sojkis Zgłoś #1 Napisano 6 Maja 2020 (edytowane) Proszę o analizę wykresów ponieważ mój passat b6 1,9 tdi BLS z DPF szarpie w okolicach 2,5 tys. Nawet pojawia się stuki podobne do spalania stukowego w benzynie. Samochodem, żeby osiągnąć obroty ponad 2,5 tys podczas jazdy to muszę w okolicach 2,5 tys odczekać kilka sekund i potem jest zmiana dźwięku i już samochód normalnie przyśpiesza. Powyżej 2,5 tys obrotów już można normalnie jechać. Korekty na 013 są ok, BIP-y wszystkie są na -30 do -47. Pompa wstępna w baku daje 0,5 bara a wysokiego ciśnienia 2,5 bara na wolnych do 7 barów w okolicach 3 tys obrotów. Uszczelki na pompowtryskach wymienione na nowe 4 komplety. Po ściśnięciu powrotu z pompy wysokiego ciśnienia ciśnienie paliwa rośnie. Brak błędów. Filtr DPF zapełniony w 30%. Turbina jest z firmy kkk, która sterowanie ma zrobione odwrotnie. Dźwignia jest wypychana. Wymieniono: 1)zawór n75 na nowy (jest tam zawór tak jak w passat b5 nie zespół zaworów) 2)przepływomierz na inny używany 3)test turbiny i EGR (elektryczny): wynik ok 4)hamulec jest sprawny 5)turbina jest po regeneracji w zakładzie co się tym zajmują. Na starej turbinie było to samo i kierownice chodziły bardzo luźno w całym zakresie. Turbinę dałem do regeneracji na wymianę bo wirnik miał duże luzy. Moje pytania: 1)jak rozpoznać zmodyfikowane mapy? 2)czy może być tak źle napisany program? 3)jak sprawdzi czy gruszka od turbiny jest sprawna (czy się nie przycina) 3)co mam jeszcze sprawdzić lub wymienić? 4)czy lejące pompowtryski mogą robić takie problemy. Nawet jak korekty w 013 są ok. Korekty były sprawdzane na postoju i pracującym silniku. 5)czy zniszczony wałek rozrządu może dawać takie objawy? 6)dlaczego nie ma błędu od przeładowania o 500? Edytowane 6 Maja 2020 przez sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny0531 Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2020 Witam miałem to samo tylko w b5 po wymianie 2 pompowtrysków po problemie porostu lały i tyle szarpanie było bardziej wyczuwalne na wysokich biegach przy niskich obrotach a z przyczepka to masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2020 (edytowane) Witam, jakie miałeś korekty na grupie 013. Chyba jest to bardzo prawdopodobne bo grupa 023 pokazuje, że chce mu się pić . Nie mam ani jednego objawu z: - Auto nie odpala na zimno - Auto nie odpala na ciepło - Auto traci obroty na jałowym biegu - Auto gaśnie na niskich obrotach - Nierówna praca silnika - Czarny dym z wydechu - Biały dym z wydechu - Auto gaśnie bez wyraźnej przyczyny. Moje pytania: 1)Czy wiesz jakie są koszty sprawdzenia pompek 2)Czy Twój passat dymił, bo mój wcale, może przez DPF. DPF zapycha się raczej wolno. U mnie na wysokich begach jest ok, ale 1 i 2 to masakra, nawet górka jest wyzwaniem. Koło dwu masowe wymienione przez poprzedniego właściciela. Edytowane 8 Maja 2020 przez sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0691noge Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2020 Użytkuję Passata B6 z takim samym silnikiem i problem z szarpaniem również występuje ale tylko wtedy gdy zapełniony jest DPF i komputer w tym momencie chce rozpocząć procedurę wypalania. Po wypaleniu szarpania ustępują. Być może powodem szarpania jest wiele problemów, u mnie objawia się tym co wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2020 (edytowane) Według komputera DPF jest zapełniony w 30%, a podczas wypalania za pomocą komputera diagnostycznego wartość ta zejdzie do zera. Szarpanie to występuje zawsze czy zimny czy ciepły, ale bardziej na zimnym. Nowe logi robione na 2 biegu bo tu jest największy problem pojawia się szarpanie i stukot, a następnie cichnie i jest już dobrze. Logi robione razem czyli 003,010,011. Na innym przepływomierzu, który raczej jest zły. Na odpiętym samochód też przerywał i przyspieszał tak samo. Pojawił się też błąd z odpiętej przepływki. Na ciepłym silniku przerywanie jest słabsze. Po przekroczeniu 2,5 tys samochód bardzo dobrze przyśpiesza na każdym biegu. Logi z jazdy, gdzie zwalniałem i następnie max przyspieszałem nawet na 4 biegu. Na koniec z odpiętym przepływomierzem. Na logu 010 widać, kiedy był pedał gazu na max, bo nie zawsze się dało z uwagi na ruch na drodze. Czy zacinający się EGR spowoduje zły odczyt z przepływki, mi się wydaje że nie, ale nie jestem tego pewien na 100%. Jeżeli nie to przepływomierz mam do wymiany. Dlaczego jest chwilowe przeładowanie aż do 2,5 przecież nawet jak źle przepływomierz mierzy to czujnik ciśnienia, zawór n75 i komputer jest od tego, żeby tak nie było. Edytowane 9 Maja 2020 przez sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasiewicz8591 Zgłoś #6 Napisano 25 Lipca 2022 Witam mam pytanie i proszę o pomoc bo już wymiękam. Vw passat 1,9 bls rozrząd ustawiony zgodnie ze sztuka a trzęsie motorem jakby miał zaraz wyskoczyć z ramy i coś w nim stuka jak ch….. ra na pompowtryskach mam korekcje w granicach -1 a na czwartym mam 2,99 chociaż zamieniałem miejscami pompki to wraz na czwartym pokazuje mi dalej te same dane kat synchronizacji mam ustawiony na zero naprawdę już brak mi pomysłów ciśnienie sprawdzałem jest porównywalne do reszty jaki może być problem?? mam dane z vcd tylko nie wiem jak dodać zdjęcia tutaj. 6 minut temu, Tomasiewicz8591 napisał: Witam mam pytanie i proszę o pomoc bo już wymiękam. Vw passat 1,9 bls rozrząd ustawiony zgodnie ze sztuka a trzęsie motorem jakby miał zaraz wyskoczyć z ramy i coś w nim stuka jak ch….. ra na pompowtryskach mam korekcje w granicach -1 a na czwartym mam 2,99 chociaż zamieniałem miejscami pompki to wraz na czwartym pokazuje mi dalej te same dane kat synchronizacji mam ustawiony na zero naprawdę już brak mi pomysłów ciśnienie sprawdzałem jest porównywalne do reszty jaki może być problem?? mam dane z vcd tylko nie wiem jak dodać zdjęcia tutaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach