rosol Report post #41 Posted December 26, 2020 @nTomek raczej amperomierz a nie voltomierz.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nTomek Report post #42 Posted December 27, 2020 @rosol raczej jednak nie. Pomiar napięcia akumulatora daje wystarczająco dużo informacji o tym czy odbywa się ładowanie czy nie. W czasie jazdy napięcie potrafi zmieniać się między 13 a 15V. Woltomierz można podłączyć nawet do gniazda zapalniczki, a amperomierz wymaga podłączenia szeregowego, a to bardzo komplikuje sprawę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bodek Report post #43 Posted December 27, 2020 (edited) W dniu 26.12.2020 o 12:09, nTomek napisał: Skąd taka pewność? Podłącz sobie woltomierz i zrób trochę kilometrów, żeby się przekonać jak to działa. Tak się składa, że jestem automatykiem i wiem jak to działa.... Ale też chętnie przeczytam jak to działa wg Ciebie ... Edited December 27, 2020 by Bodek Quote Share this post Link to post Share on other sites
LukaszW1 Report post #44 Posted January 5, 2021 Poszukuje akumlatora w swoim aucie pod maska go niestety nie ma. Silnik 2.0 BITDI 2015r , moze ktos juz odnalazl??? bylbym wdzieczny za jakas pomoc zdjeciową gdzie go odnalezc. Kolejne mam pytanie : czy przy jego wymianie musze cos programowac? czy to po prostu plug and play?? Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #45 Posted January 5, 2021 Mssz akurat model bez akumulatora... Byl taki wypust w 2015 i 2016...nie szukaj... ? 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marek3 Report post #46 Posted January 5, 2021 Jak nie możesz znaleść to lepiej do mechanika jedź 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
borus84 Report post #47 Posted January 5, 2021 (edited) W bagażniku lewy boczek Edited January 5, 2021 by borus84 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LukaszW1 Report post #48 Posted January 6, 2021 No wlasnie nie lewy boczek mam zabudowany i trzeba by bylo wyciągać od groma tapicerki i pulke. Wlasnie znalazlem trzeba pulke wyciagnac i pod pulka jest. To jeszcze jedno pytanie co trzeba zrobic przy wymianie jakies kalibrację cos czy to zwykly elektryk wymieni??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Freddie Report post #49 Posted January 6, 2021 Wymienić może tylko elektryk z wysokiej pulki Zablokowali Ci opcję szukaj na tym forum? Quote Share this post Link to post Share on other sites
borus84 Report post #50 Posted January 6, 2021 9 godzin temu, LukaszW1 napisał: No wlasnie nie lewy boczek mam zabudowany i trzeba by bylo wyciągać od groma tapicerki i pulke. Wlasnie znalazlem trzeba pulke wyciagnac i pod pulka jest. To jeszcze jedno pytanie co trzeba zrobic przy wymianie jakies kalibrację cos czy to zwykly elektryk wymieni??? Masz wersję variant czy sedan? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pisak112 Report post #51 Posted January 6, 2021 Godzinę temu, borus84 napisał: To jeszcze jedno pytanie co trzeba zrobic przy wymianie jakies kalibrację cos czy to zwykly elektryk wymieni??? działać będzie i bez programownia , natomiast przy wymianie powinno się kodować , sterownik widzi ze akumulator jest nowy , wpisuje się tam nr seryjny pojemność i rodzaj (zwykły , EBP , AGM) Quote Share this post Link to post Share on other sites
blackstarpro Report post #52 Posted February 4, 2021 W dniu 27.12.2020 o 08:33, nTomek napisał: @rosol raczej jednak nie. Pomiar napięcia akumulatora daje wystarczająco dużo informacji o tym czy odbywa się ładowanie czy nie. W czasie jazdy napięcie potrafi zmieniać się między 13 a 15V. Woltomierz można podłączyć nawet do gniazda zapalniczki, a amperomierz wymaga podłączenia szeregowego, a to bardzo komplikuje sprawę. Prądy w samochodzie mierzymy miernikiem cęgowym DC, najlepiej z funkcją pamięci MIN/MAX.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nTomek Report post #53 Posted February 4, 2021 @blackstarpro...ale chyba nie w czasie jazdy? Po co takie "wielkie działo" do sprawdzenia obecności (nie piszę o dokładnym pomiarze) ładowania? Dla bardziej wymagających proponuję podłączyć VCDS i wtedy mamy dostęp do aktualnych wartości prądu i napięcia bez dodatkowych urządzeń pomiarowych. Poza tym jest możliwość odczytania danych historycznych zapisanych w sterowniku akumulatora. Można sobie sprawdzić bilans energetyczny - np. czy ostatnia trasa wyszła akumulatorowi na + czy na -, ile traci na postoju, itp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jopstons Report post #54 Posted February 25, 2021 Czy przy odłączeniu / wymianie akumulatora na nowy, moje zmienione wcześniej ustawienia poprzez OBDeleven takie jak deaktywacja Start/Stop, Video on Motion i coś tam jeszcze zostaną skasowane i powrócą ustawienia fabryczne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
wektor Report post #55 Posted February 25, 2021 Nie.Licznik dzienny i opuszczane szyby.Na to brak prądu oddzialowuje.Acha i godzina. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #56 Posted February 25, 2021 1 godzinę temu, wektor napisał: opuszczane szyby wystarczy, że podczas wymiany drzwi będą zamknięte żeby komfortowe opuszczanie się nie skasowało 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Termosik Report post #57 Posted February 26, 2021 Żebym to ja wiedział wcześniej.? Co i jak trzeba zrobić,żeby działały jak przedtem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ysebulba Report post #58 Posted February 26, 2021 Opuścić i podnieść trzymając przycisk . Jak szyba będzie w skrajnym dolnym punkcie to nie puszczać przycisku tylko przytrzymać go jeszcze przez kilka sekund. Potem w górę i ta sama procedura . Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #59 Posted February 26, 2021 Godzinę temu, Termosik napisał: żeby działały jak przedtem Bogdan wsiadasz odpalasz auto zamykasz drzwi i wciskasz oba przyciski szyb jednocześnie i trzymasz aż szyby opadną + jeszcze 3 sekundy. Puszczasz i to samo tylko w górę. I takie 3 rundki. Po tym powinny działać już normalnie Quote Share this post Link to post Share on other sites
jopstons Report post #60 Posted February 26, 2021 (edited) Sluchajcie czy w Passat B8 Variant dam radę zamienić akumulator w BAGAŻNIKU (z lewej strony tam, gdzie jego miejsce) na dłuższy o 7,5 cm i bardziej pojemny akumulator? (Tylko proszę nie pytać czemu chcę pojemniejsz akumulator). Strona internetowa Varty podpowiada 2 warianty, pierwszy akumulator to pewnie taki jaki powinien być standardowo, drugi akumulator dłuższy o 75mm. I pytanie czy ktoś może potwierdzić czy się zmieści? Silver Dynamic AGM 570 901 076 Model: 570 901 076 Pojemność: 70 Ah CCA: 760 A Szerokość: 175 mm Długość: 278 mm Wysokość: 190 mm Kod skrócony: E39 UK Code: 096AGM Lub dłuższy i pojemniejszy: Silver Dynamic AGM 595 901 085 Model: 595 901 085 Pojemność: 95 Ah CCA: 850 A Szerokość: 175 mm Długość: 353 mm Wysokość: 190 mm Kod skrócony: G14 UK Code: 019AGM Edited February 26, 2021 by jopstons Quote Share this post Link to post Share on other sites