grzesiek89 Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) Witam wszystkich Ostatnio zapaliła mi się kontrolka o braku plynu chlodniczego. Po oględzinach komory silnika i wszystkich węży zauważyłem różowy płyn po lewej stronie stojąc przodem do auta tak jakby pod pompa Vacum. Dotykając ręką ciężko stwierdzić na ślepo gdzie tam to cieknie, gdyż z egr'a mi chlapie. Wszedłem w etke i zobaczyłem jak tam jest to wszystko doprowadzone i stwierdziłem, że prawdopodobnie cieknie z krućca odchodzącego do bloku silnika A nie tego od deski rozdzielczej. Teraz pytanie czy wykręce to bez ściągania vacum? Oraz bez odkręcania 1 krućca od deski rozdzielczej aby wymienić uszczelkę nr 28 na zdjęciu A nie ruszać nr 30? No chyba, że całkowicie się mylę i jest jakieś inne źródło wycieku? Pozdrawiam Edytowane 4 Lipca 2020 przez grzesiek89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2020 Raczej sie da ale bardzo ciężki dostęp jest tam, bodajże na kluczyk 10mm te śrubki są i mało miejsca od grodzi a jeszcze vacum pompa przeszkadza i przewody. Sprawdz czy nie masz wycieku z czujnika temperatury i węża gumowego co wchodzi w kruciec głowicy no i zobacz czy nie masz twardyc węży na rozgrzanym silniku bo to może być początek uszczelki pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek89 Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2020 Chce najpierw umyć cały silnik, gdyż mam zachlapane od egra i chyba pompa coś zaczyna puszczać. Wizualnie ciezko zobaczyc gdzie tam cieknie i nawet ręką się starałem zlokalizować ale nic z tego bo wszędzie tłusto a jednak widac rozowy plyn jak by na skrzyni. Chyba wyciągnę od razu to wszystko żeby zobaczyć co i gdzie tam leci i wyczyszcze egr i odme i dam wszystkie nowe uszczelki na pompę i króćce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2020 (edytowane) jeżeli masz płyn na skrzyni biegów po lewej stronie stojąc przodem do maski to na 90% cieknie z czujnika temperatury lub węża gumowego, który wchodzi w kruciec aluminiowy do głowicy z tyłu po lewej stronie przynajmniej u mnie tak było ale umyj i sprawdz dobrze Edytowane 5 Lipca 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek89 Zgłoś #5 Napisano 7 Lipca 2020 Po umyciu i wymacaniu na 90 % cieknie z uszczelki nr 28 miedzy króćcem a blokiem silnika badz ze samego króćca. Kolega polecił przy tak małym wycieku (ok kieliszka dziennie )zastosowanie plynu uszczelniajacego... co o tym sadzicie? Mi sie wydaje, że to tylko odwleczrnie w czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 7 Lipca 2020 Kolega niech naleje sobie do głowy, może mu olej nie będzie uciekać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pestek92 Zgłoś #7 Napisano 7 Lipca 2020 1 godzinę temu, grzesiek89 napisał: Po umyciu i wymacaniu na 90 % cieknie z uszczelki nr 28 miedzy króćcem a blokiem silnika badz ze samego króćca. Kolega polecił przy tak małym wycieku (ok kieliszka dziennie )zastosowanie plynu uszczelniajacego... co o tym sadzicie? Mi sie wydaje, że to tylko odwleczrnie w czasie. Zlewaj płyn i wymień uszczelki które tam są, one pare złoty kosztują. Nie baw sie w żadne uszczelniacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strohs Zgłoś #8 Napisano 12 Sierpnia 2020 Płyn uszczelniający sobie daruj tylko zabijesz sobie nagrzewnicę i "zginie" ci grzanie w zimie. Jeżeli to oring nr 28 to będzie bardzo ciężko. Cały króciec jest aluminiowy poza plastikowym "kapturkiem" na końcu. Do bloku silnika przykręcony jest 2 śrubami. Jedna zwykła - tą odkręcisz łamanym kluczem nasadowym. Problem będziesz miał z drugą jest 2-stronna - służy jednocześnie za mocowanie przewodu olejowego turbiny. Kiedyś próbowałem to zrobić sam ale poległem właśnie na niej - nie dało rady odgiąć objemki mocującej musiałbym odkręcać przewód olejowy. Dałem do mechanika za 80 pln mi to zrobił ale jak sam mówił co się naklął to jego. Przemyśl wymianę tego plastikowego króćca pewnie jest już mocno zmęczony - najlepiej na oryginał. Mi zaczęło cieknąć początkowo na oringu 30. Po demontażu okazało się że plastikowy króciec był popękany - wymieniłem na Torpan-a a po niespełna roku ponownie ale na oryginał z ASO. Torpan po roku wyglądał gorzej niż stary orginał. W tym roku na wiosnę okazało się że płynu z powrotem ubywało - poszedł oring nr 28 - im wyższe obroty tym ubytek był większy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek89 Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2020 Dziękuję za odpowiedź. Ja sobie już dawno poradziłem... zakupiłem komplet uszczelek Ale przy skręcaniu okazało się że aluminiowy króciec pękł... kupiłem oryginalna używkę za ok. 30 zł z przesyłką. Ja ze skręceniem nie miałem jakiegoś ogromnego problemu chodź dostęp jest bardzo mizerny (I robilem to x 2). Na spokojnie przy piwku można bez nerwów i z małymi rączkami Prócz "nowego" aluminiowego króćca i nowych uszczelek dodatkowo wyczyściłem egr'a i na nim też wymieniłem uszczelki 1 gumowa i 2 metalowe co idą od egr'a do bloku silnika. Już 3 tyg sucho i schludnie, nawet już z egr'a tak nie chlapie gdzie głównie walił z gumowego oringa, który od starości zmienił się w kawałek plastiku. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek87 Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2020 (edytowane) Cześć Posiadam passata B5 FL. Ostatnio mechanik wymieniał mi rozrząd + pompę wody + płyn chłodniczy, olej silnikowy. Wcześniej wymieniał mi zbiorniczek oraz korek. W pierwszym dniu po odebraniu samochodu zauważyłem małe ilości czegoś żółtego na korku oraz wewnątrz zbiorniczka. Jak silnik był zimny to poziom w zbiorniczku wskazywał max. płynu chłodniczego. W kolejnym dniu po przejechaniu około 50 km zauważyłem na zimnym silniku jak poziom płynu chłodniczego obniżył się o jakiś centymetr od poziomu max. Na ciepłym płynie poziom wskazuje max, na zimnym silniku jest z 1 cm mniej. Czy jest to normalne ? Nie wiem czy mi płyn uciekł z powodu tego że było za dużo nalane czy z powodu uszkodzonej np. uszczelki pod głowicą ? Czy w tych samochodach jest chłodniczka oleju ? Zrobiłem również test, jak samochód osiągnął temperaturę 90 stopni na zegarach, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i przy 2 tys obrotach po naciśnięciu gazu nie było widać bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym. Korek od oleju jest czysty, bagnet również, stan oleju nie zwiększył się Edytowane 29 Listopada 2020 przez Marek87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2020 Objętość płynu zwiększa się wraz z temperaturą to normalne . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach