Skocz do zawartości
wektor

Nadmiar powietrza w zbiorniczku wyrównawczym

Rekomendowane odpowiedzi

Objaw  jest taki: Poziom płynu chłodniczego w normie.Po przejechaniu około 100km, jego poziom obniża się,aż do  zadziałania czujnika poziomu.Odkrecając korek, wydobywa się zeń powietrze(?), poziom płynu wraca do normy.Płyn czysty, bez szlamu.

Jakieś przedmuchy z cylindrów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny  problem z płynem chłodzącym - przy dynamicznej jeździe po autostradzie 150 - 160 km/h i po zatrzymaniu się np. w korku przed bramkami pojawił mi się ostatnio komunikat o braku płynu chłodzącego - rzeczywiście po otwarciu maski było  go mało ale po odkręceniu korka można było usłyszeć syk i płyn  powrócił (trochę też dolałem dla pewności). Takie zdarzenie miałem dwa razy. 

Przy jeździe 120 km/h nie miałem takich objawów. 

Byłem w salonie VW - próba szczelności wyszła poprawnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem,że wewnątrz zbiornika ( wolne obroty i postój) wydobywają się malutkie pęcherzyki gazu.Oznaczałoby to, że gdzieś spaliny się przedostają do układu.Otworzylem powoli korek przy niskim poziomie płynu i niemal mi się wylał.Zabulgotało i płyn wrócił gdzieś na miejsce.

Boję się o uszczelkę pod głowicą lub chłodnicę spalin :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jaka przyczyna bulgotania i wysokiego ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym?Mam ten sam problem.Płyn ucieka i powraca.Wymieniłem króciec za silnikiem na podszybiu i czujnik i dalej bulgocze przy dodawaniu gazu.Olej czysty,zbiorniczek czysty.Bąbelków w zbiorniczku nie widać.Czy może to być chłodniczka egr?

Edytowane przez depechowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem drobne bąbelki w płynie chłodzącym na wolnych obrotach przy odkręconym korku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica ciśnień zawsze będzie,  płyn się  rozszerza pod wpływem ciepła, ciśnienie rośnie.W zbiorniczku poziom będzie się zmieniał,ale nie powinien tak bardzo jak u mnie: poniżej czujników poziomu:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak ogarnęliście temat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodu nadal nie znam.Po odłączeniu podejrzanej chłodnicy spalin było bez zmian.Dolałem więc  płynu na około 1cm powyżej "równika" w zbiorniczku.Problem wprawdzie nie ustąpił, ale bez alarmu jeżdżę już  2 miesiąc zamiast 2 dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób test na CO2 w płynie i będziesz wiedział coś więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego.Pokazało prawie normę.Ale grzebiąc dalej, okazało się że uwalona  jest chłodnica spalin.Wyciek do wydechu.

Tymczasowo zrobiłem bajpas i się uspokoiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytnij programowo egr i wywal dziadostwo calowicie ? bedziesz miec spokoj z ta chlodnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie ubywa płynu chłodzącego i wykazało spaliny w zbiorniczku na teście co2, przebieg samochodu 100% oryginalny 140tys auto sprowadzone z Niemiec, auto jest z 2014r i innych objawów nie ma, a wmawiają mi że mam uszkodzoną UPG, czy to może być zawór egr a raczej chłodnica spalin 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o B7 to jak najbardziej. Była spora partia EGR-ów z wadliwymi chłodnicami. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie już sam nie wiem dużo jest moto znawców i moto doradców, żeby ten egr wykluczyć trzeba by go zdemontować i w wannie puszczać powietrze pod ciśnieniem?. Mechanik do którego auto zaprowadziłem twierdził ze robił ominięcie egr i odpowietrzanie i mu test znowu pozytywny wyszedł?‍♂️, nic więcej mi nie powiedział. A mi się wydaje żeby sprawdzić egr trzeba by zlać płyn, przedmuchać ukl powietrzem zalać nowy płyn robić ominięcie i wtedy test, lub chłodnice rozbierać i dmuchać w nią. W maju fachowiec mi auto sprawdzał przed kupnem żadnych objawów niepokojących nie stwierdził. Nie wiem czy Upg przy takim przebiegu pada tak poprostu sobie. 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tom-pl i jak, udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie to samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności