ktry Zgłoś #61 Napisano 26 Lutego 2021 Właśnie jestem po wymianie oryginalnego 68 na 74 bez żadnego programowania ITP. Siadł mi w Golfie 5 1,9 tdi, więc do Golfa poszedł z Paska a do Paska nowy, bo więcej w garażu stoi od golfa. Golf praktycznie codziennie odpalany, a Passat to niekiedy szczególnie zimą to stoi ponad miesiąc w garażu nie odpalany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #62 Napisano 28 Lutego 2021 W dniu 26.02.2021 o 06:56, mkpol napisał: Bogdan wsiadasz ??? Hm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #63 Napisano 28 Lutego 2021 No do auta wsiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzelek555 Zgłoś #64 Napisano 26 Marca 2021 Witam. Podpowie ktoś jakie kodowanie muszę klepnąć do 61. Reg. Akumulatora VW CC 2.0 tsi 2013 r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #65 Napisano 26 Marca 2021 Żadnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #66 Napisano 27 Marca 2021 (edytowane) Ponieważ? Jak miałeś ten sam model to nic nie zmieniasz, a jak nie, to kod z nalepki QR. Początek VA02.... Edytowane 27 Marca 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #67 Napisano 27 Marca 2021 Można nawet inwokację wpisać. W CC nie ma to najmniejszego znaczenia ponieważ nie ma żadnego systemu zarządzania energią, poza kontrolą spadku napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #68 Napisano 28 Marca 2021 20 godzin temu, mkpol napisał: nie ma żadnego systemu zarządzania energią, poza kontrolą spadku napięcia. To po co sterownik 61 i akumulator AGM? W dniu 26.03.2021 o 20:36, orzelek555 napisał: jakie kodowanie A jakie masz teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #69 Napisano 28 Marca 2021 32 minuty temu, nTomek napisał: To po co sterownik 61 i akumulator AGM? Do kontroli spadku napięcia, przecież napisałem. A AGM bo zwykły kwasowy przy SS padłby pewnie po kilku miesiącach. Ludkowie naprawdę nie przeceniajcie znaczenia systemy zarządzania energią w naszych autkach, to nie audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzelek555 Zgłoś #70 Napisano 28 Marca 2021 Tak to wygląda w VCDS. NIESTETY zmieniłem gateway i nie zapisałem kodowania, a wymieniłem go ze względu na DISCOVER MEDIA, aby obsługiwał adres "5f" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #71 Napisano 28 Marca 2021 Zawsze możesz podłączyć na stole starego Gateway'a i odczytać z niego kodowanie dla modułu 61, a jeśli nie jesteś w stanie to proponowałbym takie: 032F185A, bo w tym co podałeś nie masz zaznaczone: alternatora przez magistralę LIN, silnika TSI, rekuperację - a zdaje się to wszystko masz? Sprawdź kod wyposażenia na wlepce w bagażniku: 7L? ile? Jeśli chodzi o adaptację nowego akumulatora to wystarczy wpisać w pole "Nowa wartość" (drugie zdjęcie) to co było powyżej i powinno łyknąć. Chodzi tylko o sam fakt ponownej adaptacji, żeby się statystki wyzerowały. Patrząc w pomocnika adaptacji dla akumulatora Varta 68Ah powinno być: 068 VA0 NNNNNNNNNN, gdzie zamiast N... wpisujesz dowolny ciąg 10 cyfr jako numer seryjny. Jak widać na twoim zdjęciu, mogą być same zera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orzelek555 Zgłoś #72 Napisano 28 Marca 2021 3 godziny temu, nTomek napisał: Zawsze możesz podłączyć na stole starego Gateway'a i odczytać z niego kodowanie dla modułu 61, a jeśli nie jesteś w stanie to proponowałbym takie: 032F185A, bo w tym co podałeś nie masz zaznaczone: alternatora przez magistralę LIN, silnika TSI, rekuperację - a zdaje się to wszystko masz? Sprawdź kod wyposażenia na wlepce w bagażniku: 7L? ile? Jeśli chodzi o adaptację nowego akumulatora to wystarczy wpisać w pole "Nowa wartość" (drugie zdjęcie) to co było powyżej i powinno łyknąć. Chodzi tylko o sam fakt ponownej adaptacji, żeby się statystki wyzerowały. Patrząc w pomocnika adaptacji dla akumulatora Varta 68Ah powinno być: 068 VA0 NNNNNNNNNN, gdzie zamiast N... wpisujesz dowolny ciąg 10 cyfr jako numer seryjny. Jak widać na twoim zdjęciu, mogą być same zera. Dziękuję ?? zadziałało, nie pokazuje już błędów ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #73 Napisano 5 Marca 2022 Dziś nadszedł czas na wymianę akumulatora w moim aucie. Jako że oryginalnie była varta 7P0 915 105 ( cena w ASO absurd ) to poszedłem po lini najmniejszego oporu. Wszedłem na stronę VARTY i tam w konfiguratorze dobrałem odpowiednik bez nalepki VW . Okazało się że jest minimalnie mocniejszy 70 na nie 68Ah i to jedyna rzecz którą można zmienić w adaptacjach bo innych po prostu nie ma sensu . Nie mają żadnego wpływu na nic . U mnie w aucie był jeszcze oryginalny akumulator i okazuje się że nawet w fabryce nikt nie koduje np nr fabrycznego ( same jedynki ) czy nazwy producenta . Jaki z tego wniosek ? Taki że jak wkładasz dokładnie taki sam akumulator ( o tych samych parametrach ) to nie musisz niczego robić . poniżej foty z przed i po zmianie wartości w adaptacjach . jest jeszcze jedna wartość - zawsze tam jest „0” a to moje akumulatory 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #74 Napisano 18 Października 2022 W dniu 5.03.2022 o 15:21, Ysebulba napisał: Jako że oryginalnie była varta 7P0 915 105 też w ostatni weekend musialem wymienić aku - już słabo odpalał. Tez miałem dokładnie ten sam model co ty. Wymieniłem na Exide AGM 70Ah 760A (ponoć to samo co Centra). Znalazłem kodowanie i oryginalnie mam tak jak ty czyli 68Ah, JCB, 111111111, Fleece (zakładam że to włóknina). Rozumiem, że powinienem przekodować pojemność na 70Ah a resztę pozostawić bez zmian? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #75 Napisano 18 Października 2022 Ja tak zrobiłem i wszystko śmiga bez problemów . Żadnych błędów też nie wywala. Podejrzewam że jakbym zostawił 68Ah to też by to nic nie zmieniło bo procentowo różnica nie jest duża . 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #76 Napisano 18 Października 2022 Ja jeżdziłem prawie rok na 45 AH z benzyny. Teraz mam 55 Ah .bo akurat taki się trafił to se podmieniłem. Nic nigdy nie kodowałem ,tylko wymiana i śmiga. Aktualnie w Superbie z 2018 roku zmieniłem na nową Vartę 61 Ah . Wszystkie te aku to zwykłe nie jakieś tam cuda do start stopu. Działają bez żadnych kodowń, programowań ITP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodlewo Zgłoś #77 Napisano 28 Stycznia 2023 (edytowane) Witam przyszedł czas na wymianę akumulatora w moim B8 2015 2.0 tdi 150 km , kupiłem nowy z Varty AGM 70 AH , czytam że trzeba go zakodować - mam vcds , podpowie mi ktoś jak to zrobić ?? czy wartość włóknina mogę zmienić na agm czy zostawić ? w tym starym aku jest naklejka z kodem qr a w tym nowym jej brak Edytowane 28 Stycznia 2023 przez chodlewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chriso Zgłoś #78 Napisano 29 Stycznia 2023 (edytowane) Po niemiecku, ale wszystko pokazane po wymianie przejedź się kawałek, pokręć kierownicą do skrajnych położeń, szyby podobnie i wykasuj błędy Edytowane 29 Stycznia 2023 przez chriso 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malin_f1 Zgłoś #79 Napisano 30 Września 2023 Witam Mam jeszcze oryginalny aku 59Ah Varty EFB pytanie czy założyć 70Ah Varty EFB czy jednak 60Ah Varty EFB? Przy rozruchu napięcie spada do 10,8V więc pora na wymianę. Passat B8 1,8TSI 2018r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #80 Napisano 1 Października 2023 13 godzin temu, malin_f1 napisał: Przy rozruchu napięcie spada do 10,8V To całkiem przyzwoita wartość. Sprawdź aku testerem obciążeniowym. Ile faktycznie prądu rozruchowego jest w nim. Wystarczy spokojnie 60Ah EFB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach