Skocz do zawartości
Gość mcbarlo

Brak wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem że kupiłem pierwszą z brzegu, od passata B3, na korpusie olejnym ktoś napisał 1.8 ;)

Co dziwne kręci się lżej, podejrzewam że stara była już dobrze zabita.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym zapytać co może być przyczyną moich problemów ze wspomaganiem. Otóż po nocy nie mam w ogóle wspomagania w lewą stronę, w prawo działa normalnie, a w lewo tragedia, nie można ruszyć kierownicą. Dzieje się tak po nocy, lub jak dłużej postoi i ostygnie, jak się zagrzeje to wspomaganie zaczyna działać normalnie w obie strony. Co może być przyczyną, czy to wina maglownicy czy może płyn do kitu i spróbować go wymienić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, pasek się nie slizga?

Po drugie, kiedykolwiek był wymieniany płyn lub oglądany był zaworek w pompie?

Po trzecie przy wymianie warto zajrzeć do zaworka, kierownica max prawo lewo wypchnąć resztki płynu z magla i obydwoma przewodami na magiel wydmuchać resztki płynu.

Naciągnięcie paska i wymiana płynu to najtańszy i najszybszy sposób aby spróbować zreanimować układ.

Jednak najbardziej podejrzany jest właśnie magiel.

Są jakieś ślady wycieków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do kolegi wyżej proponował bym wymianę uszczelniaczy nie drogi koszt i powinno pomóc , tak robiliśmy u nas na warsztacie i wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam analogiczną sytuację w b4... wymieniałem pasek alternatora, zdjąłem pasek pompy wspomagania, po zakończonej wymianie przejechałem 200 metrów i bęc - wcięło wspomaganie całkowicie. Zjechałem na pobocze, ponownie odpaliłem, ruszam i dalej nic... po chwili wróciło, ale nie na długo jakieś 3-4 km, po czym znowu wcięło. Na drugi dzień odpaliłem - brak wspomagania, po przejechaniu 50m zaskoczyło - znowu na jakieś 3km. Płyn jest, pasek prawidłowo naciągnięty, pompa nie hałasowała, wycieków brak, przed wymianą paska wspomaganie chodziło leciutko. Podczas zdejmowania paska aby cofnąć pompę kilka razy delikatnie stuknąłem w łapę młotkiem i prawdopodobnie się

zablokował zawór przelewowy w pompie
jak pisze kolega... a co dalej? co i jak zdemontować, jak sprawdzić, a może póki co popukać młotkiem :) może się odblokuje ??!!

Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pompę się nie puka. Odkreć górny przewód od pompy. Jak go zdejmiesz to ukaże Ci się kolejna nakrętka do odkręcenia. Tam jest ten zawór. Kolega Lebow opisywał kiedyś jak to naprawić ale nie znajdę Ci teraz tego tematu bo piszę z telefonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie puka, nie puka... żeby wróciło wystarczyło(delikatnie oczywiście postukałem, jeszcze przed Twoim postem, inaczej bym tego nie uczynił). Ale idąc za waszymi radami jutro zabieram się za zrobienie tego. Wymontuję pompę, wyczyszczę, nowy płyn i będzie hulało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim passacie B4 1z brak wspomagania gdy kręcę kierownica powoli to czuję delikatny przeskok na kierownicy ? Pomożecie ?

Edytowane przez Passeratii1999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co? Mamy ci pomóc kręcić kierownicą? To raczej nie zadziała ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest? Pompa pracuje?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni mam problem ze wspomaganiem. Wygląda to tak, że gdy skręcam do końca w prawo to pod koniec zakresu obrotu ciężko chodzi kierownica, tak jakby wspomaganie przestawało działać. Kręcąc w lewo wszystko jest w porządku. 

Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale jakieś 2 m-ce temu wymieniany był prawy drążek kierowniczy i końcówki drążków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o pomoc,

Vw passat b3 1.8 66kW 90r.

Problem to cieknocy płyn do wspomagania kierownicy.

Miejsce to " łącznik - kolanko " do pompy wspomagania.

Pytanie czy łącznik jest gwintowany czy kuty ? 

20220215_142447.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności