Konrad1984 Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2020 Witam. Mam kłopot z moim Passat b6 1.9 tdi. Po regeneracji turbiny zauważyłem wyciek oleju od spodu turbosprężarki. Dodam że na starej turbinie nie wyciekło nic. A na tej "nowej" cieknie po obu stronach. Czy ktoś może pomóc? Albo miał podobny przypadek? Dodam że wszystko zostało przed wymiana wyczyszczone. Turbina chodzi dobrze nie słychać zeby coś było nie tak. Oleju też wymieniony filtr też. Podejrzenia moje padają na rurkę odprowadzajaca olej z turbiny do miski olejawej. Bo z góry sprawdzałem przewodu zasilające i nie ma wycieku. Dziwna sprawa. Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2020 Aby turbosprężarka zaczęła być szczelna musi pojawić się ruch obrotowy oraz ciśnienie w korpusach po stronie spalin jak i powietrza. Podczas prawidłowej pracy systemu, ciśnienia te są zawsze większe niż ciśnienie oleju, które wynosi około 1 bar po przepracowaniu na łożyskach. Najczęstszymi przyczynami wycieku oleju z turbosprężarki, ale nie związanymi z jej awarią, są: Nie prawidłowo działający system odpowietrzania układu korbowego. Część ssąca turbosprężarki i nie tylko zasysa powietrze ale równocześnie pomaga odprężać skrzynię korbową. Bardzo często nieprawidłowe separowanie oleju w odmie skutkuje pojawieniem się oleju na kole kompresji turbosprężarki i dalej w intecoolerze. Jednak to nie turbosprężarka jest za to odpowiedzialna. Przedmuchy silnika. Ogólnie wiadomo, że olej opuszcza turbosprężarkę grawitacyjnie spływając do miski olejowej. Dodatkowo ruch tłoków powoduje powstawanie podciśnienia które ułatwia jego spływ. Już niewielkie zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej blokuje swobodny spływ oleju z turbosprężarki i jego wyciek szczególnie na stronę układu wydechowego naszego auta. Na zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej ma wpływ: przenikanie gazów przez pierścienie zaworów, przenikanie gazów przez prowadniki zaworów czy też przenikanie gazów pomiędzy tłokiem a cylindrem. Inne często banalne zjawiska blokujące swobodny spływ oleju z turbosprężarki Może to być zbyt wysoki poziom oleju w silniku, który blokuje jego swobodny spływ do miski olejowej. Niedrożny przewód spływu oleju, który może być zagięty lub zanieczyszczony przez stary spalony olej, zmniejszając jego przekrój. Nie rzadko nieprawidłowo dobrana uszczelka jest przyczyną wycieku oleju z turbosprężarki . Za mała średnica uszczelki skutecznie blokuje spływ oleju doprowadzając do wycieku oleju zarówno na stronę spalin jak i kompresji. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrad1984 Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2020 Czytałem ten artykuł dzięki. Chodzilo mi o porade co jeszcze moge sprawdzic zeby wykluczyc wadliwa regeneracje.Tylko tak jak pisałem powyżej. To co mogłem sprawdziłem. Czyli dolot został wyczyszczony cały. Odme odlaczylem na próbę testu czy czasem turbo nie wali oleju także do dolotu. I jest sucho jak jest odma podłączona trochę się zbiera ale to chyba normalne zawsze trochę w przewodach będzie oleju trochę. Stan oleju sprawdzony jest w normie. Dziś zamówię ta rurkę odprowadzajaca olej z turbiny i zobaczę czy pomoże. A i na starej turbinie wycieków nie było. Także dziwi mnie fakt że na zregenerowanej jest. Jakieś sugestie co mogę jeszcze sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrad1984 Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2020 Witam. Odma odlaczona i w dolocie sucho. Rurka spływowa nową i uszczelka też. Ale z turbiny dalej cieknie. Olej w silniku też w normie. Gdzie jeszcze można sprawdzić? Może to jednak turbiny wina. Są tam jakieś w ogóle uszczelki przez które może puszczać olej tylko na zewnątrz? Chyba oddam ta turbine na gwarancję niech sprawdza. Ktos ma jeszcze pomysł jakiś co można zrobić. Potrzebuje auta A boję się jeździć że całkiem mi olej puści. Boję się żeby mi silnik się nierozbiegl albo turbiny nie rozwaliło. Proszę o podpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach