szarmx Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2020 (edytowane) Witam. Passat B5 Fl, 2002, 1.9 tdi, 130km. Problem polega na tym że po wymianie kompletu tylnich tarcz i klocków hamulcowych oraz węża elastycznego przy prawym kole zauważyłem że auto hamuje dużo gorzej niż przed wymiana. Pomyślałem że może nieodoowietrzony więc odpowietrzylem (w sumie 2x), pomyślałem że może musi się dotrzeć ale już przejechałem po wymianie prawie 1000km więc powinno się dotrzeć. Zaczęliśmy z bratem sprawdzać to i owo i okazało się że to co jest na zdjęciu zaznaczone w kółeczku przy odpalonym silniku syczy. Brat ma takie samo auto i u niego jest ok. Tzn to syczy tylko jak się tym rusza, wygląda tak jakby to zasysalo powietrze do środka. Jak się nie dotyka to nie słychać żeby syczało. Ogólnie widać tam jakąś trytytke, poprzedni właściciel musiał coś już kombinować. Powiedzcie mi koledzy co to jest? Czy to jest zawor zwrotny od serwa? Bo jak zdjąłem ta klapkę która przykrywa aku i Serwo to po drugiej stronie grodzi widać jakby tam było coś na kształt kolanka. Wygląda to tak jakby po prostu można było zastąpić tamten element który "syczy" kawałkiem węża i po sprawie. Ale zapytuję by na pewno się znajdzie ktoś kto ma pojęcie. Co to jest i czy to może być przyczyną moich problemów ze słabymi hamulcami? Edytowane 16 Czerwca 2020 przez szarmx Dodanie zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2020 (edytowane) To jest gumowy łącznik. Nie ma prawa nic syczeć. Łączy przewody podciśnienia potrzebnego do spawnego działania serwa hamulcowego. Zrób z tym koniecznie porządek. Ja zawsze polecam wywalić ten łącznik i przewody i puścić wąż silikonowy zbrojony od pompy podciśnienia prosto do serwa. Edytowane 16 Czerwca 2020 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szarmx Zgłoś #3 Napisano 29 Czerwca 2020 Wszystko tak jak kolego napisałeś. Wywaliłem ten łącznik, puściłem przewód zbrojony i po problemie. Kto i po co na Boga wymyślił ten gumowy łącznik? Chyba tylko po to żeby kolejna niemiecka firma miała co produkować i żeby gospodarka się rozwijała. Jak za całokształt można twórców Passata B5 wychwalać tak za ten element należy im się nagana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach