Skocz do zawartości
bol

Wymiana akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie jestem po wymianie oryginalnego 68  na 74 bez żadnego programowania ITP.  

Siadł mi w Golfie 5 1,9 tdi, więc do Golfa poszedł z Paska a do Paska nowy, bo więcej w garażu stoi od golfa. Golf praktycznie codziennie odpalany, a Passat to niekiedy szczególnie zimą to stoi ponad miesiąc w garażu nie odpalany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.02.2021 o 06:56, mkpol napisał:

Bogdan wsiadasz ???

Hm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No do auta wsiadasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpowie ktoś jakie kodowanie muszę klepnąć do 61. Reg. Akumulatora

VW CC 2.0 tsi 2013 r 

 

IMG_20210312_142548.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ?

Jak miałeś  ten sam model to nic nie zmieniasz, a jak nie, to kod z nalepki QR.

Początek VA02....

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można nawet inwokację wpisać. W CC nie ma to najmniejszego znaczenia ponieważ nie ma żadnego systemu zarządzania energią, poza kontrolą spadku napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, mkpol napisał:

nie ma żadnego systemu zarządzania energią, poza kontrolą spadku napięcia.

To po co sterownik 61 i akumulator AGM? 

W dniu 26.03.2021 o 20:36, orzelek555 napisał:

jakie kodowanie

A jakie masz teraz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, nTomek napisał:

To po co sterownik 61 i akumulator AGM? 

Do kontroli spadku napięcia, przecież napisałem. A AGM bo zwykły kwasowy przy SS padłby pewnie po kilku miesiącach.

Ludkowie naprawdę nie przeceniajcie znaczenia systemy zarządzania energią w naszych autkach, to nie audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda w VCDS. 

NIESTETY zmieniłem gateway i nie zapisałem kodowania, a wymieniłem go ze względu na DISCOVER MEDIA,  aby obsługiwał adres "5f"

IMG_20210328_114628.jpg

IMG_20210328_115012.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz podłączyć na stole starego Gateway'a i odczytać z niego kodowanie dla modułu 61, a jeśli nie jesteś w stanie to proponowałbym takie: 032F185A, bo w tym co podałeś nie masz zaznaczone: alternatora przez magistralę LIN, silnika TSI, rekuperację - a zdaje się to wszystko masz? Sprawdź kod wyposażenia na wlepce w bagażniku: 7L? ile?

Jeśli chodzi o adaptację nowego akumulatora to wystarczy wpisać w pole "Nowa wartość" (drugie zdjęcie) to co było powyżej i powinno łyknąć. Chodzi tylko o sam fakt ponownej adaptacji, żeby się statystki wyzerowały. Patrząc w pomocnika adaptacji dla akumulatora Varta 68Ah powinno być: 068 VA0 NNNNNNNNNN, gdzie zamiast N... wpisujesz dowolny ciąg 10 cyfr jako numer seryjny. Jak widać na twoim zdjęciu, mogą być same zera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nTomek napisał:

Zawsze możesz podłączyć na stole starego Gateway'a i odczytać z niego kodowanie dla modułu 61, a jeśli nie jesteś w stanie to proponowałbym takie: 032F185A, bo w tym co podałeś nie masz zaznaczone: alternatora przez magistralę LIN, silnika TSI, rekuperację - a zdaje się to wszystko masz? Sprawdź kod wyposażenia na wlepce w bagażniku: 7L? ile?

Jeśli chodzi o adaptację nowego akumulatora to wystarczy wpisać w pole "Nowa wartość" (drugie zdjęcie) to co było powyżej i powinno łyknąć. Chodzi tylko o sam fakt ponownej adaptacji, żeby się statystki wyzerowały. Patrząc w pomocnika adaptacji dla akumulatora Varta 68Ah powinno być: 068 VA0 NNNNNNNNNN, gdzie zamiast N... wpisujesz dowolny ciąg 10 cyfr jako numer seryjny. Jak widać na twoim zdjęciu, mogą być same zera.

Dziękuję ?? zadziałało, nie pokazuje już błędów ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś nadszedł czas na wymianę akumulatora w moim aucie. Jako że oryginalnie była varta 7P0 915 105  ( cena w ASO absurd ) to poszedłem po lini najmniejszego oporu. Wszedłem na stronę VARTY i tam w konfiguratorze  dobrałem odpowiednik bez nalepki VW . Okazało się że jest minimalnie mocniejszy 70 na nie 68Ah i to jedyna rzecz którą można zmienić w adaptacjach  bo innych po prostu nie ma sensu . Nie mają żadnego wpływu na nic .

U mnie w aucie był jeszcze oryginalny akumulator i okazuje się że nawet w fabryce nikt nie koduje np nr fabrycznego ( same jedynki ) czy nazwy producenta . Jaki z tego wniosek ? Taki że jak wkładasz dokładnie taki sam akumulator ( o tych samych parametrach ) to nie musisz niczego robić .

poniżej foty z przed i po zmianie wartości w adaptacjach

.5405F4A3-381D-4AAB-BA1C-0820BA7638A3.thumb.jpeg.e245f599b167f01596dc5865e221b887.jpegDA86FBAB-E7EE-4648-8F12-A6579EB9EDB5.thumb.jpeg.fd2aa2af6f0bf5c1d64d76cc738245f0.jpeg

jest jeszcze jedna wartość  - zawsze tam jest „0”

3026D7C1-B51E-4A6A-8F49-7305CC2267DF.thumb.jpeg.2c5bf0c5a70e02e19251c5483d8892d0.jpeg

a to moje akumulatory 

C5401253-C00C-4D0A-86DF-DE8A6E6025AA.thumb.jpeg.4c28c887fa658411e5c6bdc7fb0216b3.jpeg

 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.03.2022 o 15:21, Ysebulba napisał:

Jako że oryginalnie była varta 7P0 915 105

też w ostatni weekend musialem wymienić aku - już słabo odpalał. Tez miałem dokładnie ten sam model co ty. Wymieniłem na Exide AGM 70Ah 760A (ponoć to samo co Centra).

Znalazłem kodowanie i oryginalnie mam tak jak ty czyli 68Ah, JCB, 111111111, Fleece (zakładam że to włóknina).

Rozumiem, że powinienem przekodować pojemność na 70Ah a resztę pozostawić bez zmian?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak zrobiłem i wszystko śmiga bez problemów . Żadnych błędów też nie wywala. Podejrzewam że jakbym zostawił 68Ah to też by to nic nie zmieniło bo procentowo różnica nie jest duża . 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdziłem prawie rok na 45 AH z benzyny. Teraz mam 55 Ah .bo  akurat taki się trafił to se podmieniłem.  

Nic nigdy nie kodowałem ,tylko wymiana i śmiga. 

Aktualnie w Superbie z 2018 roku zmieniłem na nową Vartę 61 Ah . Wszystkie te aku to zwykłe nie jakieś tam cuda do start stopu. Działają bez żadnych kodowń, programowań  ITP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przyszedł czas na wymianę akumulatora w moim B8 2015 2.0 tdi 150 km , kupiłem nowy z Varty AGM 70 AH , czytam że trzeba go zakodować - mam vcds , podpowie mi ktoś jak to zrobić ?? czy wartość włóknina mogę zmienić na agm czy zostawić ?

w tym starym aku jest naklejka z kodem qr a w tym nowym jej brak

received_709355057342833.jpeg

received_3431541263827678.jpeg

Edytowane przez chodlewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam jeszcze oryginalny aku 59Ah Varty EFB pytanie czy założyć 70Ah Varty EFB czy jednak 60Ah Varty EFB? Przy rozruchu napięcie spada do 10,8V więc pora na wymianę.  Passat B8 1,8TSI 2018r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, malin_f1 napisał:

Przy rozruchu napięcie spada do 10,8V

To całkiem przyzwoita wartość. Sprawdź aku testerem obciążeniowym.  Ile faktycznie prądu rozruchowego jest w nim.

Wystarczy spokojnie 60Ah EFB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności