Skocz do zawartości
Gość mcbarlo

Brak wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

witam

podepne sie do tematu bo nie moge założyć swojego :(

 

moje wspomaganie niedomaga, tak jak by sie czasem wyłączało, nie zawsze, czasem zawrócę normalnie, czasem pasek piszczy jak by go ktoś zarzynał, pasek kupiłem i wymieniłem chyba w listopadzie zeszłego roku, już jest wytarty i dzisiaj go wymienie, zamierzam też przepłukać cały układ, wspomagania, płyn nowy zalany rok temu wraz z lekkim płukaniem, no i wyczyścić ten zaworek nieszczęsny

 

dodatkowym problem jest to iż maglownica od strony pasażera się poci, prawy wachacz jest mokry, podejrzewam że gdy zakupie zestaw naprawczy i ją uszczelnie to powinno być ok

 

 

zastanawiam się tylko czy gdy wyczyszcze układ to czy uszczelniacze w maglownicy nie odmówią posłuszeństwa całkiem

 

 

czy będe w stanie sam w warunkach własnego garażu rozebrać i złożyć maglownice, czy potrzeba do tego jakiegoś specjalnego narzędzia (oprócz klucza do drążków bo na allegro widze że są obłe )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompe to mi wymienił ten mechanik i jest o tyle lepie ,że np na wolnych obrotach jak koła są prosto jest cicho a wcześniej nawet tak jęczało. Wczoraj śmigałem i zauważyłem ,że jak auto się toczy i kręce kierownicą wspomaganie działa , i nie jęczy jak tylko stane w miejscu to się zaczyna:-)Zastanawia mnie tylko dlaczego po odpaleniu zimnego auta wszystko jest ok moge kręcić w miejscu nic nie jęczy , a jak układ złapie troche temperatury to zaczyna jęczeć? może płyn jest za rzadki? Jest w maglownicy jakiś zawór lub filtr który należałoby wyczyścić?

Edytowane przez czajnik601s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może płyn jest za rzadki?

 

Może i tak a jaki płyn miałeś wcześniej przed wymiana niby do pasków zielony był lany ale widziałem parę z czerwonym, ja w tamtym roku maiłem problemy po wymianie płynu przy większych obrotach wspomaganie zanikało wymieniłem płyn i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest w maglownicy jakiś zawór lub filtr który należałoby wyczyścić?

Czytasz cokolwiek w tym wątku, pisałem przecież i flilrze siatkowym w pompie...

czy będe w stanie sam w warunkach własnego garażu rozebrać i złożyć maglownice

Rozebrać pewnie się i da ale co do zestawu naprawczego to .... nie wiem czy jest do zdobycia,

Na tłoku maglownicy są trzy uszczelniacze , jeden wewnętrzny dwa zewnętrzne, zewnętrzne pewnie by się jeszcze dobrało (po średnicach) ale wewnętrzny to już wynalazek, potem rozdzielacz na maglu, tam bywają plastikowe oringi o przekroju kwadratowym, też raczej nie do zdobycia.

Regenerowałem cały magiel ale w aucie innej marki, za cały zestaw naprawczy dałem około stu złotych, zestaw marzenie, było więcej klamotów niż potrzeba ale...

...roboty przy tym po pachy...najgorzej jest rozdzielić tłok od listwy zębatej....

Odkręcenie drążków to było najłatwiejsze, wystarcza żabka czyli klucz do rur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przecież zestawy są na allegro

wpisz "zestaw przekładni passat" w szukajce i są 4 aukcje, tylko nie wierm czy któraś do mojej pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem, chyba to będzie

Należy Ci się piwo ...;) za odnalezienie zestawu.

Tej samej firmy kupowałem do innego auta ale cena jest troszkę wygórowana, ja dałem 100 + wysyłka a manszety kupiłem osobno po 10 zł sztuka.

Ale i tak warto kupić i samemu pobawić sie w regenerację...zarezerwuj sobie dwa dni wolne od jazdy.

Dodam jeszcze że jak nie cieknie rozdzielacz na listwie zębatej...(nie cieknie góra magla ----dwa uszczelniacze plus oringi i pierścienie plastikowo-teflonowe ---- lub nie wypłukało smaru z listwy zębatej) to aby zaoszczędzić sobie nerwów warto wymienić tylko uszczelniacze na siłowniku maglu-trzy sztuki uszczelniaczy.

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety, po podniesieniu gumy na rozdzielaczu (wnioskuje że to ta część od strony kierownicy) polał się płyn ale teraz mi sie wydaje że był on zielony (stary płyn był chyba zielony) a mam dextrona czerwonego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym można zastąpić tą rurę(sztywny przewód) z przodu przy belce ? jest u mnie już troche przegnity i sączy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam maly problem z wspomaganiem, przynajmniej tak mi sie wydaje. Nic nie wyje, wspomaganie chodzi lekko ale podczas jazdy wszystkie wyboje okropnie przenosza sie na kierownice. Kazda koleina okropnie skreca sama kierownica. Jak czesto mam do czynienia z innymi samochodami to tam jakby wspomaganie bylo twardsze, nie przenosi sie tak z grogi na kierownice. licze na jakies podpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lub nie wypłukało smaru z listwy zębatej)

 

Włodku możesz mi coś więcej napisać o tej listwie?? Jak się do niej dostać i czy się tam smar wymienia/usupełnia??

Acha, takie małe OT. Też miałem problem ze wspomaganiem tylko że u mnie nie działało w ogóle w temperaturze poniżej 5'C, Też mi chcieli wymieniać pompy, maglownice, węże zawory........

Rozebrałem pompę, wyczyściłem, poskładałem, wyczyściłem sitko, wypłukałem układ tylko że ja użyłem więcej niż litr atf , chyba ze 3 litry poszło, i była poprawa znikoma - pomyślałem że nic nie pomoże i kupiłem środek STP Power Stering - JAK RĘKĄ ODJĄŁ już kilkadziesiąt tysięcy zrobione i mam wspomaganie w największy mróz. Oczywiście pompa BARDZO ucichła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak się do niej dostać i czy się tam smar wymienia/usupełnia??

Trza rozbierać,ale smaru się nie wymienia no chyba że gdy wyciek płynu wypłucze smar..ale wtedy albo regeneracja albo szukać innej.

Poniżej schemat magla....nie daje głowy że identycznie jest w pasku ale daje obraz co i jak.

Zapożyczone z innego forum.

1.jpg

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy pompa od passata b4 2.8 vr6 podejdzie do b4 1.9 tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć przekładni od mojego paska

 

DSC00250.jpg

DSC00251.jpg

DSC00252.jpg

DSC00258.jpg

DSC00260.jpg

DSC00264.jpg

DSC00264.jpg

DSC00265.jpg

DSC00266.jpg

DSC00271.jpg

DSC00272.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam dziwny przypadek ze wspomaganiem.

Kupiłem autko to w zbiorniczku zamiast płynu było coś czarnego o konsystencji wody.

Spuściłem płyn ze zbiorniczka i wlałem świeży. Objawy nadal są te same.

Pompa pracuje bo słychać jej wycie jak się dokręci na max kierownicą.

 

Objawy są następujące.

Ciężko kręci się kierownicą :P Gdy podczas jazdy zgaśnie silnik lub się go zgasi kierownica kręci się tak jak by silnik pracował.

 

Kupiłem "nową" pompę ale czy to pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zabrałem się za swoją maglownice ale urwałem śrube mocowania maglownicy :| chyba będe musiał zdemontować cały wózek :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba będe musiał zdemontować cały wózek

Obyś nie urwał kolejnej,ale jak wyjmiesz sanki to i silnik też,dla wygody zdemontuj dłuższą półośkę, będziesz miał lepsze dojście skoro urwał Ci się łeb jednej ze śrub to po odkręceniu drugiej magiel uniesiesz do góry i wyjdzie urwana śruba z sanek.

Zdemontuj też kolumnę kierowniczą (od krzyżaka do łączenia z maglem) aby nie przeszkadzała w uniesieniu magla i odpuść na razie myśl o sankach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik leży na skrzyni biegów podparty, sanki trzymają się na jedenj śrubie, to chyba jest sprzegło (od strony kierowcy), a kolejna śruba nie chce puścić, poluzowałem ją ale nie kręci dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie można wyciągnąć tych śrub, ponieważ znajdują się tam tulejki zabezpieczające przed zgnieceniem wózka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności