcia, przecież napisałem. A AGM bo zwykły kwasowy przy SS padłby pewnie po kilku miesiącach.

Ludkowie naprawdę nie przeceniajcie znaczenia systemy zarządzania energią w naszych autkach, to nie audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda w VCDS. 

NIESTETY zmieniłem gateway i nie zapisałem kodowania, a wymieniłem go ze względu na DISCOVER MEDIA,  aby obsługiwał adres "5f"

IMG_20210328_114628.jpg

IMG_20210328_115012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze możesz podłączyć na stole starego Gateway'a i odczytać z niego kodowanie dla modułu 61, a jeśli nie jesteś w stanie to proponowałbym takie: 032F185A, bo w tym co podałeś nie masz zaznaczone: alternatora przez magistralę LIN, silnika TSI, rekuperację - a zdaje się to wszystko masz? Sprawdź kod wyposażenia na wlepce w bagażniku: 7L? ile?

Jeśli chodzi o adaptację nowego akumulatora to wystarczy wpisać w pole "Nowa wartość" (drugie zdjęcie) to co było powyżej i powinno łyknąć. Chodzi tylko o sam fakt ponownej adaptacji, żeby się statystki wyzerowały. Patrząc w pomocnika adaptacji dla akumulatora Varta 68Ah powinno być: 068 VA0 NNNNNNNNNN, gdzie zamiast N... wpisujesz dowolny ciąg 10 cyfr jako numer seryjny. Jak widać na twoim zdjęciu, mogą być same zera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, nTomek napisał:

Zawsze możesz podłączyć na stole starego Gateway'a i odczytać z niego kodowanie dla modułu 61, a jeśli nie jesteś w stanie to proponowałbym takie: 032F185A, bo w tym co podałeś nie masz zaznaczone: alternatora przez magistralę LIN, silnika TSI, rekuperację - a zdaje się to wszystko masz? Sprawdź kod wyposażenia na wlepce w bagażniku: 7L? ile?

Jeśli chodzi o adaptację nowego akumulatora to wystarczy wpisać w pole "Nowa wartość" (drugie zdjęcie) to co było powyżej i powinno łyknąć. Chodzi tylko o sam fakt ponownej adaptacji, żeby się statystki wyzerowały. Patrząc w pomocnika adaptacji dla akumulatora Varta 68Ah powinno być: 068 VA0 NNNNNNNNNN, gdzie zamiast N... wpisujesz dowolny ciąg 10 cyfr jako numer seryjny. Jak widać na twoim zdjęciu, mogą być same zera.

Dziękuję 💪🏿 zadziałało, nie pokazuje już błędów 💪🏿

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy