bol Zgłoś #1 Napisano 7 Lipca 2020 Czy wymieniając akumulator (na podtrzymaniu przez złącze OBD) trzeba coś przeprogramować ? Oryginalnie miałem zwykły akumulator a teraz Varte AGM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #2 Napisano 7 Lipca 2020 Trzeba bo nie bedzie ci go poprawnie ladowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bol Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2020 (edytowane) Czy to wymaga serwisu VW czy to w miarę prosty temat? Akumulator o zbliżonych parametrach Edytowane 7 Lipca 2020 przez bol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #4 Napisano 9 Lipca 2020 (edytowane) Ta Varta to jest akumulator o zupełnie innych parametrach. Do benzyny powinieneś zastosować akumulator EFB nie AGM. AGMy są zupełnie nieodporne na wysoką temperaturę dlatego AGMy są montowane w bagażniku, nie pod maską gdzie ciepło od silnika wykończy go. Druga sprawa to napięcia. Maksymalne napięcie ładowania dla AGM to 14.9V gdzie w instalacji Passata z silnikami benzynowymi jest 14.7-14.9V czyli ten akumulator będzie ciągle pracował na maksymalnej wartości. Tylko czekać aż w masie czynnej powstaną bąble gazowe i wydajność aku runie. W instalacjach dedykowanych do akumulatorów AGM jest standardowo max 14.4V. Jeśli go jeszcze nie zamontowałeś to ja bym go odwiózł sprzedawcy bo dopłaciłeś a nie wytrzyma połowy tego co powinien. Wątpię żeby kodowanie pomogło. Oczywiście gwarancję na niego tracisz bo w warunkach masz zapisane, że możesz go stosować tylko w pojazdach do tego przystosowanych. To jest pierwsza rzecz jaką sprawdza gwarant w tego typu przypadkach. Akumulator EFB to to nie jest zwykły akumulator. Musisz mieć EFB, jak założysz zwykłego typu to też szybko wysiądzie ze względu na strategię ładowania rekuperacyjnego w Passacie. Typów akumulatorów nie można że sobą zamienić bezkarnie. W zasadzie tylko zmiana akumulatora ze zwykłego na EFB przynosi korzyści. Reszta kombinacji ma tylko wady. Edytowane 9 Lipca 2020 przez SeBa_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bol Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2020 Mam już założony. Zacząłem się wczytywać w temat i wiele źródeł podaje ze zmiana z EFB na AGM jest polecana. W nowszych rocznikach w Passatach tez widziałem AGM montowane z przodu........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #6 Napisano 11 Lipca 2020 W moim dieslu z 2015 też jest AGM w komorze silnika, więc co z tą teorią nie do końca pasuje.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #7 Napisano 11 Lipca 2020 W dniu 9.07.2020 o 23:11, SeBa_ napisał: Wątpię żeby kodowanie pomogło. To jesteś w błędzie. W sterowniku regulatora baterii jest opcja kodowania rodzaju akumulatora: zwykły/EFB/AGM. Poza tym przy wymianie akumulatora należy go zakodować żeby skasować statystyki. W B7 diesel z rekuperacją i systemem start-stop fabrycznie był montowany AGM w komorze silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #8 Napisano 11 Lipca 2020 (edytowane) 27 minut temu, Ysebulba napisał: W moim dieslu z 2015 też jest AGM w komorze silnika, więc co z tą teorią nie do końca pasuje.... Diesele to chyba wszystkie maja AGM i tylko maja aku w komorze silnika? Edytowane 11 Lipca 2020 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #9 Napisano 11 Lipca 2020 Niektóre maja w bagażniku BiTdi i chyba 4motion , myśle że chodzi o miejsce w komorze silnika i o rozkład mas . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #10 Napisano 11 Lipca 2020 Masz racje, powinienem usunac te 2 rodzaje ze wszystkich;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_17 Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2020 Witam, muszę dostać się do poduszki skrzyni biegów w moim passacie, jednak żeby to zrobić muszę odłączyć na pewien czas akumulator.Zanim to zrobię wolę upewnić się, czy mogę go odpiąć bez żadnych konsekwencji? Wiem, że przy zmianie akumulatora na nowy wymagane jest kodowanie, jednak jak sprawy się mają gdy po odłączeniu będę podpinał ten sam akumulator? Czy procedura kodowanie wygląda tak jak w przypadku nowego, czy obejdzie się bez tego? Będę wdzięczny za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #12 Napisano 2 Sierpnia 2020 Możesz rozpinać akumulator - najbezpieczniej zdjąć klemę ujemną. Po ponownym podłączeniu tego samego aku, nie ma konieczności kodowania. Mogą pojawić się błędy (choinka na zegarach) ale po zrobieniu krótkiej przejażdżki wszystko wróci do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_17 Zgłoś #13 Napisano 2 Sierpnia 2020 Wyjąć muszę go całego, ze względu na konieczność odkręcenia podstawy akumulatora- poduszka jest zaraz pod nią ;] Czyli i w takim wypadku mogę go zdemontować, bez obaw o ponowne kodowanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanT1982 Zgłoś #14 Napisano 2 Sierpnia 2020 ja ostatnio wymieniałem akumulator. Po odłączeniu i podłączeniu, gdy odpalisz będziesz miał na desce błędy układu ESP, kierowniczego (brak wspomagania) itp. Błędy te same znikną po kilku sekundach i wszystko wróci do normy 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_17 Zgłoś #15 Napisano 2 Sierpnia 2020 Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #16 Napisano 9 Września 2020 W dniu 11.07.2020 o 15:03, Ysebulba napisał: Niektóre maja w bagażniku BiTdi i chyba 4motion , myśle że chodzi o miejsce w komorze silnika i o rozkład mas . Mam taki i jest w komorze silnika.Kodowanie z nalepki QR, plus symbol producenta z przodu.Pomocnik kodowania podpowie. Po wymianie aku zapisy kodowania nie giną. Sprawdziłem. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motocykle_123 Zgłoś #17 Napisano 20 Października 2020 Mam do wymiany akumulator w passacie B8 2018r. Czy trzeba go kodować po wymianie ? Bo wiem że w starszych wersjach kodowało się w grupie [61] regulacja akumulatora ale w moim nie posiadam tej grupy. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #18 Napisano 20 Października 2020 Wpisz w okienko po lewej u dołu 61 albo zmień kabel na wyższą wersję. Kodowanie przy start/stop powinieneś zrobić, bo akumulator może Ci się szybko zajechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motocykle_123 Zgłoś #19 Napisano 20 Października 2020 Mam wersję vcds 19.1 a przy skanowaniu automatycznym nie wykrywa bloku 61 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #20 Napisano 20 Października 2020 A tu próbowałeś wpisywać:? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach