Skocz do zawartości
bol

Wymiana akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje akumlatora w swoim aucie pod maska go niestety nie ma. Silnik 2.0 BITDI 2015r , moze ktos juz odnalazl??? bylbym wdzieczny za jakas pomoc zdjeciową gdzie go odnalezc.

 

Kolejne mam pytanie : czy przy jego wymianie musze cos programowac? czy to po prostu plug and play??

Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

 

foto.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mssz akurat model bez akumulatora... Byl taki wypust w 2015 i 2016...nie szukaj... ?

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie możesz znaleść to lepiej do mechanika jedź 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bagażniku lewy boczek

 

Screenshot_20210105-201017_Drive.jpg

Edytowane przez borus84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie lewy boczek mam zabudowany i trzeba by bylo wyciągać od groma tapicerki i pulke. 
Wlasnie znalazlem trzeba pulke wyciagnac i pod pulka jest.

To jeszcze jedno pytanie co trzeba zrobic przy wymianie jakies kalibrację cos czy to zwykly elektryk wymieni???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić może tylko elektryk z wysokiej pulki

 

Zablokowali Ci opcję szukaj na tym forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, LukaszW1 napisał:

No wlasnie nie lewy boczek mam zabudowany i trzeba by bylo wyciągać od groma tapicerki i pulke. 
Wlasnie znalazlem trzeba pulke wyciagnac i pod pulka jest.

To jeszcze jedno pytanie co trzeba zrobic przy wymianie jakies kalibrację cos czy to zwykly elektryk wymieni???

Masz wersję variant czy sedan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, borus84 napisał:

To jeszcze jedno pytanie co trzeba zrobic przy wymianie jakies kalibrację cos czy to zwykly elektryk wymieni???

działać będzie i bez programownia , natomiast przy wymianie powinno się kodować , sterownik widzi ze akumulator jest nowy , wpisuje się tam nr seryjny pojemność i rodzaj (zwykły , EBP , AGM)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.12.2020 o 08:33, nTomek napisał:

@rosol raczej jednak nie. Pomiar napięcia akumulatora daje wystarczająco dużo informacji o tym czy odbywa się ładowanie czy nie. W czasie jazdy napięcie potrafi zmieniać się między 13 a 15V. 

Woltomierz można podłączyć nawet do gniazda zapalniczki, a amperomierz wymaga podłączenia szeregowego, a to bardzo komplikuje sprawę. 

Prądy w samochodzie mierzymy miernikiem cęgowym DC, najlepiej z funkcją pamięci MIN/MAX....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@blackstarpro...ale chyba nie w czasie jazdy?

Po co takie "wielkie działo" do sprawdzenia obecności (nie piszę o dokładnym pomiarze) ładowania? 

Dla bardziej wymagających proponuję podłączyć VCDS i wtedy mamy dostęp do aktualnych wartości prądu i napięcia bez dodatkowych urządzeń pomiarowych. Poza tym jest możliwość odczytania danych historycznych zapisanych w sterowniku akumulatora. Można sobie sprawdzić bilans energetyczny - np. czy ostatnia trasa wyszła akumulatorowi na + czy na -, ile traci na postoju, itp. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy odłączeniu / wymianie akumulatora na nowy, moje zmienione wcześniej ustawienia poprzez OBDeleven takie jak deaktywacja Start/Stop, Video on Motion i coś tam jeszcze zostaną skasowane i powrócą ustawienia fabryczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie.Licznik dzienny i opuszczane szyby.Na to brak prądu oddzialowuje.Acha i godzina.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, wektor napisał:

opuszczane szyby

wystarczy, że podczas wymiany drzwi będą zamknięte żeby komfortowe opuszczanie się nie skasowało

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żebym to ja wiedział wcześniej.?

Co i jak trzeba zrobić,żeby działały jak przedtem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opuścić i podnieść trzymając przycisk . Jak szyba będzie w skrajnym dolnym  punkcie to nie puszczać przycisku tylko przytrzymać go jeszcze przez kilka sekund. Potem w górę i ta sama procedura . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Termosik napisał:

żeby działały jak przedtem

Bogdan wsiadasz odpalasz auto zamykasz drzwi i wciskasz oba przyciski szyb jednocześnie i trzymasz aż szyby opadną + jeszcze 3 sekundy. Puszczasz i to samo tylko w górę. I takie 3 rundki. Po tym powinny działać już normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie czy w Passat B8 Variant dam radę zamienić akumulator w BAGAŻNIKU (z lewej strony tam, gdzie jego miejsce) na dłuższy o 7,5 cm i bardziej pojemny akumulator? (Tylko proszę nie pytać czemu chcę pojemniejsz akumulator). 

Strona internetowa Varty podpowiada 2 warianty, pierwszy akumulator to pewnie taki jaki powinien być standardowo, drugi akumulator dłuższy o 75mm. I pytanie czy ktoś może potwierdzić czy się zmieści?

Silver Dynamic AGM 570 901 076

Model: 570 901 076

Pojemność: 70 Ah

CCA: 760 A

Szerokość: 175 mm

Długość: 278 mm

Wysokość: 190 mm

Kod skrócony: E39

UK Code: 096AGM

 

Lub dłuższy i pojemniejszy:

Silver Dynamic AGM 595 901 085

Model: 595 901 085

Pojemność: 95 Ah

CCA: 850 A

Szerokość: 175 mm

Długość: 353 mm

Wysokość: 190 mm

Kod skrócony: G14

UK Code: 019AGM

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aku 70 Ah to największy jaki w teorii wchodzi jeśli jest pod maską, przy silniku (w sensie standardowych wymiarów).

95 Ah to akumulator który wchodzi do aut w których jest on w bagażniku.

BiTDi ma chyba aku w bagażniku, więc powinien wejść, a w sumie to powinien tam taki być już fabrycznie wsadzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie teraz zerknąłem i na naklejce w książce mam wpis J2D

Co oznacza: Akumulator 380 A (68 Ah)

Aby się upewnić to jutro sprawdzę odkręcając boczek. Bo dzisiaj piątek i już mi się nie chce. Udanego weekendu. ?

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, jeśli dali 68 Ah do BiTDi, to słabo. Taki sam jest w 1.8 TSI z DSG, a różnica w zapotrzebowaniu na prąd w obu samochodach pewnie jest zauważalna, zwłaszcza w zimie :P

Edytowane przez saper_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności