Skocz do zawartości
kevin27

Prosze o analize logów sondy Lambda, 1.8T, AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

walczę z moim Passatem B5 FL, 2001, 1.8T, AWT, tylko po programie. Nie ma zadanych błędów, auto jeździ delikatnie wolniej, bez LPG.

Przy regeneracji turbiny okazało się, iż muszla od strony gorącej jest popękana. W kolektorze wydechowym przez turbinę, aż do katalizatora jest biały nalot (zdjęcie w załączniku). Przypuszczenie padło na wysokie EGT, czyli uboga mieszanka.

Po lekturze DIAGNOSTYKA SOND LAMBDA I KATALIZATORA zrobiłem logi kanałów 002 + 033:

http://vaglogi.pl/log-002_033_891p5hs.html

no i wydaje mi sie, że mieszanka jest za bogata...

W dniu 22.01.2013 o 15:42, Grucha... napisał:

(minus wskazuje pracę silnika na bogatej mieszance, a plus wskazuje pracę na ubogiej)

Potencjalne przyczyny:

  1. W listopadzie 2019 wymieniłem sonde Lambda z numeru 06B 906 265 D (oryginalna VW ) na numer 0 258 007 351 / 1K0998262D (BOSCH). Po wymianie zniknął check-engine, ale nie robiłem logów. Dziś, sprawdzając do jakich pojazdów pasuje, oczywiście jest silnik 1.8T: AGU AQA ARZ AUM AWD, nie ma AWT. Czy może być to przyczyną ?
  2. Zatankowałem paliwo ze stacji benzynowej przy supermarkecie. Oczywiście są etykiety, że to paliwo ma bio-komponenty, ale nic nie piszą że robi sie biały nalot na wydechu ...

Może ktoś, coś miał podobnego :)

Wszelkie sugestie mile widziane. Jak coś, to mogę zrobić więcej logów

Pozdrawiam

20200627_192137.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kevin27 napisał:

no i wydaje mi sie, że mieszanka jest za bogata...

z tego co tu wrzuciłeś to masz racje. Wydaje Ci się.

 

Jest znośnie, masz sondę szerokopasmową.

Inna rzecz, to co piszesz z wymianą, to bardzo dziwne. Sonda szerokopasmowa pokazuje zupełnie inne napiecia niż ta z AGU itp. Więc to jest bardzo dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

info dla potomnych:

  • w etce napisali, że sonda Lambda o numerze 06B 906 265 D była produkowana do 01.09.2008r. Po tym czasie należy wykorzystać :  BOSCH nr. 1K0 998 262 D / 0 258 007 351. Czyli sonda jest OK.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli teraz wszystko ok?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, zwonko napisał:

czyli teraz wszystko ok?

 

Nowa sonda Lambda jest OK, zatankowałem normalne paliwo i korekty są nadal na bogato.

Znalazłem LOG sprzed 4 lat, na oryginalnej sondzie Lambda.:

974840929_002i033.thumb.jpg.a5cdc769b77c29197e8b6f5fac342581.jpg

Jak widać po korektach, różnica jest. Kolejna sprawa to przepływomierz zaczął zawyżać. Różnice są też przy czasach wtrysków, ale po zatankowaniu normalnego paliwa wróciły do 20 ms.

Logi (z pierwszego postu) robiłem przy temp = 25 stopni, także w dolocie było z 55 stopni, wiec za ciepło. Być może ECU zalewa go paliwem,, żeby obniżyć temp?

Sprawdziłem szczelność dolotu kompresorem. Jest OK.

Powoli kończą mi sie pomysły....

Najbardziej martwi mnie ten biały nalot.... poszukałem w internecie i ludzie zwalają to na LPG. U mnie nigdy nie było LPG.

 

Edytowane przez kevin27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ten program to coś musiał grubo namieszać z przepływką jak takie wartości osiąga... masz gdzieś log z ciśnieniem doładowania? (115?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe, nieźle dygniete to AWT. Pod 200 kucyków.

Przy takich wartościach doładowania to ten przepływ nie jest jakiś strasznie zawyżony. Czas wtrysku jest dobierany pod przepływ stąd się podniósł. "Potem" jest korygowany przez sondę.

Na starym logu było ubogo. Teraz jest OK, ewentualnie deczko jest przylany przez ten niewiele zawyżony przepływ. Twoje auto jeździ cały czas w CL i bym nie płakał. Prędzej dziwie się, że jeżdzisz na takim booscie jeśli nie była zmieniana turbina. Po 4 latach mogła mieć faktycznie dość.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kevin27 napisał:

ten log był robiony na nowej turbinie. Rzeczywiście 1,1 bar przy 3 tys RPM dla seryjnej turbiny to pewnie za dużo.

Stara turbina (na niej był robiony program) w tych obrotach miała ok. 0,9 do 1 bara. Musiałbym to sprawdzić. 

 

Także Panowie, dziękuje za wskazówki, będę jeździł i obserwował :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boost jest bardziej zalezny od warunkow temperaturowych. Także wahania są możliwe, choć od 0,9 do 1,1 (wiem wiem inne turbo) to trochę dziwne. Zobacz czy jest na pewno dobrze ustawiona. Zrób log na odpietym N75 (nie będzie boosta). Powinoo pokazać około 0.3bar.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności