Gość mcbarlo Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2008 Wczoraj odebralem auto od mechanika. Mialem wyciek plynu ze wspomagania no i ta sprawe zalatwili wymieniajac jakiestam weze/przewody. Generalnie wspomaganie u mnie nie jest pierwsza klasa, ale po odebraniu auta zauwazylem pewna rzecz. Kiedy mam niskie obroty silnika wspomagania praktycznie nie mam. Przy zawracaniu az mi cos w plecach strzelilo od szarpania sie z kierownica. Przed wizyta wspomaganie kiepskie, ale bylo. Kiedy jednak podniose obroty do 2000 to kierownica moge krecic jednym paluszkiem. Chodzi super, duzo lepiej niz przed wizyta. Jednak najbardziej krecenie kierownica przydaje sie jednak na wolnych obrotach podczas manewrow np. na parkingu. Mechanicy twierdza, ze "moze sie odpowietrzy" i bedzie ok, a jak nie to pompa do wymiany. Troche to tlumaczenie mi sie malo wairygodne wydaje dlatego chcialbym Was poprosic o opinie w tej sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 17 Września 2008 No to coś skopali, na wolnych obrotach siła wspomagania powinna być największa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2008 Jak dzis zaczalem jezdzic to okazalo sie, ze wspomaganie raz jest raz nie ma. Z czasem wspomaganie zaczelo dzialac i jak narazie jest ok. Takze moze jednak sie costam odpowietrzylo i dziala. Zobaczymy jak bedzie jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2008 No to coś skopali, na wolnych obrotach siła wspomagania powinna być największa. Hej, Moglbys wytlumaczyc o co Ci chodzi ? Jak to najwieksza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zby$zek Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2008 może po prostu płyn do wymiany albo pompa siada? ew. pasek może się ślizgać, ale wtedy powinno piszczeć.. miałem to samo i dopiero wymiana pompy pomogła, koszt koło 250 zł.. plyn 20 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2008 Hej, Moglbys wytlumaczyc o co Ci chodzi ? Jak to najwieksza ? Kiedy kręci się najciężej? Na postoju, jak sądzę. Duża siła wspomagania przy szybkiej jeździe? Mała kontrola nad pojazdem, kiedy kiera zbyt lekko chodzi. No i wymyślili wspomaganie progresywne-im wyższe obroty, tym słabsza wspoma-dziwne ale działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2008 może po prostu płyn do wymiany albo pompa siada? ew. pasek może się ślizgać, ale wtedy powinno piszczeć.. miałem to samo i dopiero wymiana pompy pomogła, koszt koło 250 zł.. plyn 20 pln Plyn byl wymieniony w sposob naturalny. Tzn. wylewal sie na droge i jak brakowalo to dolewalem. Tak powaznie to weze sie porozlatywaly i ciekly. Wymienili wszystkie wraz z plynem. Jak narazie odpukac wspomaganie dziala bardzo ladnie choc na wolnych obrotach slychac jak pompa buczy aczkolwiek nie wiem czy to w tym aucie nie jest normalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2008 Kiedy kręci się najciężej? Na postoju, jak sądzę. Duża siła wspomagania przy szybkiej jeździe? Mała kontrola nad pojazdem, kiedy kiera zbyt lekko chodzi. No i wymyślili wspomaganie progresywne-im wyższe obroty, tym słabsza wspoma-dziwne ale działa Ciekawa teoria, może mam nie tak jak trzeba pompę, ale u mnie jest inaczej. Swego czasu barowałem się z swoją pompą (wymiana) i miałem załozone za male kółko pasowe na pompie (poprzedni właściciel coś kombinował) i wspomaganie było take że na niskich opuszkiem palca kręciłem kierownicą w miejscu niestety przy wysokich obrotach silnika wywalalo mi płyn przez zbiorniczek. Zmieniłem kółko na orginalne i czyli większe (=niższe obroty pompy) wspomaganie było słabsze a nie mocniejsze jak by to wynikalo z przedstawionej teori, aczkolwiek i tak dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2008 Teoria ciekawa, do sprawdzenia... W polonezie założyłem japońskie wspomaganie JKC, tam też działa na tej zasadzie, z tym że tam naprawdę czuć jest różnicę, u siory w matizie też progresywne. Kolega w punto ma elektryczne-tam jest program city, na postoju można kręcić paznokciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EddyPL Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam serdecznie! Niedawno pojawił mi się nietypowy problem. Otóż wymieniałem kółko od alternatora w moim Passacie B3. No i przy okazji od razu wymieniłem pasek. A wiadomo, że przy tym muszę zdjąć pasek od wspomagania. No i gdy wszystko zrobiłem i założyłem nagle podczas jazdy okazało się że wspomaganie zniknęło. Żeby skręcić muszę się ostro natrudzić :644: Więc zaraz sprawdziłem naciąg paska, ale akurat jest on bardzo dobrze naciągnięty. Płyn od wspomagania jest w poziomie maksymalnym. No i teraz już zupełnie nie wiem co się stało i co mam zrobić, więc proszę Was o jakąś pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2009 Jakieś dodatkowe objawy? Pompa wspomagania nie hałasuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EddyPL Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2009 Właśnie nie żadnego hałasu o dziwo nie ma, dlatego też nie mam żadnej koncepcji na zdiagnozowanie problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2009 a nie przyłożyłeś przez przypadek młotkiem w obud. pompy?. mój znajomy ostatnio przy analogicznej robocie też stracił wspomaganie....jak się po głębokiej analizie okazało - zablokował zawór przelewowy w pompie - przez przypadek uderzył młotkiem w obud. pompy i zawór się zablokował... - pompa nie pompuje bo zawór przelewowy jest otwarty - nie ma wspomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EddyPL Zgłoś #14 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Hm...ta wersja w pewnym sensie jest możliwa. Dziś dla sprawdzenia wymieniłem pasek od wspomagania na nowy. No i ruszyłem w trasę. Przez pierwsze 30 minut dalej nie było wspomagania. Lecz o dziwo, później zaczęło się ono pojawiać. I wygląda to teraz tak. Gdy jadę dosyć szybko to czuć wspomaganie lecz już przy wolnej jeździe, manewrach, skręcaniu na skrzyżowaniu itp nadal brak wspomagania. Tak sobie myślałem, że może jakoś pompa się zapowietrzyła, jeśli to w ogóle możliwe. Może jakoś zaskoczy? czy to już tak nie za bardzo są szanse na takie cuda? P.S. Robert, a w jaki sposób Twój znajomy to naprawił??? Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez EddyPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #15 Napisano 28 Kwietnia 2009 idąc moim tropem - jeśli ci się przyblokował zawór przelewowy to przy wyższych obrotach pompa daje lepiej i może daje na tyle że mimo niedomkniętego zaworu coś ciśnienia idzie na wspomaganie, lub po nagrzaniu bloku zawór jest luźniejszy.... taka ot teoria - póki nie rozbierzesz ciężko stwierdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość GREGORB Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2009 Witam,przypnę się do tematu,u mnie jest prawie identycznie,wymieniłem pompę, z pół roku temu i było okej,z miesiąc temu znów sie zepsuła,regeneracja i znów nowy płyn bo ten z przed pół roku był strasznie brudny,niestety kręce kierownicą z ogromnym wysiłkiem natomiast przy zwiększonych obrotach jest dużo lżej,morze macie jakieś pomysły-będe wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robol Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) witam wymieniłem pompę wspomagania vw passat b3 1,9d przepłukany układ płyn febi(zielony) zalany nowy .wycieków nigdzie nie ma maglownica sucha płynu nie ubywa aha pompa nowa i jak go odpalę z rana to musi pochodzić z 10minut i wspomaganie jest jednym palcem można kręcić co to może być?przeszukałem forum ale nic takiego nie znalazłem no i co pomoże mi ktoś?jjeżdziłem od mechanika do mechanika i nikt nic nie wie ---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 18:59 ---------- czy ten zawór w pompie może mieć na to jakiś wpływ? Edytowane 6 Listopada 2009 przez robol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2009 pompa jakiej firmy, czy może made in China. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robol Zgłoś #19 Napisano 7 Listopada 2009 max gear ale działa dobrze bo sprawdzana była nie wiem co jest grane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 7 Listopada 2009 Spróbuj jeszcze przed odpaleniem odkręcić korek od zbiorniczka , odpalić i skręcić kierą na maxa w lewo i prawo.... ten zaworek jeśli się przytkał to będzie Ci wtedy "charczeć" (przy max skręcie) pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach