Skocz do zawartości
VW94

benzyna Problemy z przyspieszaniem Passat B4 VR6 AAA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post na forum także w miarę możliwości proszę o ulgowe potraktowanie. Mam nadzieje, że wybrałem odpowiedni dział, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania mimo licznych podobieństw więc zakładam nowy temat.

Mam problem z moim VW Passatem B4 2.8 VR6 AAA 1994 rocznik (wersja Exclusive jeżeli to coś zmienia)

Od zakupu samochód ma problem z przyspieszaniem, z gazem w podłodze przez cały zakres obrotowy nie ma żadnych problemów lecz na niższych obrotach szczególnie jeżeli gaz jest minimalnie wciśnięty przerywa i szarpie. Dzieje się tak zarówno na zimnym i ciepłym silniku.

Nie ma problemów z odpalaniem chyba że postoi dzień lub dwa wtedy trzeba dłużej zakręcić lecz myślę, że jest to zachowanie normalne

Po diagnozie na KTS zanotowałem następujące błędy:

0203 Czujnik HALLA Przerwa/Zwarcie do plusa

0119 Czujnik Prędkości Jazdy Sygnał niezrozumiały

0201 Czujnik Prędkości Obrotowej Brak Sygnału

Diagnoza odbywała się na zgaszonym silniku z włączonym zapłonem

Samochód około 2 miesiące temu dostał nowe kable jednak po ich wymianie stwierdziłem liczne przebicia więc zmieniłem spowrotem na stare. 

Kolejnym punktem był czujnik położenia przepustnicy. Po jego wypięciu i przejechaniu około 100km stwierdziłem, że:

-Po odpaleniu obroty od razu skaczą na 2tys po czym falują do rozgrzania silnika, schodzą normalnie w dół wraz ze wzrostem temperatury

-Samochód spala zauważalnie mniej szczególnie na zimnym silniku (różnica 5-8l)

-Szarpie dużo mniej 

-Ma mniej mocy (myślę, że około 10-20%)

Zakupiłem więc używany czujnik, dziś go założę i sprawdzę czy coś pomoże jednak bez montażu nie mam możliwości sprawdzenia jego działania. Czy jest możliwość pomiaru jego rezystancji? Oryginalny czujnik był zaplombowany i miał notę o tym, że wymaga regulacji jednak nie zauważyłem żadnej możliwości jej dokonania.

W pobliżu czujnika położenia przepustnicy znajduje się szare gniazdo (prawdopodobnie zaślepka) z wpięta wtyczką na dwa piny która jest zasilana, z tego co udało mi się dowiedzieć jest to czujnik temperatury powietrza dolotowego jednak u mnie jest tylko zaślepka (wygląda na fabryczną).

Mam także pytanie dotyczące wspomnianego przy okazji błędów czujnika prędkości obrotowej. Chodzi o czujnik prędkości obrotowej silnika? Jeżeli tak to gdzie się on znajduje?

Przetestowałem wszystkie sposoby z podobnych postów, nie pomagały nic, czujnik Halla wygląda na sprawny. Samochód nie ma problemów z zapłonem ani z paliwem - były to pierwsze typy które zostały sprawdzone.

Samochód według mnie nie miał wymienianego rozrządu (przebieg to ok. 240tys) jednak nie słychać ani trochę łańcucha.

Wymieniłem niedawno brązowy czujnik z przodu silnika (To chyba ten od wiatraków) ponieważ nie dawał oznak życia (Wiatraki wcale się nie załączały niezależnie od temperatury) od tej pory kiedy silnik osiąga 70 stopni włącza drugi bieg wentylatorów i zostaje na nim do czasu zgaszenia silnika po czym od razu wyłącza wentylatory, po włączeniu klimatyzacji także od razu załącza się drugi bieg. Zakupiłem już kolejny czujnik w najbliższym czasie wymienię, mam nadzieje że przestaną szaleć.

Silnik rozgrzewa się do temperatury 95-98 stopni i na niej zostaje przez cały czas pracy.

Proszę Was więc o pomoc, jakiś pomysł co dalej ponieważ mnie szczerze mówiąc zaczynają się kończyć. Dziękuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam, VW94

 

Edytowane przez VW94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - czy po skasowaniu błędów wszystkie wracają?

Po drugie - warto sprawdzić mimo wszystko ustawienie rozrządu. To, że nie słuchać nie oznacza, że już się nie przesunął lekko. niestety chyba bez zdemontowania pokrywy wałków się to nie uda ale już nie pamiętam jako to było w VR6.

 

Czujnik prędkości jazdy - czujnik w skrzyni biegów prawdopodobnie, ewentualnie czujnik za licznikiem jeśli jakimś cudem jest tam jeszcze licznik na linkę.

Czujnik prędkości obrotowej - czujnik prędkości obrotowej silnika. Ten główny (G28) jest w bloku, chyba przy podstawce filtra. Jest jeszcze czujnik na wałki rozrządu (G40).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź :)

Wracają wszystkie wymienione błędy po 3 skanowaniach w odstępie co około miesiąc, sprawdzę czujniki i spróbuję się dobrać do rozrządu. Prędkościomierz jest na linkę.

Edytowane przez VW94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku w VR6 zawsze wywala błąd czujnika obrotów silnika. Odpal silnik i zrób diagnostykę. Błędu powinno nie być.

Ta pusta wtyczka koła przepustnicy to norma w wersje na europę, jeśli dobrze pamiętam to wersje USA (lub Skandynawia) miały tam czujnik, reszta ma zaślepkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności