Skocz do zawartości
Krzychu 1222

Passat 1.9 tdi czerwona kontrolka oleju i nie działający obrotomierz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem tutaj nowy i jeszcze się nie do końca orientuję. Od ośmiu lat posiadam Passata b5 z 1999 r. z silnikiem 1.9 tdi 90 km AHU lub AHH. Miesiąc temu wymieniłem olej wraz z filtrem. Od trzech tygodni w moim pasku zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach zapala się czerwona kontrolka od oleju i cały czas podczas jazdy miga, dopiero po rozgrzaniu jak go puszcze na wolne obroty to przestaje migać, a po dodaniu gazu odrazu się zapala. 2 dni później przestał działać obrotomierz. Kupiłem nowy czujnik oleju i kolejny filtr, ale to nic nie dało. Ktoś mi powiedział że to za żadki olej bo używam Venolu 10 w 40, a jak dolałem trochę lotosu 15 w 40 to nic nie dało, więc kupiłem taki doktor silnika w Auchan który przy okazji ma zagęścić olej i to też nic nie dało. Oleju jest dużo bo patrzyłem na stan. Dłubałem coś przy alternatorze (który wymieniłem 3 miesiące temu i założyłem mocniejszy który wcześniej jeździł w b5 fl), a właściwie przy wtyczkach, bo obroty idą z alternatora i nic to nie dało. Usunąłem inspekcję SERVICE i też nic. Dłubałem też w bezpiecznikach i w przewodach przy zegarach i nic. A może te awarie są jakoś powiązane, albo to moze błąd komputera (do którego nie mam kabelka ani programu), być może alternator jest do wymiany lub pompa olejowa siadła? Z góry dziękuję. 

Edytowane przez Krzychu 1222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dołu ci powiem że trzeba zacząć od zmierzenia ciśnienia oleju a nie lania guana do silnika. Jak zmierzysz to napisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ło kurde!    Pierwsze co to wylej te mieszanki venolowo lotosowe i wlej olej  przeznaczony konkretnie dla tego silnika.  To nie działa tak jak myślisz. 10W + 15W to zła kombinacja!

Jeśli dobrze pamiętam to ma to być norma 505.00 5W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.06.2020 o 22:06, The_Saint napisał:

Z dołu ci powiem że trzeba zacząć od zmierzenia ciśnienia oleju a nie lania guana do silnika. Jak zmierzysz to napisz.

A jeżeli winna będzie pompa oleju to jaki jest dostęp do misy olejowej ( czy nie przeszkadza tam belka). 

Edytowane przez Krzychu 1222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę mierzył i zobaczymy co wyjdzie 

A olej lepiej wlać 5 w 40 czy 15 w 40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz cokolwiek to wylewaj co tam masz i zajej to co powinno być -5W40 zgodne z normami silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności